BTC USD 38,064.0 Gold USD 1,830.70
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO timbang tarik diri sokong PN

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,145
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,145
Reaction score
3,195
Points
261
Awards
1
*PRN MELAKA 2021*

KEPADA SEMUA PENGUNDI MELAKA.

Pengundi Melaka fokus lah sokongan anda hanya kepada BN/UMNO. Jangan pecah undi.

Pastikan setiap pengundi Melaka hanya akan mengundi BN supaya undi tidak pecah dan undi solid diberikan hanya kepada BN.

Mengapa anda pengundi Melaka harus fokus mengundi hanya BN?

*Jawapannya*: Apabila semua pengundi hanya mengundi BN, maka:

1. Undi tidak akan pecah dan undi akan solid diperolehi oleh BN.
2. Jika semua pengundi hanya mengundi BN, ini akan memastikan BN akan menang mudah di semua 28 kerusi yang dipertandingkan.
3. Apabila kesemua 28 kerusi dimenangi oleh BN, maka BN akan dapat membentuk kerajaan negeri Melaka yang kuat dan stabil.
4. Jika BN memenangi kesemua 28 kerusi, maka BN mempunyai majoriti lebih dua pertiga. Ini akan memudahkan kerajaan BN negeri Melaka meminda dan meluluskan undang-undang dan Belanjawan yang akan memudahkan kerajaan negeri melaksanakan projek pembangunan dan membantu kebajikan rakyat.

*SELAMAT MENGUNDI*
 
Sponsored Post

puyol

CG Top Poster Club
gem
Messages
25,638
Joined
Jun 28, 2011
Messages
25,638
Reaction score
2,901
Points
261
Awards
1
*PRN MELAKA 2021*

KEPADA SEMUA PENGUNDI MELAKA.

Pengundi Melaka fokus lah sokongan anda hanya kepada BN/UMNO. Jangan pecah undi.

Pastikan setiap pengundi Melaka hanya akan mengundi BN supaya undi tidak pecah dan undi solid diberikan hanya kepada BN.

Mengapa anda pengundi Melaka harus fokus mengundi hanya BN?

*Jawapannya*: Apabila semua pengundi hanya mengundi BN, maka:

1. Undi tidak akan pecah dan undi akan solid diperolehi oleh BN.
2. Jika semua pengundi hanya mengundi BN, ini akan memastikan BN akan menang mudah di semua 28 kerusi yang dipertandingkan.
3. Apabila kesemua 28 kerusi dimenangi oleh BN, maka BN akan dapat membentuk kerajaan negeri Melaka yang kuat dan stabil.
4. Jika BN memenangi kesemua 28 kerusi, maka BN mempunyai majoriti lebih dua pertiga. Ini akan memudahkan kerajaan BN negeri Melaka meminda dan meluluskan undang-undang dan Belanjawan yang akan memudahkan kerajaan negeri melaksanakan projek pembangunan dan membantu kebajikan rakyat.

*SELAMAT MENGUNDI*
seronok lah takda pembangkang kalau macamtu.
 

logammaut

Legendary Member
gem
Messages
11,526
Joined
Dec 12, 2009
Messages
11,526
Reaction score
1,393
Points
201
*PRN MELAKA 2021*

KEPADA SEMUA PENGUNDI MELAKA.

Pengundi Melaka fokus lah sokongan anda hanya kepada BN/UMNO. Jangan pecah undi.

Pastikan setiap pengundi Melaka hanya akan mengundi BN supaya undi tidak pecah dan undi solid diberikan hanya kepada BN.

Mengapa anda pengundi Melaka harus fokus mengundi hanya BN?

*Jawapannya*: Apabila semua pengundi hanya mengundi BN, maka:

1. Undi tidak akan pecah dan undi akan solid diperolehi oleh BN.
2. Jika semua pengundi hanya mengundi BN, ini akan memastikan BN akan menang mudah di semua 28 kerusi yang dipertandingkan.
3. Apabila kesemua 28 kerusi dimenangi oleh BN, maka BN akan dapat membentuk kerajaan negeri Melaka yang kuat dan stabil.
4. Jika BN memenangi kesemua 28 kerusi, maka BN mempunyai majoriti lebih dua pertiga. Ini akan memudahkan kerajaan BN negeri Melaka meminda dan meluluskan undang-undang dan Belanjawan yang akan memudahkan kerajaan negeri melaksanakan projek pembangunan dan membantu kebajikan rakyat.

*SELAMAT MENGUNDI*
5. BN boleh menyamun sesuka hati tanpa halangan
 

silasroon

Active+ Member
gem
Messages
4,482
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,482
Reaction score
1,786
Points
111
*PRN MELAKA 2021*

KEPADA SEMUA PENGUNDI MELAKA.

Pengundi Melaka fokus lah sokongan anda hanya kepada BN/UMNO. Jangan pecah undi.

Pastikan setiap pengundi Melaka hanya akan mengundi BN supaya undi tidak pecah dan undi solid diberikan hanya kepada BN.

Mengapa anda pengundi Melaka harus fokus mengundi hanya BN?

*Jawapannya*: Apabila semua pengundi hanya mengundi BN, maka:

1. Undi tidak akan pecah dan undi akan solid diperolehi oleh BN.
2. Jika semua pengundi hanya mengundi BN, ini akan memastikan BN akan menang mudah di semua 28 kerusi yang dipertandingkan.
3. Apabila kesemua 28 kerusi dimenangi oleh BN, maka BN akan dapat membentuk kerajaan negeri Melaka yang kuat dan stabil.
4. Jika BN memenangi kesemua 28 kerusi, maka BN mempunyai majoriti lebih dua pertiga. Ini akan memudahkan kerajaan BN negeri Melaka meminda dan meluluskan undang-undang dan Belanjawan yang akan memudahkan kerajaan negeri melaksanakan projek pembangunan dan membantu kebajikan rakyat.

*SELAMAT MENGUNDI*
Buat je tagline, pastu gantung banner di simpang-simpang jalan.

"Ingat BN, Ingat Rosmah" (letak gambar mama ros sedang jeling)
-Can I advise you something?-


Hehehehe
 

zari83

Active+ Member
gem
Messages
4,377
Joined
Nov 24, 2011
Messages
4,377
Reaction score
1,029
Points
111
Buat je tagline, pastu gantung banner di simpang-simpang jalan.

"Ingat BN, Ingat Rosmah" (letak gambar mama ros sedang jeling)
-Can I advise you something?-


Hehehehe

boleh je buat, bukan mahal mana pun buat banner.. dah tinggal itu je modal kempen yg tinggal buat PH.. takkan nak gantung banner minyak rm1.50 hapus tol hapus ptptn..hahaha
 

apoeki

Super Active Member
gem
Messages
7,833
Joined
Aug 7, 2012
Messages
7,833
Reaction score
858
Points
121
undi PN. nanti boleh dpt rawatan free kt bemban
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,145
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,145
Reaction score
3,195
Points
261
Awards
1
Nak mengundi kena fikir menyeluruh. Bukan undi utk satu kawasan shj. Demokrasi bkn mcm tu.

Parti yg menang majoriti DUN akan bentuk kerajaan negeri.

Kalau takat menang 1 DUN lepas tu bangga pun tak guna juga. Nak bentuk kerajaan mcm mana? Nak naikkan ekonomi mcm mana? Kuasa pun xda.

Kalau menang majoriti sedikit pun xguna juga. Jadilah mcm sebelum ni acara lompat melompat, kerajaan xstabil. Silap2 tukar KM, silap2 bubar lg. Buang masa kita semua. Org politik ni peduli apa.

Kalau tanya aku, aku prefer calon yg xmelompat.

Bunga aku kurang minat. Sebab semuanya melompat. Bahaya pemikiran pemimpin yg pernah melompat ni. Bila2 masa boleh lompat balik. Stabil ke mcm tu.

Cuma aku mcm ada pelik sikit dengan PAS. PAS pernah rasa dikhianati oleh puak2 PAN. Patutnya PAS faham perasaan UMNO dan faham knp UMNO xnk bekerjasama dgn Bunga.

DAP mmg tidaklah.

MCA aku pun xgemar. Cuma MCA dlm BN. BN pula diketuai oleh UMNO.

UMNO bg aku ok je. Soal depa sakau projek ka apa ka itu korang jawab la nanti. Tp yg sebetulnya siapa pun pegang kuasa akan buat benda yg sama. Sapa xnk harta woi.. buhung la.. korek la kerjaan mana pn kt dunia ni, semua mcm tu. Ini bkn zaman Nabi dan para sahabat.. zaman ph sama, zaman pn pegang pun sama.. korek je la.. mesti jumpa punya.. aku malas la nk share, pjg plk kang.. dan aku didakwa kt mahkamah pun sebab bongkar kerajaan ph dulu..

Tp xdinafikan byk bantuan dan kebajikan dulu UMNO jaga. Kalau menang dulu gaji rm5000 pn depa nk bg brim.

Banding je la.. kerajaan umno sakau, kerajaan ph sakau, kerajaan PN pn sakau.

Tp dlm 3-3 ni BN la paling btk jaga kebajikan.. yg lain sakau je lebih, tp xjaga rakyat. Lg menjahanamkan lagi ada la..

Tp aku ada terkilan sikit la.. kalau umno pas gabung mcm sebelum ni aktif MN mesti menang besar punya.. mmg betul2 kuasa melayu..

Tp apa kan daya.. PAS pilih PN..

Kalau tanya aku, aku walaupun xberapa berkenan dgn MCA, aku akan undi BN jgk.. sebab aku pandang keseluruhan.. bkn pandang satu kawasan shj.. pandang pembentukan negeri, pembentukan negara.

Masing2 dh rasa duduk bawah PH kan?

Masing2 dah rasa duduk bawah PN yg majoriti pun kecik xstabil lompat sana sini kan?

Jadi, pandai2 la buat keputusan..

Agama kata jgn berpecah belah.. jgn berfirqah2.. kena tetap dlm al jamaah.

Mesti korang faham maksud al jamaah kan?

Maksud al jamaah ni ada banyak. Ada 27 maksud al jamaah dari al quran dan hadis.

Salah satu maksud al jamaah yg bertepatan dgn perkongsiaan hari ni,

"Golongan yang terbesar atau yang paling ramai (السواد الاعظم) dari kalangan umat Islam." [Lihat: H/R At-Tabari dalam "Al-Kabir" 1/320].

Jadi, berkumpullah dlm jemaah paling ramai, paling besar dlm konteks negara kita.

Siapa paling ramai, bunga ke? Pas ke? Atau umno?

Fikir2kandan selamat beramal..

C&p
 

zari83

Active+ Member
gem
Messages
4,377
Joined
Nov 24, 2011
Messages
4,377
Reaction score
1,029
Points
111
Nak mengundi kena fikir menyeluruh. Bukan undi utk satu kawasan shj. Demokrasi bkn mcm tu.

Parti yg menang majoriti DUN akan bentuk kerajaan negeri.

Kalau takat menang 1 DUN lepas tu bangga pun tak guna juga. Nak bentuk kerajaan mcm mana? Nak naikkan ekonomi mcm mana? Kuasa pun xda.

Kalau menang majoriti sedikit pun xguna juga. Jadilah mcm sebelum ni acara lompat melompat, kerajaan xstabil. Silap2 tukar KM, silap2 bubar lg. Buang masa kita semua. Org politik ni peduli apa.

Kalau tanya aku, aku prefer calon yg xmelompat.

Bunga aku kurang minat. Sebab semuanya melompat. Bahaya pemikiran pemimpin yg pernah melompat ni. Bila2 masa boleh lompat balik. Stabil ke mcm tu.

Cuma aku mcm ada pelik sikit dengan PAS. PAS pernah rasa dikhianati oleh puak2 PAN. Patutnya PAS faham perasaan UMNO dan faham knp UMNO xnk bekerjasama dgn Bunga.

DAP mmg tidaklah.

MCA aku pun xgemar. Cuma MCA dlm BN. BN pula diketuai oleh UMNO.

UMNO bg aku ok je. Soal depa sakau projek ka apa ka itu korang jawab la nanti. Tp yg sebetulnya siapa pun pegang kuasa akan buat benda yg sama. Sapa xnk harta woi.. buhung la.. korek la kerjaan mana pn kt dunia ni, semua mcm tu. Ini bkn zaman Nabi dan para sahabat.. zaman ph sama, zaman pn pegang pun sama.. korek je la.. mesti jumpa punya.. aku malas la nk share, pjg plk kang.. dan aku didakwa kt mahkamah pun sebab bongkar kerajaan ph dulu..

Tp xdinafikan byk bantuan dan kebajikan dulu UMNO jaga. Kalau menang dulu gaji rm5000 pn depa nk bg brim.

Banding je la.. kerajaan umno sakau, kerajaan ph sakau, kerajaan PN pn sakau.

Tp dlm 3-3 ni BN la paling btk jaga kebajikan.. yg lain sakau je lebih, tp xjaga rakyat. Lg menjahanamkan lagi ada la..

Tp aku ada terkilan sikit la.. kalau umno pas gabung mcm sebelum ni aktif MN mesti menang besar punya.. mmg betul2 kuasa melayu..

Tp apa kan daya.. PAS pilih PN..

Kalau tanya aku, aku walaupun xberapa berkenan dgn MCA, aku akan undi BN jgk.. sebab aku pandang keseluruhan.. bkn pandang satu kawasan shj.. pandang pembentukan negeri, pembentukan negara.

Masing2 dh rasa duduk bawah PH kan?

Masing2 dah rasa duduk bawah PN yg majoriti pun kecik xstabil lompat sana sini kan?

Jadi, pandai2 la buat keputusan..

Agama kata jgn berpecah belah.. jgn berfirqah2.. kena tetap dlm al jamaah.

Mesti korang faham maksud al jamaah kan?

Maksud al jamaah ni ada banyak. Ada 27 maksud al jamaah dari al quran dan hadis.

Salah satu maksud al jamaah yg bertepatan dgn perkongsiaan hari ni,

"Golongan yang terbesar atau yang paling ramai (السواد الاعظم) dari kalangan umat Islam." [Lihat: H/R At-Tabari dalam "Al-Kabir" 1/320].

Jadi, berkumpullah dlm jemaah paling ramai, paling besar dlm konteks negara kita.

Siapa paling ramai, bunga ke? Pas ke? Atau umno?

Fikir2kandan selamat beramal..

C&p

saja la tu pas nak buka lebih ruang utk umno bertanding.. lepas bertanding nanti gabung la balik, untung2 boleh cukup majoriti bentuk kerajaan.. kalau tak cukup bg je kat ph.. kalau dah majoriti rakyat nak dap berkuasa nak buat macam mana..belum cukup serik la tu..
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,145
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,145
Reaction score
3,195
Points
261
Awards
1
Cerita kawah babi yg dilupakan
4653-C0-CB-09-AF-47-B9-A0-E2-B6-EFB428329-F.webp

Kini semakin halal
 

akudotcom

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,145
Top Poster #4
Joined
Jun 17, 2007
Messages
22,145
Reaction score
3,195
Points
261
Awards
1

Jika menang, PN tawar RM200 buat penduduk Melaka​

SHAH ALAM: Gabungan parti dalam Perikatan Nasional (PN) dalam manifestonya yang dilancarkan sempena Pilihan Raya Negeri (PRN) Melaka menawarkan bayaran RM200 sekali bayar kepada guru tahfiz, Kelas al-Quran, Fardhu Ain dan tadika di bawah seliaan Jabatan Agama Islam Melaka (JAIM) jika berjaya membentuk kerajaan negeri.

Bantuan sama akan diberikan kepada anak-anak yang dilahirkan di Melaka bermula tahun ini sebagai insentif kepada rakyat dalam tempoh sukar sehingga memberi kesan kepada perbelanjaan menyambut kelahiran.


Pengerusi PN, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, kedua-dua tawaran one-off itu adalah tunjang kedua dalam Ikrar PN yang memfokuskan keprihatinan kepada rakyat meliputi pelbagai aspek termasuk kesihatan mental dan jasmani, perumahan, kemudahan rekreasi dan pendidikan untuk setiap rakyat Melaka.

Menurut beliau, kerajaannya juga jika menang akan memastikan Melaka berada dalam kedudukan tiga negeri terbaik dalam pencapaian keputusan peperiksaan awam di negara ini.

“Selain itu, hab pendidikan latihan dan vokasional ataupun TVET akan diwujudkan di Melaka iaitu melalui kerjasama kementerian dan agensi berkaitan dan juga pihak swasta tempatan dan antarabangsa.

“Keprihatinan PN kepada rakyat adalah merangkumi semua lapisan masyarakat termasuk belia dan juga wanita melibatkan golongan suri rumah, ibu tunggal dan orang kelainan upaya dan pelbagai program bantuan kemahiran dan khidmat nasihat akan disediakan,” katanya ketika berucap dalam Majlis Pelancaran Ikrar Perikatan Nasional bagi PRN Melaka di sini hari ini.

Beliau menambah, perhatian juga akan diberikan kepada koperasi usahawan wanita yang bergiat aktif perusahaan mikro, kecil dan sederhana.

PN dalam manifestonya menggariskan enam tunjang utama dengan 11 strategi berlandaskan kepada 74 pendekatan jika parti tersebut berjaya membentuk kerajaan negeri di Melaka.

Tunjang tersebut adalah ekonomi, keprihatinan kepada rakyat, kerancakan sektor pelancongan, kelestarian alam sekitar, kecekapan infrastruktur dan keteguhan serta kejujuran pentadbiran motto ‘Melaka Bangkit Gemilang’. – UTUSAN
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register