BTC USD 43,099.1 Gold USD 1,750.65
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO timbang tarik diri sokong PN

Jedi

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
44,405
Reaction score
2,334
Points
201
Ala...puad...kau bukan siapa2 pun.

Kau bukan ada aura.

Aku cuma kenal kau sebab mulut ko jer....mulut jahat :ROFLMAO:
 
  • Haha
Reactions: WnB
Sponsored Post

apoeki

Super Active Member
Joined
Aug 7, 2012
Messages
7,496
Reaction score
773
Points
121
dia ni taiko dan ada karisma jugak sebenarnya - setia pun boleh tahan

jika nk bg dia bg post yg xlibatkan rakyat marhaen coz dia cakap lepas

cthnya timb. pengarah pilihan raya PN+MN+BN
Dia skrg tgh tersepit tu.. nti anjing lepaskan gigitan dia menyalak la balik
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,285
Reaction score
1,272
Points
151
Dia skrg tgh tersepit tu.. nti anjing lepaskan gigitan dia menyalak la balik
xpe
yg sgt garang pon boleh dijinakkan jaga tn bro

skrg org2 kuat - psr salak, pdg rengas, ketereh, ismail dll
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,285
Reaction score
1,686
Points
111

Apa masalah kalau saya sokong PM, kerajaan, soal Tajuddin​


July 15, 2021 9:30 AM

4_TAJUDDIN_ABDUL_RAHMAN_UMNO_PASIR_SALAK_PERAK_FMT_25062021.jpg


Tajuddin Abdul Rahman tidak menolak kemungkinan berlakunya ‘keajaiban’ pada masa depan.

PETALING JAYA: Ahli Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno Tajuddin Abdul Rahman meramalkan usaha parti itu untuk menjatuhkan Muhyiddin Yassin sebagai Perdana Menteri akan menemui “jalan buntu” kerana semua Ahli Parlimen termasuk Jemaah Menteri dari Umno sepakat menyokong Presiden Bersatu itu.

Beliau berkata, sokongan wakil rakyat Umno terhadap kerajaan Perikatan Nasional (PN) tidak dilihat sebagai satu kesalahan atau melanggar keputusan Perhimpunan Agung Umno (PAU) Mac lalu yang tidak pernah menyebut untuk menarik sokongan kepada Muhyiddin.

“Saya sokong Timbalan Perdana Menteri (Ismail Sabri Yaakob), sokong Perdana Menteri, sokong kerajaan. Ada apa masalah? Saya memang sokong.

“Sebab kita dah buat keputusan, semua patuh pada keputusan PAU, Umno kata kita kekal bersama kerajaan PN sehingga pilihan raya akan datang. Selagi belum PRU, kita sokonglah,” katanya kepada FMT.


Ahli Parlimen Pasir Salak itu berkata, parti juga sudah memberi kebebasan kepada Ahli Parlimen Umno untuk menggunakan budi bicara apabila berlaku pengundian di Dewan Rakyat.

“Tidak ada kesalahan yang mereka lakukan. MKT juga beri mereka (Ahli Parlimen Umno) kebebasan untuk buat keputusan sama ada menyokong atau tidak buat masa ini. Jadi apa masalahnya?,” soal Tajuddin yang juga tidak menolak kemungkinan berlakunya “keajaiban” pada masa depan.

Beliau mengulas kenyataan bersama Jemaah Menteri yang sebulat suara kekal menyokong penuh kepimpinan Muhyiddin di sebalik tindakan Umno menarik balik sokongan kepada Perdana Menteri.

Dalam pada itu, Tajuddin juga mendesak Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi supaya melupakan “hasrat” untuk terus mendesak Muhyiddin berundur kerana waktu “itu” akan tiba akhirnya.

“Dia nak ugut? Apa nak ugut? Bagi saya tak perlu nak ugut, kita ikut sajalah keputusan parti. Sampai masa baru kita buat keputusan nak tarik (sokongan), sampai dah ada PRU, Parlimen dah dibubarkan,” katanya.

Umno ketika ini mempunyai 38 Ahli Parlimen dengan 16 daripadanya menyandang jawatan menteri atau timbalan menteri.
Bakinya seramai 21 adalah Ahli Parlimen biasa, manakala seorang lagi menggalas tanggungjawab sebagai Timbalan Yang Dipertua Dewan Rakyat.

Khamis lalu, Umno memutuskan untuk menamatkan sokongannya kepada Muhyiddin dan mendesak beliau meletak jawatan sebagai Perdana Menteri dengan segera atas tujuh “kegagalan” termasuk pengurusan lemah kerajaan pimpinannya dalam menangani pandemik Covid-19.

Keputusan MKT Umno itu, yang diumumkan presiden parti, setakat ini tidak memberi kesan kepada kedudukan anggota Jemaah Menteri parti itu, termasuk Ismail Sabri yang dilantik sebagai Timbalan Perdana Menteri minggu lalu.

Polemik mengenai sokongan Umno kepada Muhyiddin mencetuskan perbalahan dalaman parti itu dengan beberapa pemimpin lantang menolak keputusan MKT.


Antara otai-otai yang pandai main politik.

Bukan macam Puad, Lokman Adam, Isham Jalil dan Asyraf Wajdi......semua takde seni politik.

Lokman Adam paling teruk, main politik sampai naik turun mahkamah dan silap-silap masuk penjara.

Grand Master politik adalah Atok.

Anwar pergi mahkamah, dia boleh pergi salam-salam dan sembang-sembang.....last skali, dia yang jadi PM. Hehehe
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,285
Reaction score
1,272
Points
151
Antara otai-otai yang pandai main politik.

Bukan macam Puad, Lokman Adam, Isham Jalil dan Asyraf Wajdi......semua takde seni politik.

Lokman Adam paling teruk, main politik sampai naik turun mahkamah dan silap-silap masuk penjara.

Grand Master politik adalah Atok.

Anwar pergi mahkamah, dia boleh pergi salam-salam dan sembang-sembang.....last skali, dia yang jadi PM. Hehehe
silap2 kluster mahkamah jatuh
mader naik blk

hrtu pon nsb baik juga dia naik dlm ph

& bijak juga dia letak jwtn PM
kalo tak non naik, kena jajahlah kita dgn dap
 

logammaut

Legendary Member
Joined
Dec 12, 2009
Messages
10,886
Reaction score
1,137
Points
201
silap2 kluster mahkamah jatuh
mader naik blk

hrtu pon nsb baik juga dia naik dlm ph

& bijak juga dia letak jwtn PM
kalo tak non naik, kena jajahlah kita dgn dap

Walaupun aku tak suka sgt Tun M ni tapi letak jawatan PM ialah tindakan paling terhebat dlm sejarah politik Malaysia. PH yg duk hari2 desak Tun M serah jawatan kpd Anwar akhirnya semua sekali tersungkur. Tapi apa2 hal lebai PAS gak yg salah hahaha…
 

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,285
Reaction score
1,686
Points
111
silap2 kluster mahkamah jatuh
mader naik blk

hrtu pon nsb baik juga dia naik dlm ph

& bijak juga dia letak jwtn PM
kalo tak non naik, kena jajahlah kita dgn dap

Saya rasa dia saja ja tu letak jawatan nak bagi kerajaan PH tumbang.

Saya rasala, dia memang nak turunkan Najib.

Pastu nak naikkan Muhyiddin jadi PM.

Sama seperti dia naikkan KP SPRM syukri, KPN Hamid Bador.

Semua tu individu-individu yang disingkirkan zaman Najib.

So, dia cuma perlu point untuk tumbangkan kerajaan sendiri dan naikkan Muhyiddin.

Orang tua-tua kan akai lebih, dah letak jawatan, pastu tak masuk ofis.....melilau orang cari dia pagi tu, padahal dok sembunyi di rumah buat-buat teruk....hehehehe
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,285
Reaction score
1,272
Points
151
Saya rasa dia saja ja tu letak jawatan nak bagi kerajaan PH tumbang.

Saya rasala, dia memang nak turunkan Najib.

Pastu nak naikkan Muhyiddin jadi PM.

Sama seperti dia naikkan KP SPRM syukri, KPN Hamid Bador.

Semua tu individu-individu yang disingkirkan zaman Najib.

So, dia cuma perlu point untuk tumbangkan kerajaan sendiri dan naikkan Muhyiddin.

Orang tua-tua kan akai lebih, dah letak jawatan, pastu tak masuk ofis.....melilau orang cari dia pagi tu, padahal dok sembunyi di rumah buat-buat teruk....hehehehe
kann

critical thinker gak kita ni ye :ROFLMAO:
 

Jedi

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Feb 15, 2009
Messages
44,405
Reaction score
2,334
Points
201
Antara otai-otai yang pandai main politik.

Bukan macam Puad, Lokman Adam, Isham Jalil dan Asyraf Wajdi......semua takde seni politik.

Lokman Adam paling teruk, main politik sampai naik turun mahkamah dan silap-silap masuk penjara.

Grand Master politik adalah Atok.

Anwar pergi mahkamah, dia boleh pergi salam-salam dan sembang-sembang.....last skali, dia yang jadi PM. Hehehe

Dah kena penjara sebulan :ROFLMAO:

 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register