BTC USD 32,948.2 Gold USD 1,776.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO timbang tarik diri sokong PN

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,919
Reaction score
1,643
Points
201
sebab tu rakyat kena sepakat 'hapuskan' katak2 ni, jadikan menolak katak sebagai kebiasaan tak kira umno pas bersatu pkr atau dari mana2 parti pun.. jgn putus asa untuk menolak katak selagi mana pemimpin tidak putus asa menjadi katak untuk berkuasa..

rakyat vs katak = pemimpin berintegriti

mulakan dgn pru15, kita boleh!
Tu aku ckp muka lama nie patut bersara terus dh dr politik br Aman damai rasanya
 
Sponsored Post

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,425
Reaction score
227
Points
83
Nie start org cina pi kt dap hbs....tngk yg kalah teruk sapa mca ngn mic....sokongan melayu kt umno masih 50-50....so sapa yg kt patut salahkan atas kekalahan umno secara sistemetik nie?

orang bukan melayu tarik sokongan dari umnobn dah lama dah, sejak berbelas-belas tahun yg lepas..

umno makin sikit kerusi sebab dah makin ramai orang melayu tarik sokongan daripada umno..
makin lama, makin ramai melayu yg tolak umno..

cuba tengok, makin banyak kerusi majoriti melayu yg terlepas dari tangan umno setiap kali pru..

ini satu perkembangan yg menarik..
 

The Maut

Super Active Member
Joined
Jul 19, 2019
Messages
6,400
Reaction score
119
Points
83
Pru pastu ada lompat katak lg... Jenuh la oooo patut yg muka lama tu haramkan trus jd org politik balik pi balik mai pusing pi pusing mai org tu ja, smp naik semak games xhbs2....bila la politik kt nak stabil mcm nie
Betul sgt2 tu sobat. Sifir yg sama ja.
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,425
Reaction score
227
Points
83

PRU15: Umno yakin dominan lepas lihat 'PN gagal' - Laporan​


d6ae73af9e31a9d0f5f5e97d329958e5.jpg


Umno menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) dengan harapan dapat mengubah kesilapan yang telah dilakukan Pakatan Harapan (PH).

Bagaimanapun, Pengarah Pilihan Raya Umno, Tajuddin Abdul Rahman berkata sebaliknya kerajaan PN dibelenggu dengan pelbagai masalah.

Oleh itu katanya, dia yakin Umno akan menjadi menjadi parti dominan dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) dengan mengambil kira senario politik semasa.

"Khususnya kekecewaan rakyat terhadap kerajaan 22 bulan pimpinan bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang masih belum ditebus.


"Kerajaan hari ini boleh mengubah kesilapan itu dan kerana itu Umno menyokong kerajaan hari ini kerana menaruh harapan yang tinggi kesilapan lalu di bawah pimpinan Dr Mahathir agar dapat ditebus.

“Tetapi malangnya kerajaan (PN) masih dibelenggu dengan pelbagai masalah yang tidak dapat menebus kesilapan PH,” katanya seperti dilaporkan Utusan Online.

Tajuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ahli parlimen Langkawi itu yang membayangkan tidak ada mana-mana parti yang akan memenangi kerusi pada PRU15 boleh membentuk sebuah kerajaan stabil.

Ini ekoran terlalu banyak parti yang mahu bertanding, namun tidak ada satu pun parti dominan.

Mengulas lanjut, Tajuddin yang juga ahli parlimen Pasir Salak melahirkan keyakinan Umno akan menjadi parti dominan mengatasi parti-parti lain secara berasingan dalam pilihan raya umum

Katanya, hal ini berdasarkan kekuatan Umno berbanding parti lain yang bergabung di atas nama parti tetapi tidak ada akar umbi, tidak mempunyai cawangan dan Pusat Daerah Mengundi (PDM)

Jelasnya, Umno yang memiliki 191 bahagian dan lebih 21,000 cawangan.

“Walaupun Umno mengakui bilangan cawangan dan ahli berjuta-juta bukan jaminan kemenangan sesebuah parti namun tidak dapat dinafikan struktur parti berkenaan membantu gerak kerja parti.

"Itu logiknya dan Umno berada di kedudukan atas berbanding parti-parti lain,” katanya lagi.

 

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,919
Reaction score
1,643
Points
201

PRU15: Umno yakin dominan lepas lihat 'PN gagal' - Laporan​


d6ae73af9e31a9d0f5f5e97d329958e5.jpg


Umno menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) dengan harapan dapat mengubah kesilapan yang telah dilakukan Pakatan Harapan (PH).

Bagaimanapun, Pengarah Pilihan Raya Umno, Tajuddin Abdul Rahman berkata sebaliknya kerajaan PN dibelenggu dengan pelbagai masalah.

Oleh itu katanya, dia yakin Umno akan menjadi menjadi parti dominan dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) dengan mengambil kira senario politik semasa.

"Khususnya kekecewaan rakyat terhadap kerajaan 22 bulan pimpinan bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang masih belum ditebus.


"Kerajaan hari ini boleh mengubah kesilapan itu dan kerana itu Umno menyokong kerajaan hari ini kerana menaruh harapan yang tinggi kesilapan lalu di bawah pimpinan Dr Mahathir agar dapat ditebus.

“Tetapi malangnya kerajaan (PN) masih dibelenggu dengan pelbagai masalah yang tidak dapat menebus kesilapan PH,” katanya seperti dilaporkan Utusan Online.

Tajuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ahli parlimen Langkawi itu yang membayangkan tidak ada mana-mana parti yang akan memenangi kerusi pada PRU15 boleh membentuk sebuah kerajaan stabil.

Ini ekoran terlalu banyak parti yang mahu bertanding, namun tidak ada satu pun parti dominan.

Mengulas lanjut, Tajuddin yang juga ahli parlimen Pasir Salak melahirkan keyakinan Umno akan menjadi parti dominan mengatasi parti-parti lain secara berasingan dalam pilihan raya umum

Katanya, hal ini berdasarkan kekuatan Umno berbanding parti lain yang bergabung di atas nama parti tetapi tidak ada akar umbi, tidak mempunyai cawangan dan Pusat Daerah Mengundi (PDM)

Jelasnya, Umno yang memiliki 191 bahagian dan lebih 21,000 cawangan.

“Walaupun Umno mengakui bilangan cawangan dan ahli berjuta-juta bukan jaminan kemenangan sesebuah parti namun tidak dapat dinafikan struktur parti berkenaan membantu gerak kerja parti.

"Itu logiknya dan Umno berada di kedudukan atas berbanding parti-parti lain,” katanya lagi.

Mengarut la dia nie....la nie sebahagian dlm pn umno la sapa lg....gagal pn gagal jgk umno....apa komen mcm nie pun ada
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,397
Reaction score
893
Points
121

PRU15: Umno yakin dominan lepas lihat 'PN gagal' - Laporan​


d6ae73af9e31a9d0f5f5e97d329958e5.jpg


Umno menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) dengan harapan dapat mengubah kesilapan yang telah dilakukan Pakatan Harapan (PH).

Bagaimanapun, Pengarah Pilihan Raya Umno, Tajuddin Abdul Rahman berkata sebaliknya kerajaan PN dibelenggu dengan pelbagai masalah.

Oleh itu katanya, dia yakin Umno akan menjadi menjadi parti dominan dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) dengan mengambil kira senario politik semasa.

"Khususnya kekecewaan rakyat terhadap kerajaan 22 bulan pimpinan bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang masih belum ditebus.


"Kerajaan hari ini boleh mengubah kesilapan itu dan kerana itu Umno menyokong kerajaan hari ini kerana menaruh harapan yang tinggi kesilapan lalu di bawah pimpinan Dr Mahathir agar dapat ditebus.

“Tetapi malangnya kerajaan (PN) masih dibelenggu dengan pelbagai masalah yang tidak dapat menebus kesilapan PH,” katanya seperti dilaporkan Utusan Online.

Tajuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ahli parlimen Langkawi itu yang membayangkan tidak ada mana-mana parti yang akan memenangi kerusi pada PRU15 boleh membentuk sebuah kerajaan stabil.

Ini ekoran terlalu banyak parti yang mahu bertanding, namun tidak ada satu pun parti dominan.

Mengulas lanjut, Tajuddin yang juga ahli parlimen Pasir Salak melahirkan keyakinan Umno akan menjadi parti dominan mengatasi parti-parti lain secara berasingan dalam pilihan raya umum

Katanya, hal ini berdasarkan kekuatan Umno berbanding parti lain yang bergabung di atas nama parti tetapi tidak ada akar umbi, tidak mempunyai cawangan dan Pusat Daerah Mengundi (PDM)

Jelasnya, Umno yang memiliki 191 bahagian dan lebih 21,000 cawangan.

“Walaupun Umno mengakui bilangan cawangan dan ahli berjuta-juta bukan jaminan kemenangan sesebuah parti namun tidak dapat dinafikan struktur parti berkenaan membantu gerak kerja parti.

"Itu logiknya dan Umno berada di kedudukan atas berbanding parti-parti lain,” katanya lagi.

dia ni xceridik ke ***** xleh diajar?

kan kerajaan skrg ni termasuk Menok?

dh tua pon xnak simpan ***** sket kt anak cucu ko
 

The Maut

Super Active Member
Joined
Jul 19, 2019
Messages
6,400
Reaction score
119
Points
83

PRU15: Umno yakin dominan lepas lihat 'PN gagal' - Laporan​


d6ae73af9e31a9d0f5f5e97d329958e5.jpg


Umno menyokong kerajaan Perikatan Nasional (PN) dengan harapan dapat mengubah kesilapan yang telah dilakukan Pakatan Harapan (PH).

Bagaimanapun, Pengarah Pilihan Raya Umno, Tajuddin Abdul Rahman berkata sebaliknya kerajaan PN dibelenggu dengan pelbagai masalah.

Oleh itu katanya, dia yakin Umno akan menjadi menjadi parti dominan dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) dengan mengambil kira senario politik semasa.

"Khususnya kekecewaan rakyat terhadap kerajaan 22 bulan pimpinan bekas perdana menteri, Dr Mahathir Mohamad yang masih belum ditebus.


"Kerajaan hari ini boleh mengubah kesilapan itu dan kerana itu Umno menyokong kerajaan hari ini kerana menaruh harapan yang tinggi kesilapan lalu di bawah pimpinan Dr Mahathir agar dapat ditebus.

“Tetapi malangnya kerajaan (PN) masih dibelenggu dengan pelbagai masalah yang tidak dapat menebus kesilapan PH,” katanya seperti dilaporkan Utusan Online.

Tajuddin berkata demikian sebagai mengulas kenyataan ahli parlimen Langkawi itu yang membayangkan tidak ada mana-mana parti yang akan memenangi kerusi pada PRU15 boleh membentuk sebuah kerajaan stabil.

Ini ekoran terlalu banyak parti yang mahu bertanding, namun tidak ada satu pun parti dominan.

Mengulas lanjut, Tajuddin yang juga ahli parlimen Pasir Salak melahirkan keyakinan Umno akan menjadi parti dominan mengatasi parti-parti lain secara berasingan dalam pilihan raya umum

Katanya, hal ini berdasarkan kekuatan Umno berbanding parti lain yang bergabung di atas nama parti tetapi tidak ada akar umbi, tidak mempunyai cawangan dan Pusat Daerah Mengundi (PDM)

Jelasnya, Umno yang memiliki 191 bahagian dan lebih 21,000 cawangan.

“Walaupun Umno mengakui bilangan cawangan dan ahli berjuta-juta bukan jaminan kemenangan sesebuah parti namun tidak dapat dinafikan struktur parti berkenaan membantu gerak kerja parti.

"Itu logiknya dan Umno berada di kedudukan atas berbanding parti-parti lain,” katanya lagi.

Dominan la sgt.
 

Maestro

Active+ Member
Joined
Nov 11, 2009
Messages
3,323
Reaction score
551
Points
81
UMNO dh ada calon PM kalau menang?

Bab tu pn x boleh finalize lagi..cam mana nk cakap ready?

Kurang2 PN dh ada abah ko...PH Nuar...

UMNO calon PM pn x boleh tentukan...
 
  • Like
Reactions: WnB

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,777
Reaction score
277
Points
91
UMNO dh ada calon PM kalau menang?

Bab tu pn x boleh finalize lagi..cam mana nk cakap ready?

Kurang2 PN dh ada abah ko...PH Nuar...

UMNO calon PM pn x boleh tentukan...
pak zahid laaa pulak nak naik PM.. dulu dia bawah Najib.. nak rasa gak dok atais.. 😄😄😄
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register