BTC USD 32,897.0 Gold USD 1,776.20
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO timbang tarik diri sokong PN

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,425
Reaction score
227
Points
83
Year Seats won by BN / UMNO

1994 162 seats of 193 seats
1999 148 seats
2004 198 of 219 seats
2008 140 of 222 seats
2013 133 of 222 seats
2018 79 of 222 seats


boleh tengok, camne prestasi umno merosot dengan stabil sejak tahun 2004..

next pru?
 
Sponsored Post

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,777
Reaction score
277
Points
91
Boleh undi PH. Beri peluang sekali lagi kepada PH. PH sekarang dalam era pembersihan skala besar. Yang mana gila pangkat dah masuk parti sebelah. Jangan risau. PH back for good.
Nanti bekas banduan jadi PM.. Yg gila duit dan kencing rakyat masih ramai dlm PH..
 

lau_kau

Legendary Member
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,919
Reaction score
1,643
Points
201
Year Seats won by BN / UMNO

1994 162 seats of 193 seats
1999 148 seats
2004 198 of 219 seats
2008 140 of 222 seats
2013 133 of 222 seats
2018 79 of 222 seats


boleh tengok, camne prestasi umno merosot dengan stabil sejak tahun 2004..

next pru?
Nie start org cina pi kt dap hbs....tngk yg kalah teruk sapa mca ngn mic....sokongan melayu kt umno masih 50-50....so sapa yg kt patut salahkan atas kekalahan umno secara sistemetik nie?
 

juhan

Active+ Member
Joined
Mar 30, 2010
Messages
4,361
Reaction score
752
Points
81
Boleh undi PH. Beri peluang sekali lagi kepada PH. PH sekarang dalam era pembersihan skala besar. Yang mana gila pangkat dah masuk parti sebelah. Jangan risau. PH back for good.
Booo... Takde nya percaya dah. Dah pi main jauh2. Tak kan ada kali kedua... Kali pertama pun teruk islam kena kitai
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,397
Reaction score
893
Points
121
Lepas nie langkah apa plk nk buat

Boleh undi PH. Beri peluang sekali lagi kepada PH. PH sekarang dalam era pembersihan skala besar. Yang mana gila pangkat dah masuk parti sebelah. Jangan risau. PH back for good.
sembang
ph nyk politician xbersih + pendakwaan terpilih masa pemerintahan rejim ph

penjawat awam & peribumi byk terkesan dan tertindas
 

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,777
Reaction score
277
Points
91
Nie start org cina pi kt dap hbs....tngk yg kalah teruk sapa mca ngn mic....sokongan melayu kt umno masih 50-50....so sapa yg kt patut salahkan atas kekalahan umno secara sistemetik nie?
Bn perlu dipersalahkan.. Bagi laluan mca tanding di kerusi majoriti melayu kawasan bandar. Last2 dapat ke DAP.... Haha melopong....
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,425
Reaction score
227
Points
83
hamzah ialah menteri dalam negeri..

RoS ni bawah kdn..

baru-baru ni, bekas ketua polis dedahkan ada campur tangan sejak dilantik jadi menteri..



penganalisis politik cakap, Bersatu/pn sangat sukar untuk menang kalau bertembung dengan umno..

so, berdasarkan sifat hamzah dan jangkaan penganalisis politik tersebut, sangat menarik untuk tengok bilakah umnobn akan dibubarkan..
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,313
Reaction score
788
Points
81
hamzah ialah menteri dalam negeri..

RoS ni bawah kdn..

baru-baru ni, bekas ketua polis dedahkan ada campur tangan sejak dilantik jadi menteri..



penganalisis politik cakap, Bersatu/pn sangat sukar untuk menang kalau bertembung dengan umno..

so, berdasarkan sifat hamzah dan jangkaan penganalisis politik tersebut, sangat menarik untuk tengok bilakah umnobn akan dibubarkan..

membubarkan umno hanya akan menguatkan sokongan ahli2nya terhadap umno..PN pula akan dilihat terdesak.. silap2 umno guna logo siput pun boleh menang..

memang tak mustahil untuk umno dibubarkan, kita sendiri tahu keupayaan mahiaddin selaku pewaris atok dalam mengatur percaturan bersama 'budak2' dia di agensi2 utama kerajaan, tapi kena pastikan jangan sampai parlimen PN yang terbubar dulu sebelum umno la.. haha
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,313
Reaction score
788
Points
81
Pru pastu ada lompat katak lg... Jenuh la oooo patut yg muka lama tu haramkan trus jd org politik balik pi balik mai pusing pi pusing mai org tu ja, smp naik semak games xhbs2....bila la politik kt nak stabil mcm nie

sebab tu rakyat kena sepakat 'hapuskan' katak2 ni, jadikan menolak katak sebagai kebiasaan tak kira umno pas bersatu pkr atau dari mana2 parti pun.. jgn putus asa untuk menolak katak selagi mana pemimpin tidak putus asa menjadi katak untuk berkuasa..

rakyat vs katak = pemimpin berintegriti

mulakan dgn pru15, kita boleh!
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register