BTC USD 40,917.4 Gold USD 1,804.24
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO timbang tarik diri sokong PN

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
33,261
Reaction score
1,985
Points
201
sembang bagai nak rak... last2 tunggu bubar gak.. klu ogos tak bubur... sembang metting lagi... hahahah katun22
 
Sponsored Post

silasroon

Active+ Member
Joined
Oct 10, 2016
Messages
4,040
Reaction score
1,452
Points
111
mesyuarat hari ni dah putuskan bahawa umno akan tarik sokongan daripada kerajaan pn ogos ni..

menarik ni nak tengok apa tindakan abah..
Takdenya abah nak gelabah.

Mesti ada tangan-tangan yang akan 'adjust' supaya abah kekal sebagai PM lepas PRU15 ni. Dorang akan memenangkan kerajaan PN jugak lepas PRU15 ni. Tak caya, tengok je la.

Zahid pornorogo mungkin cuma boleh setting Ketua-Ketua Bahagian UMNO untuk tolak Bersatu.

Tapi, abah punya setting adalah untuk undi satu Malaysia.

Kita kena ingat yang penjawat awam jugak pengundi. Polis, Tentera, Bomba pun pengundi.

Dalam PRU, undi ahli UMNO cuma berapa percent je. Ciput sangat kalau nak dibandingkan dengan bukan ahli.

Wait and see.
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,790
Reaction score
1,072
Points
151
Takdenya abah nak gelabah.

Mesti ada tangan-tangan yang akan 'adjust' supaya abah kekal sebagai PM lepas PRU15 ni. Dorang akan memenangkan kerajaan PN jugak lepas PRU15 ni. Tak caya, tengok je la.

Zahid pornorogo mungkin cuma boleh setting Ketua-Ketua Bahagian UMNO untuk tolak Bersatu.

Tapi, abah punya setting adalah untuk undi satu Malaysia.

Kita kena ingat yang penjawat awam jugak pengundi. Polis, Tentera, Bomba pun pengundi.

Dalam PRU, undi ahli UMNO cuma berapa percent je. Ciput sangat kalau nak dibandingkan dengan bukan ahli.

Wait and see.
betul

lps pee esh naik penjawat awam semua dh muak dgn pee esh

sbb tu transisi kpd Langkah Sheraton berjalan lancar - coz in difavor oleh penjawat awam

pee esh di punya prcgn nak susahkan penjawat awam dan peribumi je, demi malaysian malaysia

sbb tu urusan kerajaan skrg aman& harmoni walau lps kerajaan rejim tumbang
 
  • Like
Reactions: WnB

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
84,782
Reaction score
13,874
Points
1,906

‘Zahid suruh kami sokong Anwar’, dedah pemimpin Wanita Umno​


Pemimpin kanan Wanita Umno sahkan dakwaan Shahidan bahawa Zahid berusaha kumpul sokongan untuk Anwar.
MalaysiaNow
Apr 27, 2021 12:37 PM


PAU47_Mnow_280321-1-1-1068x712.jpg
Presiden Umno Ahmad Zahid Hamidi ketika menyampaikan ucapan dasar pada Persidangan Umno 2020 di Pusat Dagangan Dunia Putra.






Orang kuat Umno Perlis Shahidan Kassim tetap tidak mengaku kalah selepas langkah presiden parti itu memecat sekali gus menggantikan beliau dengan orang lain daripada jawatan pengerusi badan perhubungan Umno Perlis dan berikrar akan mendedahkan segala usaha pemimpin utama parti itu mengumpulkan sokongan bagi menyokong Presiden PKR Anwar Ibrahim.

Beberapa jam selepas berita pemecatan beliau, Shahidan berkata kepada media beliau akan mendedahkan butiran usaha Ahmad Zahid Hamidi tersebut.

Beliau berkata dirinya memilih untuk merahsiakan perkara tersebut, namun dalam sebuah temu bual dengan MalaysiaNow, beliau memberi isyarat untuk mendedahkannya kepada orang ramai.

“Sebenarnya saya mengetahui banyak benda tapi semua saya simpan untuk menjaga keharmonian parti.” kata Shahidan

Tahun lalu, Zahid dan bekas perdana menteri Najib Razak yang lantang mengkritik Perdana Menteri Muhyiddin Yassin telah bersama-sama menulis surat kepada istana bagi menyatakan sokongan mereka kepada Anwar dalam usahanya menjadi perdana menteri.

Kedua-dua mereka turut dipercayai merancang gesaan dalam Perhimpunan Agung Umno (PAU) baru-baru ini untuk memutuskan hubungan dengan Bersatu dan Perikatan Nasional (PN), namun gesaan tersebut tidak menyebabkan menteri-menteri Umno meletak jawatan dari Kabinet kerajaan.

Shahidan yang merupakan antara pemimpin Umno yang membantah langkah memutuskan kerjasama dengan Bersatu berkata beliau tidak akan menunggu terlalu lama untuk mendedahkan kegiatan presiden Umno itu.

Menurutnya, Zahid dan sekutunya sememangnya menjalankan usaha “mendapatkan tandatangan” dalam kalangan ahli Parlimen Umno untuk menyokong Anwar.
“Memang ada bukti depa suruh orang tu sign, orang ni sign,” katanya kepada MalaysiaNow baru-baru ini.
Pemimpin kanan Wanita Umno turut mengesahkan kepada MalaysiaNow mengenai dakwaan Shahidan tersebut.

Exco Wanita Umno Shamsiah M Yassin berkata Zahid telah mendekati sayap parti itu untuk memujuk mereka menyokong Anwar sebagai perdana menteri.

“Dia (Zahid) suruh kami sokong Anwar. Kita kata ‘no way’. Dia suruh sebelum ni sokong Anwar, kita kata kita tak akan ambil Anwar,” katanya kepada MalaysiaNow.

Akibat keengganan beliau memutuskan hubungan dengan PN, Shahidan teruk dipersenda perwakilan Umno ketika PAU yang diadakan bulan lalu sewaktu memberi ucapan yang tidak disiarkan secara langsung.

Kejadian tersebut turut dirakam dalam klip audio perbualan telefon antara Zahid dan Anwar yang didengar senang hati dengan hasil keputusan PAU.

Shahidan berpendirian bahawa Umno perlu bekerjasama dengan Bersatu selagi Parlimen belum dibubarkan sejajar dengan keputusan Majlis Tertinggi Umno awal tahun ini.

Namun, Shahidan berkata walaupun beliau tidak setuju dengan gesaan Zahid supaya parti itu putuskan kerjasama dengan PN, beliau jelas tetap mendukung presiden parti itu.

“Masa Perhimpunan Agung baru ni semua negeri tak nyatakan sokongan kepada presiden, saya seorang sahaja kata sokong Zahid.
“Saya kata menyokong PN sampai pilihan raya depa ‘boo’ jadi maknanya orang yang boo itu, orang yang tak tau apa-apa hanya tau boo sahaja.”

Pemecatan Shahidan itu dilihat sebagai sebahagian usaha Zahid untuk membersihkan Umno pengkritiknya dari dalam Umno.

Pada Januari, Annuar Musa turut dipecat daripada jawatan setiausaha agung Barisan Nasional kerana mengkritik Zahid disusuli penggantungan keanggotaan timbalan pengerusi Umno Putrajaya Tun Faisal Ismail Aziz.

Shamsiah berkata, Zahid selaku presiden parti tidak mempunyai formula untuk memenangkan Umno pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) nanti.

“Saya biasa berjumpa dia (Zahid), masa sebelum Umno desak nak buat PRU15 bulan Mac, saya pergi jumpa dia, saya kata nak menang macam mana dengan keadaan sebelum tu baru sahaja pecat Annuar Musa. What’s wrong with you?

“Kenapa gaduh dengan semua orang? Sekarang ni saya nak cakap apa dengan orang bawah? Saya nak cakap macam mana dengan orang Umno?

“Dia diam, tak boleh jawab. diri sendiri pun tiada formula. Nak menang PRU15 tapi banyak lagi kerja tak selesai.”


 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,790
Reaction score
1,072
Points
151
hamnok ni pengecut or dah byk "makan"

pemimpin Indon pon xleh nk tumbangkan

malu lah kpd Jokowi
 

midi2020

Super Active Member
Joined
Feb 7, 2012
Messages
5,777
Reaction score
313
Points
91
Takdenya abah nak gelabah.

Mesti ada tangan-tangan yang akan 'adjust' supaya abah kekal sebagai PM lepas PRU15 ni. Dorang akan memenangkan kerajaan PN jugak lepas PRU15 ni. Tak caya, tengok je la.

Zahid pornorogo mungkin cuma boleh setting Ketua-Ketua Bahagian UMNO untuk tolak Bersatu.

Tapi, abah punya setting adalah untuk undi satu Malaysia.

Kita kena ingat yang penjawat awam jugak pengundi. Polis, Tentera, Bomba pun pengundi.

Dalam PRU, undi ahli UMNO cuma berapa percent je. Ciput sangat kalau nak dibandingkan dengan bukan ahli.

Wait and see.

penganalisis politik cakap, sangat sukar untuk Bersatu/pn menang melawan umno pru nanti..

dan setakat ni, setahu aku, takde lagi mana-mana penganalisis politik yg berpendapat bahawa Bersatu akan menang melawan umno pru nanti..
 

dungunboy

Fun Poster
Joined
Oct 14, 2013
Messages
758
Reaction score
141
Points
33
Rekod PN pun x berapa cantik sangat sekarang ni.. asyik menyaman rakyat jer.. Pas pun kunci mulut! Alasan bukan majoriti dalam kerajaan.. dah tau bila duduk dalam PN x de kuasa, buatpe masih nak stay!

Yang umno pulak jenis penting diri sendiri, masing² nak lepas tekak sendiri.. kalau berani & rase gagah sangat, x yah lah gabung² dgn PH.. Najib pulak belakon jadi Hero la mase ni, ambik kesempatan konon² membela rakyat!

PH pun bukanya rakyat percaya sangat. Dah teruk kena kencing, macai sejati je la yang sanggup sokong..

Apepun semua parti poyo belaka! Jangan taksub sangat! Ade yg tak betul kita hayun!
 

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,256
Reaction score
29
Points
70
PH pun bukanya rakyat percaya sangat. Dah teruk kena kencing, macai sejati je la yang sanggup sokong..
Rakyat dah bagi mandat kpd PH. Yg suka meratib kencing2 ni UMNO dan Pas je.
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
15,983
Reaction score
1,659
Points
191
betul

lps pee esh naik penjawat awam semua dh muak dgn pee esh

sbb tu transisi kpd Langkah Sheraton berjalan lancar - coz in difavor oleh penjawat awam

pee esh di punya prcgn nak susahkan penjawat awam dan peribumi je, demi malaysian malaysia

sbb tu urusan kerajaan skrg aman& harmoni walau lps kerajaan rejim tumbang

ada bukti ke penjawat awam dah muak dengan pee esh? hahaa.. ka sendiri dok rasa2 je..

btw langkah sheraton lancar takde sangkut dengan penjawat awam pun.. penjawat awam hanya staff goverment of the day.. pernah ke mana2 pru yg bertukar kerajaan.. penjawat awam protest taknak kerjasama dengan ahli politik yg baru naik? takde kan..

urusan kerajaan aman harmoni ke? dok kena kecam hari2 dalam fb.. aman harmoni? ahahhaa
 

miehensem

Legendary Member
Joined
Dec 22, 2007
Messages
15,983
Reaction score
1,659
Points
191
Rakyat dah bagi mandat kpd PH. Yg suka meratib kencing2 ni UMNO dan Pas je.
bila pencuri mandat rasa mereka disokong oleh rakyat.. hahaha.. walhal diaorg tu pencuri..

syok tgk geng2 ni perasan. nanti pru kelaut jugak la puak2 ni.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register