BTC USD 33,209.0 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO perkukuh undang-undang syariah jika kembali berkuasa

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,473
Reaction score
2,571
Points
201
UMNO perkukuh undang-undang syariah jika kembali berkuasa
KUALA LUMPUR – UMNO bercadang meminda Perlembagaan Persekutuan bagi memastikan undang-undang jenayah syariah lebih kukuh dalam sistem perundangan negara jika memperoleh majoriti dua pertiga kerusi Parlimen pada Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15).

Presiden UMNO Datuk Seri Dr. Ahmad Zahid Hamidi berkata, Mahkamah Tinggi baru-baru ini membuat keputusan mengenai kebenaran penggunaan kalimah Allah oleh bukan Islam dan keputusan tersebut amat menyentuh perasaan umat Islam.

Menurut beliau, keputusan Mahkamah Persekutuan dalam kes Iki Putra Mubarak pula memberi implikasi yang mendasar dan berpotensi untuk membatalkan banyak lagi peruntukan jenayah syariah.

“Malah boleh melumpuhkan sistem undang-undang jenayah Syariah di Malaysia. Keputusan ini juga boleh menggugat kuasa negeri-negeri untuk menggubal dan menguatkuasakan Enakmen Jenayah Syariah.

Mungkin kita perlu pinda Perlembagaan Persekutuan untuk memastikan undang-undang syariah Islam lebih kukuh dalam sistem perundangan negara kita,” katanya pada Perhimpunan Agung UMNO (PAU) 2020 di Pusat Dagangan Dunia Putra (PWTC) di sini hari ini. – K! ONLINE
 
Sponsored Post

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,940
Reaction score
671
Points
81
hahahahahaha...gelak panjang aku...60thn perintah dok buat apa?main guli?RUU 355 br nk bentang, MCA MIC GERAKAN baru ja jentik kerandut dh retract sokongan
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,473
Reaction score
2,571
Points
201
Budak2 blum akil baligh bole la dia geromal hehe
Nanti dia potong kodong tgn kita
Tgn dia yg lepas :ROFLMAO:

taktik da lapuk ni
 

jaws_am

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
May 29, 2008
Messages
14,234
Reaction score
3,957
Points
201
IMG_20210328_132151.jpg


Benda ni logik..

Kau sebelum ni tak buat, lepas tu nak buat..
Orang akan gelak..

Contoh mudah faham gini lah yer..

PH nak mansuhkan pinjaman ptptn jika, diberi mandat 2/3 pru 15 nnt..

Ada spe nak percaya lidah bercabang PH ?

Takde..

-----

So sama jgk, umno.. Ada spe nak percaya lidah bercabang UMNO ?

Takde...

-----

Macam mana nk increase kepercayaan orang sokong umno ?

Pecat mereka yg korup, lantik mereka yg bersih utk diberi kepercayaan memimpin..

Tapi benda ni takkan berlaku ? Sebab kita brada dlm sistem korup..

Cth : Wak jahid ulur rm100k duit yayasan dkt aku.. Terus aku turun kompang nama dia di serata akar umbi umno..

Simple math.. cash is king..

Bila ada 10 orang dlm umno main sentimen gini..

Rosak parti pucuk kepimpinan smpi ke akar umbi..

-----

So apa yg nak diharapkan ? Takde pe..
 
Last edited:

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Aug 2, 2007
Messages
12,828
Reaction score
1,887
Points
201
Wah hebat umno sy mesti pilih.....hahaha
 

kopirait

CG Top Poster Club
Joined
Apr 18, 2010
Messages
38,537
Reaction score
2,860
Points
206
sembang kari.
bila nak masuk penjara daaa?
 

mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
11,268
Reaction score
744
Points
171
hahahahahaha...gelak panjang aku...60thn perintah dok buat apa?main guli?RUU 355 br nk bentang, MCA MIC GERAKAN baru ja jentik kerandut dh retract sokongan
nak gelak pun kena tengok.. kutty yg berkuasa masa tu
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,940
Reaction score
671
Points
81
nak gelak pun kena tengok.. kutty yg berkuasa masa tu

kutty pun mai dr mana?ameno jgk kan? hat bangsat2 yg lani jd MT ameno xdak lg ka masa tu?apa, br beranak kemarin ka atau waktu kutty dlm ameno, depa2 ni smua masih dlm teloq bapak depa lg?

psi dh tengok la br gelak
 

mrvx

Legendary Member
Joined
Feb 20, 2009
Messages
11,268
Reaction score
744
Points
171
kutty pun mai dr mana?ameno jgk kan? hat bangsat2 yg lani jd MT ameno xdak lg ka masa tu?apa, br beranak kemarin ka atau waktu kutty dlm ameno, depa2 ni smua masih dlm teloq bapak depa lg?
skrg legasi kutty sedang berakhir.. tapi blh berakhir selagi kutty masih tunjuk muka... bila dan tak tunjuk muka.. orang2 kanan dia dlm tu mati kutu
 

Fayafa

Active Member
Joined
May 21, 2017
Messages
1,940
Reaction score
671
Points
81
skrg legasi kutty sedang berakhir.. tapi blh berakhir selagi kutty masih tunjuk muka... bila dan tak tunjuk muka.. orang2 kanan dia dlm tu mati kutu

legasi ponorogo pulak..dia tunggang ameno tu mcm yayasan akaibudi xdak akai tu la jgk..mesyuarat xdak, alamat bogus tp juta2 punya transaksi masuk keluaq...sapa lawan kata presiden, gantung ahli/pecat..tu la M.O dia
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register