BTC USD 16,963.5 Gold USD 1,797.94
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO pecat Zaharin selepas lantang kritik kepimpinan

Panji hitam putih

Active+ Member
gem
Messages
4,947
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,947
Reaction score
1,407
Points
111
Wah... 1 demi 1 peperangan persepsi timbul sejak pengumuman mesyuarat UMNO beberapa hari yg lepas.

UMNO tiada ruang bersuara? Digantung kerana menyerang Pemimpin yang rasuah? Ada beberapa soalan yang ingin saya bertanya mengenai fitnah yang cuba ditimbulkan oleh Che'GuBard Original .

Pertama, sejak bila kes Zahid & Najib disabitkan dengan rasuah. Setahu saya 40 pertuduhan rasuah telah dilepaskan terhadap Zahid dan masih tiada sabitan mengenai rasuah terhadap Najib. Setakat ini Najib dipenjarakan kerana kesalahan salah guna kuasa.

Penyelewengan dana SRC yang dikatakan itu bukan utk kegunaan diri sendiri. Kenapa perlu saya bercerita panjang? Sebelum ini CB pernah mengeluarkan kenyataan bagaimana Najib diperangkap dan pembunuhan karektor Najib didalam e-booknya.

Sementara itu kes 1mdb dan kes² selebihnya terhadap Zahid masih berjalan. Bukankah tindakan CB telah mendahului keputusan makamah? Adakah CB tidak percaya terhadap kementerian yang diterajui oleh Ahli Parlimen Bersatu sendiri?

Kedua, mengenai ahli² yang digantung oleh UMNO baru² ini. Kadang² saya sering terasa CB mungkin BBNU didalam parti politik agaknya. Ahli² UMNO yang digantung, diputuskan oleh mesyuarat MKT bukan dari Presiden. Ini adalah Parti politik, bukan syarikat Sdn Bhd. Malah ramai ahli² bawah UMNO sendiri setuju dengan keputusan MKT baru² ini.

CB hanya menerima pendapat ahli² yang digantung ini kerana pendapat mereka menyebelahi Bersatu. Bagaimana dengan pendapat kami dibawah? Adakah 'suara' ahli² yang digantung ini sama dengan 'suara' majoriti ahli² UMNO? Kebebasan bersuara sendiri ada hadnya. Tiada gunanya menyimpan mereka ini jika tindakan mereka jelas merugikan UMNO.

Adakah Bersatu sering mengetepikan suara ahli² dibawahnya? Patutlah seorang demi seorang bekas pemimpin politik Bersatu pergi meninggalkan Bersatu. Untuk kami, hukuman yang dikenakan terhadap mereka yg digantung ini adalah setimpal dengan perbuatan mereka yang langsung tidak menghormati pendapat ahli² akar umbi UMNO.

CB hanya menyatakan suara ahli² UMNO yang menyebelahi Bersatu. Bagaimana dengan suara kami yang majoritinya menentang kerjasama Bersatu? Adakah CB terasa suara kami tidak perlu dihiraukan hanya semata-mata kerana kami hanya ahli dibawah?

Semakin ramai pemimpin² politik dan org kenamaan tidak lagi mahu dikaitkan dengan Bersatu. Beginilah, apakata CB jaga parti sendiri dari menyibuk parti orang. Bantulah rakyat selagi ada masa. Kerana selepas PRU nanti, belum tentu Bersatu masih dapat mengekalkan momentum mereka seperti PRU14 yg lepas.

Yang benar,

Asyraf Akbar
Ahli akar umbi UMNO
FB_IMG_1664697286447.jpg
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,076
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,076
Reaction score
20,163
Points
2,866
Awards
1
Majlis Kerja Tertinggi (MKT) yang bersidang pada September sebulat suara memecat Timbalan Ketua Bahagian Tanah Merah berkuat kuasa serta-merta.
https://www.utusan.com.my/.../umno-pecat-timbalan-ketua.../

UMNO pecat Timbalan Ketua Bahagian Tanah Merah​

klt-AHMAD-JAZLAN-YAAKUB-re.jpeg


AHMAD Jazlan Yaakub ketika berucap dalam majlis perasmian Gabungan Silaturahim Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Malaysia di Kampung Jenereh Bongkok, Pulai Chondong, Machang, Kelantan, hari ini. - FOTO/ROSMIZAN RESDI

  • 2 Oktober 2022, 4:07 pm









MACHANG: Majlis Kerja Tertinggi (MKT) yang bersidang pada September sebulat suara memecat Timbalan Ketua Bahagian Tanah Merah berkuat kuasa serta-merta.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Ahmad Jazlan Yaakub berkata, pemecatan itu dibuat berdasarkan kegagalan individu berkenaan mengikuti ketetapan dan disifatkan sebagai pengkhianat parti.

Menurutnya, apa yang penting dalam sesebuah organisasi adalah kesetiaan dan kepatuhan kepada parti.

“Mereka yang mengkhianat parti ini tidak kira pemimpin besar atau pemimpin kecil perlu dipecat kerana kita bimbang akan berlaku kemudaratan yang lebih besar kepada parti.

“Jadi, pemecatan ini disifatkan pengkhianat parti dan setakat ini bahagian Tanah Merah masih lagi digantung,” katanya pada sidang akhbar selepas merasmikan Gabungan Silaturahim Veteran Angkatan Tentera Malaysia (ATM) Malaysia di Kampung Jenereh Bongkok, Pulai Chondong, di sini hari ini.

Dalam pada itu, Ahmad Jazlan yang juga Ahli Parlimen Machang berkata, pihaknya sudah membentuk satu jawatankuasa khas bagi menyiasat tuduhan dan laporan berkaitan salah laku ahli-ahli UMNO.

Katanya, proses pemutihan ini tidak akan terhenti dan akan berterusan bagi mencegah berlakunya pengkhianatan dalam parti.
“Kita tidak akan menerima tuduhan secara melulu kerana mahu berlaku adil dalam soal ini.

“Oleh itu, setiap kali ada kes dan laporan berkaitan salah laku ahli-ahli UMNO, kita akan mengarahkan jawatankuasa khas ini untuk menyiasat terlebih dahulu,” katanya. – UTUSAN
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,076
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,076
Reaction score
20,163
Points
2,866
Awards
1

Syahril A. Kadir

1j ·

PETANG tadi saya berkesempatan bersama Datuk Zaharin Mohd. Yasin atau lebih dikenali sebagai Sang Kelembai.
Baru-baru ini mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO memecat blogger dan juga aktivis itu daripada menjadi ahli UMNO berkuat kuasa serta-merta.
Orang boleh cakap apa saja tentang dia, tetapi pengalaman dia dalam UMNO bukan sehari, dah 52 tahun, sejak zaman Tun Razak lagi.
Apa benda dalam UMNO semua celah gigi dia je.
Suka atau tidak, itulah Zaharin
1f604.png


1664885135790.png
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,076
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,076
Reaction score
20,163
Points
2,866
Awards
1
#BHnasional Bersetuju terima pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk sepanjang tempoh berkempen pada PRU15 kelak
https://bit.ly/3rur39S

Dipecat dari UMNO, Zaharin akan sertai pentas ceramah PH​


Oktober 5, 2022 @ 5:47pm


Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi
Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi

KUALA LUMPUR : Penulis blog, Datuk Zaharin Mohd Yasin, yang dipecat oleh UMNO, akan menyertai pentas ceramah Pakatan Harapan (PH) menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 ini.

Ketika dihubungi hari ini, beliau menjelaskan sudah bersetuju dengan pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk di sepanjang tempoh berkempen pada PRU kelak.

"Saya akan hadir berceramah di pentas Pakatan Harapan. Mereka menjemput dan saya akan hadir beri ceramah," katanya turut menjelaskan berada di Parlimen pagi tadi antara lain bagi membincangkan mengenai jemputan itu.

Ditanya sama ada sudah membuat keputusan untuk menyertai salah satu parti dalam PH, Zaharin menjelaskan, buat masa ini tidak akan menganggotai mana-mana parti politik.



"Saya tidak akan sertai mana-mana parti politik tetapi sebab saya sudah dipecat dari UMNO, maka saya bebas untuk terima jemputan sesiapa termasuk menyampaikan ceramah di pentas PH," katanya.

Bagaimanapun, beliau menjelaskan akan memohon menyertai semula UMNO, sebaik Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi menjadi presiden parti itu.

"Saya akan memohon semula untuk menjadi ahli UMNO sebaik Ahmad Zahid tidak lagi menjadi presidennya. Itu keputusan yang saya akan ambil," katanya.

Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO sebelum ini bersetuju memecat aktivis, Zaharin daripada menjadi ahli UMNO berkuat kuasa serta-merta.

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Ahmad Maslan, berkata keputusan itu diambil mengikut Fasal 10.6 dibaca bersama Fasal 5.9 kerana melanggar Etika Ahli UMNO di bawah Fasal 20.9 Perlembagaan UMNO.
 

Panji hitam putih

Active+ Member
gem
Messages
4,947
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,947
Reaction score
1,407
Points
111
#BHnasional Bersetuju terima pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk sepanjang tempoh berkempen pada PRU15 kelak
https://bit.ly/3rur39S

Dipecat dari UMNO, Zaharin akan sertai pentas ceramah PH​


Oktober 5, 2022 @ 5:47pm


Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi
Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi

KUALA LUMPUR : Penulis blog, Datuk Zaharin Mohd Yasin, yang dipecat oleh UMNO, akan menyertai pentas ceramah Pakatan Harapan (PH) menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 ini.

Ketika dihubungi hari ini, beliau menjelaskan sudah bersetuju dengan pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk di sepanjang tempoh berkempen pada PRU kelak.

"Saya akan hadir berceramah di pentas Pakatan Harapan. Mereka menjemput dan saya akan hadir beri ceramah," katanya turut menjelaskan berada di Parlimen pagi tadi antara lain bagi membincangkan mengenai jemputan itu.

Ditanya sama ada sudah membuat keputusan untuk menyertai salah satu parti dalam PH, Zaharin menjelaskan, buat masa ini tidak akan menganggotai mana-mana parti politik.



"Saya tidak akan sertai mana-mana parti politik tetapi sebab saya sudah dipecat dari UMNO, maka saya bebas untuk terima jemputan sesiapa termasuk menyampaikan ceramah di pentas PH," katanya.

Bagaimanapun, beliau menjelaskan akan memohon menyertai semula UMNO, sebaik Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi menjadi presiden parti itu.

"Saya akan memohon semula untuk menjadi ahli UMNO sebaik Ahmad Zahid tidak lagi menjadi presidennya. Itu keputusan yang saya akan ambil," katanya.

Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO sebelum ini bersetuju memecat aktivis, Zaharin daripada menjadi ahli UMNO berkuat kuasa serta-merta.

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Ahmad Maslan, berkata keputusan itu diambil mengikut Fasal 10.6 dibaca bersama Fasal 5.9 kerana melanggar Etika Ahli UMNO di bawah Fasal 20.9 Perlembagaan UMNO.
Nampok gayenye Penyokong PH bukan hanya dapat Air Kencing kali ini.. tapi bakal Mendapat Air Liur Bersembur dari Harimau...hiihihi

#BerGigiPalsu..
 

Maestro

Super Active Member
gem
Messages
5,413
Top Poster #9
Joined
Nov 11, 2009
Messages
5,413
Reaction score
1,626
Points
151
#BHnasional Bersetuju terima pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk sepanjang tempoh berkempen pada PRU15 kelak
https://bit.ly/3rur39S

Dipecat dari UMNO, Zaharin akan sertai pentas ceramah PH​


Oktober 5, 2022 @ 5:47pm


Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi
Zaharin (dua dari kanan) bertemu beberapa pemimpih PH di Parlimen pagi tadi

KUALA LUMPUR : Penulis blog, Datuk Zaharin Mohd Yasin, yang dipecat oleh UMNO, akan menyertai pentas ceramah Pakatan Harapan (PH) menjelang Pilihan Raya Umum (PRU) ke-15 ini.

Ketika dihubungi hari ini, beliau menjelaskan sudah bersetuju dengan pelawaan pemimpin PH yang menjemputnya untuk menjadi antara penceramah mereka termasuk di sepanjang tempoh berkempen pada PRU kelak.

"Saya akan hadir berceramah di pentas Pakatan Harapan. Mereka menjemput dan saya akan hadir beri ceramah," katanya turut menjelaskan berada di Parlimen pagi tadi antara lain bagi membincangkan mengenai jemputan itu.

Ditanya sama ada sudah membuat keputusan untuk menyertai salah satu parti dalam PH, Zaharin menjelaskan, buat masa ini tidak akan menganggotai mana-mana parti politik.



"Saya tidak akan sertai mana-mana parti politik tetapi sebab saya sudah dipecat dari UMNO, maka saya bebas untuk terima jemputan sesiapa termasuk menyampaikan ceramah di pentas PH," katanya.

Bagaimanapun, beliau menjelaskan akan memohon menyertai semula UMNO, sebaik Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi tidak lagi menjadi presiden parti itu.

"Saya akan memohon semula untuk menjadi ahli UMNO sebaik Ahmad Zahid tidak lagi menjadi presidennya. Itu keputusan yang saya akan ambil," katanya.

Mesyuarat Majlis Tertinggi (MT) UMNO sebelum ini bersetuju memecat aktivis, Zaharin daripada menjadi ahli UMNO berkuat kuasa serta-merta.

Setiausaha Agungnya, Datuk Seri Ahmad Maslan, berkata keputusan itu diambil mengikut Fasal 10.6 dibaca bersama Fasal 5.9 kerana melanggar Etika Ahli UMNO di bawah Fasal 20.9 Perlembagaan UMNO.
PH x pernah belajar...
Bukan tak boleh ambik dari parti lawan...
Ni kalau tahi kuda pun umno buang PH pergi cium...xde tapis2 dah
 

apoeki

Legendary Member
gem
Messages
10,691
Top Poster #8
Joined
Aug 7, 2012
Messages
10,691
Reaction score
1,368
Points
201
PH x pernah belajar...
Bukan tak boleh ambik dari parti lawan...
Ni kalau tahi kuda pun umno buang PH pergi cium...xde tapis2 dah
Jnjo matlamat tombangkn bN berjaya. Mereka tak peduli semua itu
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,076
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,076
Reaction score
20,163
Points
2,866
Awards
1
PH x pernah belajar...
Bukan tak boleh ambik dari parti lawan...
Ni kalau tahi kuda pun umno buang PH pergi cium...xde tapis2 dah
tu lah, PH jenis tak berhati hati
mana tahu kot zaharin ni jadi spy bagi pihak umno
atau tujuan nak menjatuhkan PH, boleh jadi jugak
 
Sponsored Post

Top
Log in Register