BTC USD 17,245.1 Gold USD 1,799.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO pecat Zaharin selepas lantang kritik kepimpinan

dloanman

CG Top Poster Club
gem
Messages
33,892
Joined
Apr 15, 2012
Messages
33,892
Reaction score
2,872
Points
266
Awards
1
Bagus jugak ado org mcm ni tegur org atasan dlm parti sendiri. LPs ni x perlu join mana2 parti, cukup Kasi input utk tegur mana2 yg Salah dlm smuo parti di Malaysia.

Sambil2 tu tunggu duit adsense YouTube masuk riban2 tiap2 bulan ekekeke 😁
 
Sponsored Post

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,868
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,868
Reaction score
20,424
Points
2,866
Awards
1
Terus dibuang sbb yg kena kritik tu pakZahid
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gemgem
Messages
23,124
Joined
May 29, 2008
Messages
23,124
Reaction score
10,068
Points
631
Awards
1
Bagus jugak ado org mcm ni tegur org atasan dlm parti sendiri. LPs ni x perlu join mana2 parti, cukup Kasi input utk tegur mana2 yg Salah dlm smuo parti di Malaysia.

Sambil2 tu tunggu duit adsense YouTube masuk riban2 tiap2 bulan ekekeke 😁

Tegur gini, habis karrier politik..
Tp mungkin dia dh kenyang duduk dlm umno sebelum ni..

Tak mampu fight jwtn lain..
 

logammaut

Legendary Member
gem
Messages
14,691
Joined
Dec 12, 2009
Messages
14,691
Reaction score
2,888
Points
261
Awards
1
Terus dibuang sbb yg kena kritik tu pakZahid
Mmg standard UMNO mcm tu sejak dari dulu lg. Semua yg kritik atau tegur presiden akan disingkirkan. Sbb tu para penyamun makin zalim & bermaharajalela :ROFLMAO:
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,868
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,868
Reaction score
20,424
Points
2,866
Awards
1
Mmg standard UMNO mcm tu sejak dari dulu lg. Semua yg kritik atau tegur presiden akan disingkirkan. Sbb tu para penyamun makin zalim & bermaharajalela :ROFLMAO:
tn logammaut, pihak pembangkang ni mesti nak guna service dia terutamanya dah dekat sangat nak PRU ni :D
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,754
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,754
Reaction score
25,694
Points
2,836
Awards
1
Bagus jugak ado org mcm ni tegur org atasan dlm parti sendiri. LPs ni x perlu join mana2 parti, cukup Kasi input utk tegur mana2 yg Salah dlm smuo parti di Malaysia.

Sambil2 tu tunggu duit adsense YouTube masuk riban2 tiap2 bulan ekekeke 😁

Teguran tu bagus jang
Tapi biaso la
Pemimpin sekarang ado yang tak boleh ditegur
Mungkin lah kaedah teguran kurang sesuai

Namun keberanian menegur tu tak semuo orang ado
 

Panji hitam putih

Active+ Member
gem
Messages
4,968
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,968
Reaction score
1,411
Points
111
Mulut longkang.elok la kena pecat.dialu alukan parti lain amik orang tua ni....hihihi
 

cek mek molek

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
121,868
Paid Membership
Top Poster #2
Joined
Jun 3, 2013
Messages
121,868
Reaction score
20,424
Points
2,866
Awards
1
Bekas ketua Umno Bahagian itu menyoal jika dia dipecat Umno kerana sering dedah 'kemungkaran' presiden parti Ahmad Zahid Hamidi. https://cstu.io/5e08b6

1664599410859.png


Zaharin tak akan rayu

Diterbitkan: Oct 1, 2022 11:55 AM

Dikemaskini: 11:58 AM


https://www.facebook.com/share.php?u=https://www.malaysiakini.com/news/637764
https://wa.me/?text=https://www.malaysiakini.com/news/637764
https://twitter.com/share?url=https://www.malaysiakini.com/news/637764
Blogger Zaharin Mohd Yasin menyoal jika pemecatannya sebagai ahli Umno yang didakwa diambil atas kapasiti peribadi kerana dia sering mendedahkan ‘kemungkaran’ Presiden Umno, Ahmad Zahid Hamidi.

Dia mendakwa bahawa tidak pernah menerima surat tunjuk sebab atau dirujuk ke lembaga disiplin parti mahupun Umno bahagian Bandar Razak mengemukakan aduan rasmi kepada parti.

"Keputusan ini lebih merupakan keputusan tindakan peribadi presiden dan kuncu-kuncu kluster mahkamahya dan dikira sebagai keputusan 'mee segera'.

"Apakah tujuan? Hendak menutup mulut dan mematikan tangan saya dari menulis kemungkaran politik oleh presiden yang menyamun dan merompak dan menerima rasuah jutaan ringgit untuk kepentingan peribadinya?


4a7adfd815ca340cf1e9fe7e3a23002e.jpg





"Jawabnya tidak. Mulut dan tangan saya tidak akan terhenti kerana tersingkir sebagai ahli Umno.

"Malah menaikan semangat saya terus mengajak rakyat Malaysia berbilang kaum menolak BN/ Umno di bawah kepemimpian seorang perompak, penyamun dan pencuri wang rakyat," katanya pada satu kenyataan, hari ini.


Malam tadi, Umno membuat keputusan memecat Mohd Zaharin daripada menjadi keahlian Umno berkuat kuasa serta-merta.

Perkara itu dimaklumkan Setiusaha Agung Umno, Ahmad Maslan berkata mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi (MKT) Umno sebulat suara bersetuju memecat Zaharin sebagai ahli parti itu.



dbf787b6f30b96e327a431a5d98d5623.jpg





“Adalah dimaklumkan bahawa Mesyuarat MKT memecat Zaharin daripada menjadi ahli Umno berkuat kuasa serta merta mengikut Fasal 10.6 dibaca bersama Fasal 5.9 kerana melanggar Etika Ahli Umno di bawah Fasal 20.9 Perlembagaan Umno,” katanya dalam sidang media di Menara Dato’ Onn, malam tadi.

Dalam pada itu, Zaharin berkata dia tidak akan membuat rayuan terhadap keputusan Umno memecatnya seperti mana sebelum ini.
Untuk rekod, ia merupakan kali ketiga Zaharin dipecat daripada menjadi anggota Umno.

"Begitu juga kali yang ketiga ini. Saya tidak akan merayu sebaliknya saya berterima kasih kepada ahli MKT Umno kerana menyingkirkan saya sebagai ahli Umno. Memberikan saya kemerdekaan menulis dan memberi pandapat.

"Setelah 52 tahun menyokong Umno. Sebagai orang di tanam perkaderan kiri. Saya tahu dan sedar bahawa Umno sebuah parti yang mempertahankan sistem kapitalis (pemodal), parti yang di kuasai oleh elit politik dan bangsawan. Di mana saya mempertahankan sistem itu," katanya.
 
Sponsored Post

Top
Log in Register