BTC USD 40,841.1 Gold USD 1,866.48
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO, Pas Pahang setuju bekerjasama dalam PRU-15

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
15,415
Reaction score
2,394
Points
201

UMNO, Pas Pahang setuju bekerjasama dalam PRU-15​

KUANTAN – Badan Perhubungan UMNO negeri dan Pas Pahang memeterai perjanjian Muafakat Nasional (MN) dalam satu majlis ringkas di Dewan Kediaman Rasmi Menteri Besar Pahang di sini, malam tadi.

Perjanjian itu ditandatangani antara Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dan Pesuruhjaya Pas negeri, Rosli Abdul Jabar.

Wan Rosdy ketika membaca kenyataan bersama antara UMNO dan Barisan Nasional (BN) Pahang serta Pas negeri itu memberi jaminan bahawa modul perpaduan ummah yang dipersetujui di Pahang perlu dijadikan panduan serta rujukan kepada negeri lain.

“Perjanjian ini dibuat bagi memperkukuhkan asas (penubuhan) MN seperti dipersetujui di peringkat pusat sebelum ini.

“Dalam perjanjian ditandatangani hari ini yang mempunyai lapan perkara utama, kita ingin memberi jaminan bahawa persetujuan asal seperti UMNO Pahang bersetuju untuk tidak meletakkan calon di lapan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi calon daripada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14),” katanya.

Beliau berkata, UMNO Pahang juga bersetuju untuk tidak menjalinkan kerjasama atau menyokong mana-mana calon yang bertanding di lapan kerusi berkenaan, kecuali jika yang bertanding itu adalah calon daripada Pas.

“Begitu juga sebaliknya, kita berharap Pas Pahang berpandukan persetujuan itu untuk tidak akan meletakkan calon di 25 kerusi dimenangi BN pada PRU-14 lalu dan tidak akan menyokong mana-mana calon, kecuali daripada BN atau UMNO yang dipilih sebagai calon di kerusi terbabit,” katanya.

Wan Rosdy dan Rosli bagaimanapun bersetuju untuk membincangkan lebih lanjut mengenai kedudukan sembilan lagi kerusi DUN yang ketika ini disandang wakil rakyat daripada Pakatan Harapan.

Sementara itu, Rosli ketika ditemui selepas majlis itu berkata, Pas Pahang akan memaklumkan kepada pucuk pimpinan parti itu di peringkat pusat mengenai hasrat dan pendirian MN Pahang dan berharap ia dapat diberi pertimbangan sewajarnya.

“Kita akan maklumkan kepada (Pas Pusat) dan terpulang kepada mereka untuk melihat kepada usaha yang kita lakukan hari ini, semuanya bergantung kepada keputusan pusat, UMNO pun perlu rujuk kepada pendirian pusat dan Pas pun begitu juga.

“Apa yang penting kita mahu mereka melihat usaha yang sudah kita mulakan hari ini dan kita tengok apa pendirian (pimpinan pusat) dalam hal ini,” katanya. -K! ONLINE
 
Sponsored Post

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,246
Reaction score
773
Points
81

UMNO, Pas Pahang setuju bekerjasama dalam PRU-15​

KUANTAN – Badan Perhubungan UMNO negeri dan Pas Pahang memeterai perjanjian Muafakat Nasional (MN) dalam satu majlis ringkas di Dewan Kediaman Rasmi Menteri Besar Pahang di sini, malam tadi.

Perjanjian itu ditandatangani antara Pengerusi Badan Perhubungan UMNO Pahang, Datuk Seri Wan Rosdy Wan Ismail dan Pesuruhjaya Pas negeri, Rosli Abdul Jabar.

Wan Rosdy ketika membaca kenyataan bersama antara UMNO dan Barisan Nasional (BN) Pahang serta Pas negeri itu memberi jaminan bahawa modul perpaduan ummah yang dipersetujui di Pahang perlu dijadikan panduan serta rujukan kepada negeri lain.

“Perjanjian ini dibuat bagi memperkukuhkan asas (penubuhan) MN seperti dipersetujui di peringkat pusat sebelum ini.

“Dalam perjanjian ditandatangani hari ini yang mempunyai lapan perkara utama, kita ingin memberi jaminan bahawa persetujuan asal seperti UMNO Pahang bersetuju untuk tidak meletakkan calon di lapan kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) yang dimenangi calon daripada Pas pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14),” katanya.

Beliau berkata, UMNO Pahang juga bersetuju untuk tidak menjalinkan kerjasama atau menyokong mana-mana calon yang bertanding di lapan kerusi berkenaan, kecuali jika yang bertanding itu adalah calon daripada Pas.

“Begitu juga sebaliknya, kita berharap Pas Pahang berpandukan persetujuan itu untuk tidak akan meletakkan calon di 25 kerusi dimenangi BN pada PRU-14 lalu dan tidak akan menyokong mana-mana calon, kecuali daripada BN atau UMNO yang dipilih sebagai calon di kerusi terbabit,” katanya.

Wan Rosdy dan Rosli bagaimanapun bersetuju untuk membincangkan lebih lanjut mengenai kedudukan sembilan lagi kerusi DUN yang ketika ini disandang wakil rakyat daripada Pakatan Harapan.

Sementara itu, Rosli ketika ditemui selepas majlis itu berkata, Pas Pahang akan memaklumkan kepada pucuk pimpinan parti itu di peringkat pusat mengenai hasrat dan pendirian MN Pahang dan berharap ia dapat diberi pertimbangan sewajarnya.

“Kita akan maklumkan kepada (Pas Pusat) dan terpulang kepada mereka untuk melihat kepada usaha yang kita lakukan hari ini, semuanya bergantung kepada keputusan pusat, UMNO pun perlu rujuk kepada pendirian pusat dan Pas pun begitu juga.

“Apa yang penting kita mahu mereka melihat usaha yang sudah kita mulakan hari ini dan kita tengok apa pendirian (pimpinan pusat) dalam hal ini,” katanya. -K! ONLINE

PRU 14,

14 parlimen, 9 BN dan 5 PH

mengambilkira bilangan undi umno dan pas masih sama, dan pengundi ph juga kekal bersama ph,

kesemua 5 kerusi parlimen ph akan melingkup pada pru15 jika MN benar2 menolak bersatu di Pahang

ph berpeluang untuk menang jika berjaya membantu bersatu menguatkan PN di Pahang dengan cara memecahkan gabungan MN umno-pas, sekian
 

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #5
Joined
Aug 2, 2007
Messages
11,680
Reaction score
1,602
Points
201
PRU 14,

14 parlimen, 9 BN dan 5 PH

mengambilkira bilangan undi umno dan pas masih sama, dan pengundi ph juga kekal bersama ph,

kesemua 5 kerusi parlimen ph akan melingkup pada pru15 jika MN benar2 menolak bersatu di Pahang

ph berpeluang untuk menang jika berjaya membantu bersatu menguatkan PN di Pahang dengan cara memecahkan gabungan MN umno-pas, sekian
Kata umno nak bersendirian pun xpa...analisis ang jgk tu, ok sekian hehehe
 

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
7,380
Reaction score
888
Points
121
kuat agen dap pecah belah ummat

puasa ke xpuasa ke sama je
 

zari83

Active+ Member
Joined
Nov 24, 2011
Messages
3,246
Reaction score
773
Points
81
Kata umno nak bersendirian pun xpa...analisis ang jgk tu, ok sekian hehehe

aku mengalu2kan umno bersendirian, org PN buat analisis umno lingkup kalau gerak solo..haha

penangan MN di pahang ni amat mengasyikkan..hehehe
 

akudotcom

Legendary Member
Top Poster #3
Joined
Jun 17, 2007
Messages
15,415
Reaction score
2,394
Points
201
Kawin cerai rujuk balik tuu..
Da mcm cina buta pun ada
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register