UMNO Hanya Juara UMNO, Bukan Juara Rakyat !!!

CG Sponsors




shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Melayu Bukan UMNO Bertaraf Lebih Rendah Dari Kaum Cina dan India !!!

Di bawah adalah sepucuk surat dari Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat. Surat tersebut menyuruh pihak JKR Batu Pahat menyenarai hitamkan beberapa kontraktor Melayu Islam yang didapati menyokong pembangkang.

Ini bererti peluang ekonomi dalam bentuk kontrak dan projek hanya diberikan mengikut fahaman politik dan bukannya mengikut kelayakan serta kemampuan seseorang. Ini bererti diskriminasi berlaku bukan sahaja kepada orang Cina dan India, tetapi juga pada orang Islam yang tidak menyokong UMNO dan Barisan Nasional.



SOALNYA SEKARANG

Soal sekarang adalah adakah wang JKR itu hak UMNO atau hak rakyat? Mengapa Ketua UMNO Bahagian Batu Pahat berlagak seperti wang tersebut milik bapak dia?

Soal lain adalah bukankah penyokong pembangkang juga rakyat Malaysia yang membayar cukai, tol dsbnya? Kenapa mereka tidak layak menerima kontrak dari kerajaan hanya kerana mereka menyokong pembangkang?

Soal lain, bukankah ”pembangkang” di dalam Perlembagaan Malaysia sebuah entiti yang sah mengikut undang-undang? Malahan bukankah pembangkang sebuah entiti yang bernaung di bawah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Di Pertuan Agung?

Buktinya, sewaktu Yang Di Pertuan Agung memberi titah Baginda setiap kali bermulanya sessi parlimen, ketua pembangkang and semua ahli pembangkang berada di dalam dewan yang sama dengan anggota Kerajaan?

Soal sekarang, mengapa pembangkang di diskriminasi dengan sebegitu teruk sekali oleh UMNO. Mengapa apabila di dalam bab”membayar” seperti cukai, tol, dsbnya, penyokong pembangkang terpaksa membayar seperti orang lain, sedangkan dalam bab ”menerima” seperti kontrak, bantuan dsbnya, pembangkang di diskriminasi?

Secara spesifik, saya mengenali reputasi Ketua Bahagian UMNO Batu Pahat ini, saudara Fuad Zarkashi. Beliau ini, sewaktu zaman mahasiswa dahulu, pernah menjadi naqib usrah dan seorang pendakwah.

Di dalam UMNO Johor, beliau dikenali sebagai seorang tokoh agama dan tokoh Islam. Malangnya, beliau juga adalah seorang yang zalim dan seorang yang buta keadilan.

Sekiranya, seorang yang beragama di dalam UMNO buleh bersikap begitu zalim dan tidak adil, saya tak sanggup untuk memikirkan bagaimana sikap tokoh-tokoh UMNO yang lain, yang tiada latar belakang agama.

MARI KITA BUANG UMNO KE LAUT CINA SELATAN

Itu lah sahaja jalan yang sebaik-baiknya kalau kita mahu melihat orang Melayu mampu bersaing dengan kaum lain di Malaysia dari segi ekonomi.

tulang besi


UMNO jual Rakyat......

 
Last edited:
Sponsored Post

taufic

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
692
Points
161
wuu stylo gambaq tue :D
 

CikSukan

Blogger Moderator
Joined
Aug 19, 2006
Messages
9,946
Reaction score
580
Points
111
Panas tul hati saya baca cerita merapu camni.. Apapun M'sia as negara demokrasi bebas meluah pendapat dengan berpaksikan rukunnegara..setiap rakyat ada hak nak bersuara. So I ignore jerlah benda2 yg tak betul ni.
 

GamezStar

CG Top Poster Club
Joined
Jul 1, 2008
Messages
29,149
Reaction score
1,092
Points
201
Panas tul hati saya baca cerita merapu camni.. Apapun M'sia as negara demokrasi bebas meluah pendapat dengan berpaksikan rukunnegara..setiap rakyat ada hak nak bersuara. So I ignore jerlah benda2 yg tak betul ni.
awat statment cik sport4d ni mcm ikut skrip je .. :))
 

ulam

CG Top Poster Club
Joined
Apr 30, 2008
Messages
22,373
Reaction score
59
Points
120
Terjah jgn x terjah..
 

loqueila

Active+ Member
Joined
Feb 6, 2009
Messages
3,630
Reaction score
139
Points
33
Panas tul hati saya baca cerita merapu camni.. Apapun M'sia as negara demokrasi bebas meluah pendapat dengan berpaksikan rukunnegara..setiap rakyat ada hak nak bersuara. So I ignore jerlah benda2 yg tak betul ni.
saya pun ignore je lah wpun UMNO parti perkauman, parti kroni, parti rasuah, parti kepala lembu, parti menipu.. peduli apa kan. Yang penting sokong UMNO.:)paid


P/s: kalau lah UMNO kalah, susah nak menganiaya org lain.. tu yg 'kita' takut tu.
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,005
Reaction score
208
Points
133
Panas tul hati saya baca cerita merapu camni.. Apapun M'sia as negara demokrasi bebas meluah pendapat dengan berpaksikan rukunnegara..setiap rakyat ada hak nak bersuara. So I ignore jerlah benda2 yg tak betul ni.
Cik Sukan sila la dapatkan penafian dari Fuad Zarkashi kalau panas hati. Tak payah la setakat menuduh kata merapu.... Atau pun suruh saja dia saman blogger Tulang Besi tu.....

Banyak sangat kezaliman yg terbukti benar..... & banyak sangat kebenaran yg tak mahu/tak boleh di terima UMNO sebagai kritikan yg membangun,.... penafian kebenaran di sebabkan keangkuhan hanya membawa keruntuhan.... Mungkin kena belajar balik apa itu "zalim" mengikut Islam....

Mungkin ada lagi masa untuk UMNO berubah.... tapi kalau di biar pada hantu2 Alumnotoya tak lama la nanti BN jadi camni....:):):)

 

P_M_L

Active Member
Joined
Apr 8, 2009
Messages
2,457
Reaction score
42
Points
40
la bukti depan mata pown kate merapu dan tipu.. apa daaa....
 

kawecool

Active Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
2,482
Reaction score
3
Points
25
Makin lama makin banyak kezaliman UMNO kat rakyat..betolla UMNO hanya perjuang segelintir ahli UMNO shaja.

Pembangkang dan rakyat bawahan ditindas. Slogan UMNO Juara Rakyat hanya utk mengaburi mata rakyat sahaja. Mcm trade mark sesuatu iklan, cuma nak lariskan produk. Walhal, kualiti produk sebaliknya!!

UMNO=Jual Melayu!!
 
Sponsored Post
Top
Log in Register