BTC USD 60,861.7 Gold USD 1,793.80
Time now: Jun 1, 12:00 AM

UMNO bukannya Abang, tapi taiko

koman

Active+ Member
Joined
Aug 18, 2009
Messages
4,706
Reaction score
60
Points
30
Hanya UMNO Parti Tunggal Dalam BN

UMNO bukannya Abang, tapi taiko. Sebab itulah mereka anggap parti komponen BN lain macam sampah je.


Perwakilan GERAKAN selar 'abang dalam BN


Perwakilan GERAKAN hari ini menyelar tindakan kepimpinan "abang dalam BN" yang didakwanya terlalu sombong, sekali gus menyebabkan mereka hilang sokongan.

Isu itu dibangkitkan dalam perbahasan usul ucapan dasar presiden di hari terakhir persidangan parti itu ke 30 di Menara PGRM, Kuala Lumpur hari ini.

Wakil Melaka Gan Peng Lam berkata dalam BN, hanya satu parti dilihat lebih berkuasa daripada parti komponen lain.

"Dalam BN, Umno berdiri melampaui yang lain. MCA, MIC, GERAKAN, PPP hanya penonton," kata Gan.

Beliau memberi contoh bagaimana Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, yang juga menteri pelajaran, mengumumkan mata pelajaran sejarah wajib lulus di program Umno, ketika ia jelas hal dasar kerajaan.

"Kenapa tidak umumkan selepas sidang media selepas mesyuarat kabinet atau dalam acara lain?" soalnya.



P/S: Apa citer nih..?parti kompenen bn yg lain dah mula rasa tak puas hati dengan umno..TPM pun kene bidas...hehe
 
Last edited:
Sponsored Post

Ninjujitsu

Banned
Joined
Sep 3, 2010
Messages
231
Reaction score
0
Points
10
Gerakan ni parti paling lembab dlm BN. Presiden dia pun mcm katun. Kalau dia ni keluar BN pun tak kisah, boleh UMNO pegang Penang... sure CUN punyer, Melayu control Penang. Tapi sbb kesian kat Gerakan ni UMNO bagi kat dia jadi KM kt sana.

Perangai pun macam lalang. Kejap dulu masa UMNO kena hentam macam2, dia pun sama hentam, ckp nak kuar BN, tapi semalam masa perhimpunan agung, slps BN menang Galas & Batu Sapi, dia dah tukar fikiran...
 

papayaomela

Super Active Member
Joined
Jun 17, 2008
Messages
6,282
Reaction score
32
Points
70
Gerakan ni parti paling lembab dlm BN. Presiden dia pun mcm katun. Kalau dia ni keluar BN pun tak kisah, boleh UMNO pegang Penang... sure CUN punyer, Melayu control Penang. Tapi sbb kesian kat Gerakan ni UMNO bagi kat dia jadi KM kt sana.

Perangai pun macam lalang. Kejap dulu masa UMNO kena hentam macam2, dia pun sama hentam, ckp nak kuar BN, tapi semalam masa perhimpunan agung, slps BN menang Galas & Batu Sapi, dia dah tukar fikiran...
Kalau DAP perintah PP bukan main marah lagi. Kalau Gerakan takpa plak. :)) Kesian? Hakkk tuiihhhh!!!!!!!!!

Inilah standard pemikiran totok UMCO. :))
 

tapirbawaklori

Super Active Member
Joined
Oct 24, 2007
Messages
8,149
Reaction score
207
Points
73
Gerakan ni parti paling lembab dlm BN. Presiden dia pun mcm katun. Kalau dia ni keluar BN pun tak kisah, boleh UMNO pegang Penang... sure CUN punyer, Melayu control Penang. Tapi sbb kesian kat Gerakan ni UMNO bagi kat dia jadi KM kt sana.

Perangai pun macam lalang. Kejap dulu masa UMNO kena hentam macam2, dia pun sama hentam, ckp nak kuar BN, tapi semalam masa perhimpunan agung, slps BN menang Galas & Batu Sapi, dia dah tukar fikiran...

melayu CONTROL penang? sejak bila la plak?....sukun tu org melayu ker?....

mimpi ker aku ni :))
 

[email protected]

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jul 16, 2009
Messages
20,561
Reaction score
571
Points
166
TT nk jaga hal dalaman BN huhuhuhu.....jaga je la periuk nasi sendiri....org dh nk tolak PR dh....huhuhuh....
 

koman

Active+ Member
Joined
Aug 18, 2009
Messages
4,706
Reaction score
60
Points
30
dulu masa zaman chedet umno nih taiko besar wooo...semua parti kompenen bn yg lain mana berani bersuara...
 

eboss

CG Hardcore
Paid Membership
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
acara rasmi kebangsaan pun dah macam acara umno..penuh ngan bendera umno bukannya bendera Malaysia
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register