BTC USD 47,878.3 Gold USD 1,754.18
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Covid-19 Umno bukan dahaga kuasa tapi tak mahu jadi ‘pak sanggup’ kegagalan PN, kata Zahid

aim02Aug

Super Active Member
Joined
Sep 5, 2011
Messages
8,283
Reaction score
1,272
Points
151
1626442959610.png


krik krik
 
Sponsored Post

rokiahronggeng

Active Member
Joined
Oct 27, 2008
Messages
1,003
Reaction score
227
Points
33
Rasanya penulis kerja sendiri.. Dia tak bekerja dengan RBA Rosmah Bean Army seperti yg dilaporkan dalam kes mahkamah.. menyalahguna kelulusan projek keperluan solar Sarawak.. Dahlah kemajuan pedalaman Sarawak terkebelakang.. siap ambil rasuah lagi..Keji sungguh RBA tu.. jadi lain kali kalau berforum balas lah hujah tu dgn fakta..Tak mampu lawan hujah main tuduh2. sekadar tuduh tanpa bukti baik kau main tiktok.. Sini tempat orang dewasa berbicara dengan matang..
hik hik hik..
Oooo...
:D
 
Last edited:

مايكل سكوتفيلد

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
May 13, 2007
Messages
22,507
Reaction score
1,597
Points
201
Pendirian rasmi UMNO telahpun dinyatakan oleh Presiden Parti kelmarin.

Semua ahli dan pendokong setia parti, walau apa pun kedudukan, jawatan dan pangkat mereka di dalam dan di luar Kerajaan, wajib akur dan patuh terhadap pendirian tersebut.

Pendirian rasmi UMNO adalah keputusan kolektif parti. Ia selari dengan suara akar umbi di Perhimpunan Agung UMNO, dan telah diperhalusi dan diabsahkan dalam Mesyuarat Majlis Kerja Tertinggi 7 Julai yang lalu.

Susulan pencerahan dari Istana Negara kelmarin, maka bertambah kukuh lagi kebenaran pendirian parti.

Kerajaan telah jelas membelakangkan institusi diraja, melakukan tindakan tidak berpelembagaan dan tidak berlaku benar di Parlimen yang mulia.

Jawapan balas kerajaan terhadap kenyataan Istana Negara malam tadi pula telah menyusutkan lagi keadaan.
Kenyataan tersebut telah menjuruskan Malaysia ke suatu krisis Perlembagaan yang serius. Sikap Kerajaan jelas angkuh dan tiada kesusilaan terhadap Seri Paduka Baginda Yang di-Pertuan Agong.

Semua Ahli Parlimen UMNO mesti menjarakkan diri dari terheret ke dalam krisis antara Kerajaan dengan Istana.

Mereka tidak boleh berada dalam kedudukan dan pendirian yang boleh ditafsirkan sebagai menyanggah teguran Istana kerana ia adalah institusi yang UMNO telah berikrar akan taat dan pertahankan.

Justeru, saya menyeru kebijaksaan dan hikmah semua Ahli Parlimen UMNO untuk melakukan perkara yang benar dan selari dengan pendirian parti.

Tiada apa jua alasan dapat digunakan untuk mempertahankan Kerajaan yang telah dilihat nyata ingkar, culas dan gagal dalam melaksanakan titah dan nasihat DYMM SPB Yang Di Pertuan Agong dalam melaksanakan tanggungjawab memelihara, melindungi dan mempertahankan Perlembagaan Negara.

Kesetiaan kepada Kerajaan PN, tidak boleh mengatasi kesetiaan kepada raja, negara dan parti.

Pilihan wakil rakyat UMNO adalah jelas kecuali mereka memilih sebaliknya, pada saat negara dan rakyat telah hilang segala keyakinan kepada Kerajaan PN.

Saya selalu berpesan agar kita selalu bermuhasabah dan sentiasa sedar dan arif tentang asal-usul kita. Jangan hingga jadi seperti kata pepatah, "Diberi berkuku, hendak mencengkam"

Dato Seri Utama
Mohamad bin Haji Hasan
Timbalan Presiden UMNO
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
18,090
Reaction score
2,776
Points
201
UMNO takkan menipu kerana parti mahukan keberkatan, reda Allah'

Umno, kata presidennya, tidak sekali-kali akan sanggup berbohong, memfitnah atau menawarkan janji yang indah-indah dalam manifestonya dalam perjuangan mendapatkan kembali kuasa di negara ini.

Hal itu kata Ahmad Zahid Hamidi diputuskan begitu kerana parti berkenaan mahu mencari kemenangan yang mendapat rahmat Tuhan.

Bukan begitu cara parti Umno berpolitik. Kemenangan dengan cara begitu tiada rahmatnya.

"Kita perlukan keberkatan dan keredaan Allah SWT apabila kembali mentadbir kelak," katanya dalam hantaran di media sosial petang ini.

Ahli parlimen Bagan Datuk itu berkata sedemikian sebagai mengulas komen pengikutnya yang menyarankan agar Umno 'belajar' daripada Bersatu, DAP dan PKR untuk mendapatkan semula kuasa selepas mereka gagal mendapat mandat rakyat pada 2018.

Tanpa mendedahkan siapa pengikut media sosialnya yang memberikan komen itu, Ahmad Zahid berkata, dia tergelak membaca pandangan itu dan faham kata-kata tersebut berbentuk sinis saja.

"Tetapi ini jaminan saya sebagai presiden UMNO: tidak sesekali Umno akan menipu rakyat, apatah lagi sanggup berbohong, memfitnah dan menawarkan manifesto 'bukan kitab suci'," katanya.

Baca Wajib bohong demi jaga maslahat - Abdul Hadi

Untuk rekod sewaktu Pakatan Harapan menjadi kerajaan pusat selepas PRU ke-14 lalu, gabungan itu diasak pembangkang agar mengotakan janji-janji pilihan raya mereka.

Ketika sesetengah janji tersebut dilaksanakan atau dalam proses pelaksanaan, sebahagian lagi berdepan kekangan termasuk dari aspek perundangan.

Dr Mahathir Mohamad selaku perdana menteri - sewaktu menjawab desakan tersebut - mendakwa manifesto pilihan raya bukanlah kita suci yang wajib dipatuhi sepenuhnya.

Sebaliknya kata Mahathri ia adalah panduan kepada kerajaan dan kadang-kadang ada antaranya tidak dapat dilaksanakan justeru semua pihak perlu berfikiran praktikal.

Kata Ahmad Zahid dia yakin perjuangan Umno akan dipermudahkan dengan bantuan Tuhan.

"Insya-Allah Yang Maha Esa membantu perjuangan penuh tulus ikhlas. Rakyat juga semakin matang menilai antara kebenaran dan propanganda," katanya.
 

cariemas100

Fun Poster
Joined
Oct 24, 2020
Messages
888
Reaction score
311
Points
31
2 org ni tak wujud dah dalam politik malaysia...aku dah boring sgt..nak muntah dah....pls lah yg mana boleh lead Malaysia...muncullah....asyik dok makan durian busuk..lebih lebih pun jadi tempoyak....tuju jelah
depa berdua dah tak relevan dah.

tapi ada kuncu2 berduit yang masih invest untuk naikkan mereka. nak naikkan muka baru, kos lebih tinggi sebab org masih belum kenal. baik guna sahaja muka2 otai lama walau dah tak relevan.

politik is investment bro utk kuncu2 dibelakang mereka.

yang akan kaut hasil adalah kuncu2
yang dapat keparat adalah rakyat jelata
 

akecema

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
22,771
Reaction score
2,709
Points
206
depa berdua dah tak relevan dah.

tapi ada kuncu2 berduit yang masih invest untuk naikkan mereka. nak naikkan muka baru, kos lebih tinggi sebab org masih belum kenal. baik guna sahaja muka2 otai lama walau dah tak relevan.

politik is investment bro utk kuncu2 dibelakang mereka.

yang akan kaut hasil adalah kuncu2
yang dapat keparat adalah rakyat jelata
Setuju
Yg tua2 ni dah tau jalan nak klepet duit untuk kroni
Senang nak berurusan
Yg baru ni masih bersemangat berkhidmat untuk rakyat
Nak berurusan susah sikit
Nak klepet rasuah pun susah sikit sbb masih xtau sgt jalan
 
  • Like
Reactions: WnB

lau_kau

Legendary Member
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
14,998
Reaction score
2,356
Points
201
Setuju
Yg tua2 ni dah tau jalan nak klepet duit untuk kroni
Senang nak berurusan
Yg baru ni masih bersemangat berkhidmat untuk rakyat
Nak berurusan susah sikit
Nak klepet rasuah pun susah sikit sbb masih xtau sgt jalan
Org lama kena ada jgk.....org baru semangat kuat tp pengalaman kurang....kena tunjuk ajar org lama jgk.....cuma dlm konteks umno aku pun mau jgk la muka br yg dlm masa yg sama org lama bantu....bkn org lama plak yg atur games klau xsmp ke sudah sama ja
 

Penbiru

CG Top Poster Club
Joined
Jan 12, 2008
Messages
22,915
Reaction score
3,396
Points
201
Org lama kena ada jgk.....org baru semangat kuat tp pengalaman kurang....kena tunjuk ajar org lama jgk.....cuma dlm konteks umno aku pun mau jgk la muka br yg dlm masa yg sama org lama bantu....bkn org lama plak yg atur games klau xsmp ke sudah sama ja

game para pelabur tu sgt susah nak di tai chi sebab dah terikat ....baik DAP....UMNO...PKR....BERSATU...Oren ( ada ke pelabur kat belakang?...depa tukang follow DAP je kot )..semua ada yg ambik untung ...biasalah ..kat USA pun sama juga....yg bagi fund takkan nak sedekah je gitu...hahaha
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register