ulat dlm otak?

CG Sponsors




Sponsored Post

renxu

Super Active Member
Joined
Aug 6, 2008
Messages
6,634
Reaction score
213
Points
73
perghhh..geli aku...#:-S:eek:
 

lilbee

Active+ Member
Joined
Nov 13, 2009
Messages
4,801
Reaction score
10
Points
25
ewww...

idup lagi ke org tua tu time ni??

tengok siap ada oksigen tu..
 

keri3534

Active Member
Joined
Oct 30, 2009
Messages
1,075
Reaction score
2
Points
25
org tua ni mcm idup je lg...ulat ape tuh???
 

hishammarmin

Permanently Banned - Multiple ID
Joined
Oct 31, 2007
Messages
5,679
Reaction score
191
Points
73
tu bukan otak...luar daripada tempurung kepala....luka berulat ler nih....huhuhuhu
 

keri3534

Active Member
Joined
Oct 30, 2009
Messages
1,075
Reaction score
2
Points
25
ni cerita pasal pic ni...kalu x silap aku la

Ini akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, gurita mentah,udang mentah, dsb). Nama org ini Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoric-nya sejak tahun itu. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktr yang merawatnye menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.Jadi, BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!!
Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal
dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan
laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan
dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu).
 

fotosintesis

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2008
Messages
2,505
Reaction score
19
Points
25
oh, pic ni aku da lama da tgk org kata ni kes kat jepun kes gila mkn shushi. xtau la betul ke idok. tp tu la yang dibgtau.
 

fotosintesis

Active+ Member
Joined
Dec 11, 2008
Messages
2,505
Reaction score
19
Points
25
ni cerita pasal pic ni...kalu x silap aku la

Ini akibat makan sushi & sashimi (ikan mentah, gurita mentah,udang mentah, dsb). Nama org ini Shota Fujiwara dari Gifuprefecture, jepun, umur 80 thn, telah menderita sakit kepala yang luar biasa selama 3 tahun dan telah kehilangan kemampuan psikomotoric-nya sejak tahun itu. Setelah menjalani pemeriksaan CT-scan & X-ray, doktr yang merawatnye menemukan sarang ulat di bawah kulit kepalanya namun masih diluar tempurung otaknya.Jadi, BERHATI-HATILAH MEMAKAN SUSHI & SASHIMI !!!
Ulat seperti yg didapati pada kepala Shota Fujiwara adalah berasal
dari parasit yg selalunye didapat pada tubuh ikan mentah baik ikan
laut maupun ikan air tawar. Ulat parasit & telurnya hanya boleh dimatikan
dgn melalui proses pemasakan dgn panas yang tinggi (digoreng, dipanggang atau direbus mendidih atau dgn pembekuan -10 degC s/d -20 degC selama lebih dari 1 minggu).
aa kan betul, baru je aku taip post aku td tgk2 da timbul. hehe
 
Sponsored Post
Top
Log in Register