BTC USD 57,327.8 Gold USD 1,773.25
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Ular sawa tidak sempat baham lembu

hiduprakyat

Super Active Member
Messages
6,082
Joined
Dec 6, 2010
Messages
6,082
Reaction score
435
Points
91
Ular sawa tidak sempat baham lembu
FB_IMG_1634987910712.jpg

Temerloh: Seekor ular sawa batik sepanjang tujuh meter dengan berat 150 kilogram berjaya ditangkap di Kampung Paya Luas, di sini, semalam.

Dalam kejadian 8.15 malam, reptilia dipercayai berusia antara tiga hingga empat tahun itu ditemui di atas jalan berhampiran kandang lembu.

Ketua Operasi APM Temerloh, Mohd Dzul Ain Bahirun berkata, dia bersama tiga anggota APM mengambil masa kira-kira 20 minit untuk menangkap ular berkenaan dengan bantuan penduduk kampung.

"Ular sawa terbabit bertindak agresif sebelum berjaya ditangkap dengan menggunakan peralatan khas.

"Penduduk mendakwa ular sawa itu datang dari kawasan paya menuju ke arah kandang lembu milik seorangg penduduk kampung," katanya di sini, hari ini.

Katanya, ular sawa itu diserahkan kepada Jabatan Perlindungan Hidupan Liar dan Taman Negara (Perhilitan) untuk tindakan lanjut.

Sementara itu, Pegawai APM Temerloh, Mohd Ikram Haron berkata, pihaknya merekodkan purata 20 tangkapan ular setiap bulan di daerah ini yang menyaksikan jumlah aduan meningkat ketika musim panas.

"Antara ular yang sering ditangkap ialah sawa, tedung hitam dan selar di mana ular sawa yang ditangkap malam semalam adalah yang terbesar pada tahun ini," katanya.

@metro.com.my
 
Sponsored Post

pudins70

Super Active Member
Messages
9,185
Joined
Mar 28, 2011
Messages
9,185
Reaction score
975
Points
121
Kesian ko sang ular. Lain kali pergi target lembu yang lepas berkeliaran, bukan yang dalam kandang.
 

Niyang

CG Top Poster Club
Messages
42,542
Joined
May 13, 2009
Messages
42,542
Reaction score
1,501
Points
201
bosau woooo... malang x sempat berbuka..


fakta: NZ antara negara yg tidak terdapat seekor ular pun...
 

dausbiz

CG Hardcore Club
Messages
52,463
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
52,463
Reaction score
1,783
Points
596
Kesian ko sang ular. Lain kali pergi target lembu yang lepas berkeliaran, bukan yang dalam kandang.
Lain kali mau pi telan yang tak mau cucuk vaksin

Sapa tak cucuk kita tangkap bagi ular sawa telan

Baru pi vaksin kot
 

syahrizam

Active+ Member
Messages
3,625
Joined
Jan 4, 2011
Messages
3,625
Reaction score
107
Points
43
bosau woooo... malang x sempat berbuka..


fakta: NZ antara negara yg tidak terdapat seekor ular pun...
Bukan kata ular, serangga yg kecik2 macam semut, lipan, labah2, nyamuk etc pun takde. Saya tahu sebab saya selalu tengok Youtuber AB Camping & Outdoors kat hutan2 NZ.
 

TT

CG Super Hardcore Club
Messages
161,786
Top Poster #5
Joined
Jan 13, 2009
Messages
161,786
Reaction score
22,055
Points
1,671
Anak lembu selamba je telan ni
 

Hou-Ou

Fun Poster
Messages
848
Joined
Jun 13, 2021
Messages
848
Reaction score
318
Points
41
ular ni panjang dia antara rekod dunia ni.
( munkin bukan paling panjang tapi hampir ni )

harap depa jaga elok2
 

Hou-Ou

Fun Poster
Messages
848
Joined
Jun 13, 2021
Messages
848
Reaction score
318
Points
41

'Longest-ever' captured python dies in Malaysia​

Published11 April 2016



A giant python found on a Malaysian building site, that may be the longest ever caught, has died, officials say.
The estimated eight-metre-long (26ft) snake was spotted Thursday under a fallen tree on the island of Penang.
It died on Sunday after laying eggs, Herme Herisyam, operations chief for Penang's Civil Defence Department's southwest district told the BBC.
The current record for longest snake ever caught is 7.67m (25ft), Guinness World Records says.




ini berita 2016...tapi tak lama ular tu mati.
 

yussv

Active+ Member
Messages
4,232
Paid Membership
Top Poster #4
Joined
Oct 18, 2008
Messages
4,232
Reaction score
656
Points
81
Fuhh,besar betul ular tu.. kalau lembu pun bole telan, org apetah lagi..
 

qazx7

Fun Poster
Messages
556
Joined
Sep 27, 2007
Messages
556
Reaction score
6
Points
25
ad nmpak dlm fb lagi besar tp xsure lokasi mn malaysia @ indonesia
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register