To Sell Udara di rumah lebih tercemar daripada udara di luar rumah

CG Sponsors




Sponsored Post

NurSajidahSyakirah

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2013
Messages
300
Reaction score
0
Points
10
KEPENTINGAN UDARA

Pernah tak anda bayangkan rumah kita penuh dengan kuman, gas, virus, habuk juga virus yang menyebabkan penyakit? Walaupun rumah anda nampak kemas dan bersih di mata, ia mungkin penuh dengan pencemaran selagi manusia hidup didalamnya dan terdapat pengudaraan didalamnya.

Udara Yang Tercemar Di Dalam Rumah Setiap Hari

VOC- Volatile Organic Compound ada lah penyebab sindrom bangunan tidak sihat. Kebanyakan VOC ditemui didalam rumah seperti cat, bahan pengawit perabut. VOC digunakan meluas didalam cat, karpet, plastik dan bahan kosmetik.

Pencemaran di dalam rumah
-Racun Serangga - Bahan ini akan diserap oleh perabut di rumah
-Bahan pembinaan rumah - asbestos, kaca fiber, gam, bahan pelarut
-Pasu Bunga - debunga, penyebab alahan, serangga yang berbahaya, racun herba.
-Bilik tidur - cendawan, bakteria, kutu yang hidup di katil, aircond
-Manusia - rambut, kelemumur, kulit mati,
-Haiwan peliharaan - bau busuk, penyebab alergi, gatal
-Bilik mandi - pembersih udara, bahan pembersih, gas pembentungan,bakteria, virus
-Dapur - asap dari masakan, pelbagai penyebab alergi
-Perabot - VOCs

Pencemaran udara didalam rumah lebih tinggi berbanding di luar rumah. Ini disebabkan oleh pelbagai faktor seperti diatas. Salah satu faktor terbesar ialah dari asap rokok kerana didalam asap rokok, terdapat 200 bahan toksid termasuklah habuk dari debu rokok sekurang-kurangnya terdapat lebih 4000 bahan kimia. Kajian memberi amaran penyakit yang disebabkan oleh asap rokok akan memberi mudarat yang sama kepada mereka yang tidak merokok
 

NurSajidahSyakirah

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2013
Messages
300
Reaction score
0
Points
10
The Straits Times, Khamis, Julai 2, 1992
WASHINGTON-Klorin, bahan kimia yang digunakan untuk menjernihkan kebanyakan bekalan air di Amerika Syarikat, menghasilkan keluaran sampingan yang mengakibatkan kebanyakan kes-kes barah usus besar dan kandung kemih setiap tahun, menurut kajian perubatan pada hari Selasa.
Sekurang-kurangnya 18 peratus barah usus besar (kira-kira 6,500 kes satu tahun), dan 9 peratus barah kandung kemih (kira-kira 4,200 kes satu tahun) boleh dikaitkan dengan meminum dan bermandi dengan air berklorin, mengikut laporan mereka di dalam Jurnal Kesihatan Awam Amerika.
Sejak 1974, klorin diketahui boleh bergabung dengan majmuk organik di dalam air untuk membentukkan bahan kimia yang merbahaya, di kalangannya termasuk klorofom. Beberapa kajian telah membabitkan keluaran sampingan ini dengan punca barah.
Dr. Robert Morris dan rakan sekerjanya mencapai kesimpulan setelah menganalisa kajian yang telah dijalankan dalam masa 10 tahun yang lepas terhadap kemampuan air berklorin untuk mengakibatkan barah.
Beliau berkata “… terdapat satu corak yang nyata di antara meminum air berklorin dengan barah usus besar dan kandung kemih.” Kajian tersebut dijalankan di Kolej Perubatan Wisconsin di mana beliau merupakan seorang pakar epidemlogi, dan di Sekolah Kesihatan Awam Harvard.
Bekalan air awam bergantung kepada klorin untuk membunuh bakteria punca penyakit dan mengekalkan ketulenan air di dalam tangki simpanan dan paip. Kira-kira 3/4 daripada bekalan air di Amerika Syarikat mengandungi klorin. Walau bagaimana pun, pengarang dan pakar yang lain menekankan bahawa kajian baru itu tidak harus menghentikan pengklorinan air.
“Potensi risiko kesihatan yang disebabkan oleh pencemaran mikrob di dalam air minuman banyak melebihi risiko barah”, beliau berkata.

http://1.bp.blogspot.com/-U3jedcUnObw/TsZNaE8T26I/AAAAAAAAAGo/_Sx3s1aGpoI/s1600/AIR+SELAMAT13.jpg[
IMG]

JANGAN masak air yang berklorin !!!!

Dengan memasak air yang berklorin anda telah menggandakan 10 kali karsinogenik. Karsinogenik adalah sifat mengendap dan merusak terutama pada organ paru-paru karena zat-zat yang terdapat pada rokok. Sehingga paru-paru menjadi berlubang dan menyebabkan kanser.
 

scharger101

Active+ Member
Joined
Oct 6, 2009
Messages
2,657
Reaction score
126
Points
33
huk alooh...pastu nak filtered dulu ke air tu??
 

dookster

Active Member
Joined
Mar 30, 2011
Messages
1,528
Reaction score
1
Points
25
nak promote brg promote je lah
penat la nak tunggu klimaks
 

NurSajidahSyakirah

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2013
Messages
300
Reaction score
0
Points
10
dah tue ape solution ye TT

Kena guna penapis udara dan penapis air :)
kalau pergi KLIA atau hospital,byk da pakai jenama Coway.
Sbb penapis udara Coway boleh jadikan persekitaran kita sama macam bilik pembedahan.bebas kuman,bakteria,virus,habuk,bau dan sebagainya.
THE BEST.SERVIS PON TIPTOP.BOLEH DISEWA ATAU DIBELI TERUS!
 

NurSajidahSyakirah

Fun Poster
Joined
Apr 13, 2013
Messages
300
Reaction score
0
Points
10
nak promote brg promote je lah
penat la nak tunggu klimaks
Sorry.. semalam da malam sgt..haha x sempat update :(

papan tanda I LOVE COWAY pernah tgk kan?

Coway No1 di Korea dan Malaysia.

Dia punya penapis udara dan air tiptop ,byk digunakan di hospital,di KLIA juga.

Yang bestnya dia jadikan persekitaran kita macam bilik pembedahan ,bebas bakteria,virus,bau,habuk dan byk lagi.

Kita ada khidmat menyewa serendah rm60 sebulan.

Beli terus pun ada.

SETIAP 2 BULAN PERCUMA SERVIS DAN TUKAR FILTER.
 
Sponsored Post
Top
Log in Register