BTC USD 50,968.2 Gold USD 1,776.08
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ask/Help Turbine Ventilator (Boleh kurangkan bahang dlm rumah?)

DreamCatcher

CG Top Poster Club
Messages
23,865
Joined
Jan 11, 2008
Messages
23,865
Reaction score
934
Points
176
baru pasang td sbb kg ni bahang dia lain machiam skit... tgk result dia camna nanti
 

Attachments

  • 216080608_10224178004545122_6647854180455431577_n.jpg
    216080608_10224178004545122_6647854180455431577_n.jpg
    54.9 KB · Views: 4
Sponsored Post

noblegold

Active Member
Messages
2,249
Joined
Jun 17, 2008
Messages
2,249
Reaction score
139
Points
43
Ada tak ekzosfan dual funtion. Time siang angin dalam sedut keluar. Bila malam kita pusing pulak bagi angin luar masuk dalam rumah. :)
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,683
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,683
Reaction score
1,599
Points
151
Ada tak ekzosfan dual funtion. Time siang angin dalam sedut keluar. Bila malam kita pusing pulak bagi angin luar masuk dalam rumah. :)
Boleh je buat.......pasang photocell utk detect siang/malam
 

AlYamani

Legendary Member
Messages
12,292
Joined
Jan 23, 2011
Messages
12,292
Reaction score
628
Points
161
Kat dapur pasangla kipas ventilator,sedut asap,udara panas keluar.
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,683
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,683
Reaction score
1,599
Points
151
1200 guna yg bush punya sbb dia kata bearing kena ada mentenen skit

10 vent
2 24inc turbine
Sebenarnya murah je benda ni cuma kena tahu pasal bumbung, kalau tak bocor nanti........... Aku pernah tgk tuan rumah upah indon, benda ni langsung tak pusing dan bocor
 

pelitaminyak

Super Active Member
Messages
5,683
Joined
Aug 13, 2008
Messages
5,683
Reaction score
1,599
Points
151
Ooo. Kira auto lah ye. Boleh ke buat gitu? Saya ingat kan nak buat manual je. Tapi ada ke jenis exzosfan yamg mcm tu?
Sensor cahaya tu utk auto off bila malam, kipas tu siang sedut angin keluar, malam auto off sebab angin malam kalau sedut masuk pun tak fungsi apa2 pun......
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register