BTC USD 17,144.3 Gold USD 1,798.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tulisan asal melayu bukan jawi, tetapi aksara

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,877
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
27,877
Reaction score
5,835
Points
481
Awards
1
Pakai kat papan tanda je sebagai tinggalan budaya. Tak pasti sekolah dorang ada ajar aksara ni ke tak.
Xdk ajar....kt u ja ada tu pun jurusan tu ja
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,796
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,796
Reaction score
25,701
Points
2,836
Awards
1
Xdk ajar....kt u ja ada tu pun jurusan tu ja

Kira nya kita syukurlah tulisan jawi masih dikekalkan lagi
Cuma tulisan asal tu dah takdak pasai dah asimilasi
 

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,877
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
27,877
Reaction score
5,835
Points
481
Awards
1
Kira nya kita syukurlah tulisan jawi masih dikekalkan lagi
Cuma tulisan asal tu dah takdak pasai dah asimilasi
Rasanya ada prof yg kaji dn boleh tulis lg tu
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,796
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,796
Reaction score
25,701
Points
2,836
Awards
1
Rasanya ada prof yg kaji dn boleh tulis lg tu

Tulisan asal tinggal simbol ja la kalau tak berasimilasi macam ang habaq sebelum ni

Post in thread 'Tulisan asal melayu bukan jawi, tetapi aksara'

 

dausbiz

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
53,705
Paid Membership
Joined
Apr 27, 2015
Messages
53,705
Reaction score
2,108
Points
656
Awards
1
Jaga-jaga bang
Sat g kot ada hat mai serang ang kata gini šŸ˜„
Nie zaman kuno akan mai balik generasi weechat whatsapp telegram tiktok semua pakai simbol lani
 
Sponsored Post

Top
Log in Register