tolong kawan den ni jap

CG Sponsors




eizlien_82

Active+ Member
Joined
Dec 2, 2008
Messages
3,367
Reaction score
52
Points
30
salam sumo penggemar chit chat..

" nih kisah kawan den. Dio mintak tolong den upkan tread nih, koz dia dah buntu sangat"

Topiknya :
Takut yang di kejar tak dapat, yang di kendong berciciran :-?

" kawan serumah aku. aku namakan dia S la.S nih teman sekuliah ku masa kami UITM Jengka dulu..Aku kenal dia dah lama dah. Semasa S di UITM, dia ada kekasih bernama F. Dorang nih couple and bercintan dah lama dah..nak di jadikan cerita sampai sekarang lah dorang masih bercinta..dah hampir 7 tahun dah ..

Nak di pendekkan cerita, S tinggal di cheras, F tinggal di Klang..

Kalu dulu blaja slalu jumpa..tapi skg dah berkerja sgat jarang jumpa..sebulan sekali jer..tak pun tak jumpa..:((

Dalam masa sama S rapat dengan teman sekerja..Rapat punya rapat akhirnya kawan S yg aku namakan P meluahkan rasa cinta dan ingin mengambilnya sebagai suri hidupnya.Berkenalan hampir 1 tahun.Si S jadi bingung..Dalam masa sama S juga ada perasaan suka pada P namun cintanya pada si F tetap agung..:">

Masalahnya kengkawan semua, Si F tidak pernah pun meluahkan rase seperti yang si P buat. pernah si S suarakan soal kahwin..tap si F jawab masih nantilah dulu..:(

Binggung punya bingung membe nih sekrang...:((
....takot yang di kejar tak dapat..yang di kendong cicir plak..

So apa sajestion korang plak ??:-? aku dah pening jadi kounselor tak bertauliah kat membe aku nih..hehhehe:D

Untuk tujuan korang buat bandingan.. :(scam

Profile S : Female

Berkerja Swasta company Kukuh :)
Purata income : RM 2000.00
Jawatan : Executive Level
Age : 26

Profile F : Male

Bekerja swasta company kukuh :)
Purata income : RM 1500.00
Jawatan : Non Exec level
Age : 26

Profile P :Male

Bekerja swasta company kukuh :)
Purata income pamanent : RM 1400.00
Side Income p/time : Pemain Biola
Jawatan : Non Exec level
Age : 26

So aku hargai pendapat korang...hhehe :eek: :)paid

:)cgrock
 
Last edited:
Sponsored Post

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
oic
ssh nak wat pilihan niy :D:D
tp elok2 nyer fikir mana yg terbaik
 

L.O.V.E

CG Top Poster Club
Joined
Jul 9, 2007
Messages
28,931
Reaction score
6
Points
120
suh dier wat solat istiharah :D
 

JamBu

Active Member
Joined
Jul 3, 2008
Messages
1,518
Reaction score
1
Points
25
tp x semesti nyer yg kita kenal lame 2
akan kekal
( same mcm kes aku la , kawan 6 tahun alih2 pts mcm 2 jerk )
jd suruh kawan ko 2 pilih elok2
mana yg terbaik utk dia
tp kaya x semestinya bhagia
soh dia fikir elok2
sape yg terbaik utk dia
 

LuvHoneY

Super Active Member
Joined
May 24, 2008
Messages
6,787
Reaction score
39
Points
70
pilihan ditgn si pemilih..:D
buat solat istikarah..InsyaAllah..:)
allah akn lorongkn..:">:">


lau dh jodoh bertemu jua..:D
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
cube fikir long term la

kalo aku,aku sebat rakan sekerja kot:))

da si F tidak pernah pun meluahkan rase mcm yang si P buat

apelagi,babai la:eek::eek:
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
salam sumo penggemar chit chat..

" nih kisah kawan den. Dio mintak tolong den upkan tread nih, koz dia dah buntu sangat"

Topiknya :
Takut yang di kejar tak dapat, yang di kendong berciciran :-?

" kawan serumah aku. aku namakan dia S la.S nih teman sekuliah ku masa kami UITM Jengka dulu..Aku kenal dia dah lama dah. Semasa S di UITM, dia ada kekasih bernama F. Dorang nih couple and bercintan dah lama dah..nak di jadikan cerita sampai sekarang lah dorang masih bercinta..dah hampir 7 tahun dah ..

Nak di pendekkan cerita, S tinggal di cheras, F tinggal di Klang..

Kalu dulu blaja slalu jumpa..tapi skg dah berkerja sgat jarang jumpa..sebulan sekali jer..tak pun tak jumpa..:((

Dalam masa sama S rapat dengan teman sekerja..Rapat punya rapat akhirnya kawan S yg aku namakan P meluahkan rasa cinta dan ingin mengambilnya sebagai suri hidupnya.Berkenalan hampir 1 tahun.Si S jadi bingung..Dalam masa sama S juga ada perasaan suka pada P namun cintanya pada si F tetap agung..:">

Masalahnya kengkawan semua, Si F tidak pernah pun meluahkan rase seperti yang si P buat. pernah si S suarakan soal kahwin..tap si F jawab masih nantilah dulu..:(

Binggung punya bingung membe nih sekrang...:((
....takot yang di kejar tak dapat..yang di kendong cicir plak..

So apa sajestion korang plak ??:-? aku dah pening jadi kounselor tak bertauliah kat membe aku nih..hehhehe:D

Untuk tujuan korang buat bandingan.. :(scam

Profile S : Female

Berkerja Swasta company Kukuh :)
Purata income : RM 2000.00
Jawatan : Executive Level
Age : 26

Profile F : Male

Bekerja swasta company kukuh :)
Purata income : RM 1500.00
Jawatan : Non Exec level
Age : 26

Profile P :Male

Bekerja swasta company kukuh :)
Purata income pamanent : RM 1400.00
Side Income p/time : Pemain Biola
Jawatan : Non Exec level
Age : 26

So aku hargai pendapat korang...hhehe :eek: :)paid

:)cgrock
Pilih ler mana yang dah dikenal hati budi. mungkin si F tu belum sedia nak kawin sebab baru kerja. Yang si P tu mungkin dah kukuh ekonomi. Apa-apa pun kena sabar dan pertimbang elok-elok...sebab sian ooo kat F sebab 7 tahun kawan banyak dah dilaburkan tu...cuma yang dimuskilkan seorang dok Cheras sorang dok Klang kenapa ler jumpa sebulan sekali saja...macam mana nak kukuh persahaan...sapa yang dok Cheras tu...kalau si S yang dok Cheras tu kasi kenai kat aku saja lah...hari2 boleh jumpa...


:)):)):))
 

eizlien_82

Active+ Member
Joined
Dec 2, 2008
Messages
3,367
Reaction score
52
Points
30
cube fikir long term la

kalo aku,aku sebat rakan sekerja kot:))

da si F tidak pernah pun meluahkan rase mcm yang si P buat

apelagi,babai la:eek::eek:
S terpikir gak macam tue...tapi dia di himpit rasa bersalah dan kekesalan andai tersalah pilih..:-?

tue yang aku pening nasihat dia..huhu :((
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
erm,tuan tanah..nak tanya skitlah,
si S tu cheras kat mana??
aku dok cheras gak ni..
bole la aku kaunseling dia face to face
:eek::eek::eek:
 
Sponsored Post
Top
Log in Register