Tolong hanya jika ada wang

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
BATAM - "Kamu bisa bayar berapa kalau kami tolong."
Demikian jawapan yang diterima seorang mangsa bot laju yang karam di perairan Pulau Putri (Nongsa) di sini Ahad lalu apabila meminta bantuan sebuah bot nelayan rakyat Malaysia yang kebetulan lalu di lokasi kejadian.

Menyedihkan lagi, dakwa mangsa warga Indonesia yang hanya dikenali sebagai Kamarul, bot nelayan itu terus berlalu selepas meminta dia dan rakan-rakan bersabar kerana bantuan didakwa akan tiba kemudian.

"Saya dan rakan-rakan terpaksa tunggu bantuan seperti dikatakan oleh nelayan itu tetapi sampai 12 jam kami terpaksa terapung-apung dengan hanya berpaut pada belakang bot pancung," kata seorang lagi mangsa.

Dalam kejadian pukul 8 malam, kira-kira 40 rakyat Indonesia termasuk dua tekong dalam dua buah bot pancung karam di laut akibat dipukul ombak setinggi lima meter di perairan Pulau Putri.

Kedua-dua bot terbabit yang masing-masing membawa 20 pendatang tanpa izin itu dikatakan dalam perjalanan menuju ke Batam dan Berakit, Bintan selepas berlepas dari Sungai Rengit, Johor.

Bagaimanapun, selepas kira-kira 30 minit perjalanan, enjin bot kedua-dua buah bot itu dikatakan mengalami masalah dan gagal dihidupkan.

Keadaan bertambah sukar apabila laut bergelora dengan ombak setinggi lima meter menyebabkan air masuk ke dalam kedua-dua buah bot tersebut sebelum kedua-duanya terbalik.

Seramai tujuh penumpang dua bot tersebut hilang tetapi baki penumpang lain termasuk wanita hamil dan bayi berusia 14 bulan terselamat.

Kamarul mendakwa lebih ramai penumpang akan selamat sekiranya bot nelayan itu membantu mereka ketika kejadian.

padan muka...PATI nie ler punca bermacam masalah...kalau jumpa kat polis thai dah kena tembak dah...
 
Sponsored Post

silverchair959

Legendary Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
17,557
Reaction score
81
Points
125
masuk sini buat jenayah...rompak sana rompak sini huhuhu
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Jenis tak kenang budi...
 

ladyboss

Active Member
Joined
Nov 28, 2006
Messages
2,078
Reaction score
2
Points
25
nelayan tak bagi naik tu ada sebab...takkan nak angkut semua. Karam lak bot nelayan tu.

Apa2 hal pun nyawa manusia tak boleh buat main. Walaupun PATI...mereka berhak diselamatkan.
 

Jeb

CG Top Poster Club
Joined
Jan 2, 2007
Messages
39,505
Reaction score
124
Points
123
ah, agaknya saje mat indon tu sje dia nak mintak simpati.buat citer bukan2 padahal kalau aku jumpa pun aku tak amik:p:p:p.
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
nelayan tak bagi naik tu ada sebab...takkan nak angkut semua. Karam lak bot nelayan tu.

Apa2 hal pun nyawa manusia tak boleh buat main. Walaupun PATI...mereka berhak diselamatkan.
Dari segi kemanusiaan ya memang sepatutnya...tapi bila kenangkan perangai depa tu yang buat hangin satu badan...
 

tok_jogho

Active+ Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
2,844
Reaction score
9
Points
25
ntah2 saje je reka2 cite nak burukkan nelayan malaysia....kalau jumpa kat tentera dorang memang dah kena tembak je tu
 

emasstech

Active+ Member
Joined
Sep 19, 2007
Messages
3,794
Reaction score
71
Points
30
Kalau bot tu ambik diorang nanti diorang kena charge plak oleh polis sebb bawak pendatang
 

endingman86

Legendary Member
Joined
Jun 5, 2008
Messages
11,492
Reaction score
61
Points
120
PATI....dah la sampai sini duk wat jenayah jer....tak habis2...
 
Sponsored Post
Top
Log in Register