Tol naik lagi???

CG Sponsors




mygol

Super Active Member
Joined
Apr 10, 2008
Messages
5,761
Reaction score
71
Points
70
Kajian Kadar Baru Di Peringkat Akhir, Kata Najib

PETALING JAYA, 8 Jan (Bernama) -- Kerajaan kini dalam peringkat akhir kajian penstrukturan semula kadar tol lebuh raya, kata Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau berkata kadar baru itu akan mengutamakan kepentingan dan kepuasan pengguna serta mengambil kira tahap kualiti lebuh raya yang tinggi.

"Kini, ia dalam peringkat akhir dan saya akan umumkan (kadar baru tol) nanti," katanya ketika merasmikan Persada PLUS di sini hari ini.

Najib menegaskan kadar baru tol itu adalah 'munasabah' kepada rakyat.

Beliau turut menyarankan agar PLUS terus menyediakan kemudahan lebuh raya yang selesa dan bermutu kepada pengguna termasuk menambahbaik lorong sedia ada. "Kalau ada laluan sesak, cepat-cepat tambahkan lorong, tentang kos boleh runding dengan kerajaan kerana kita mengamalkan prinsip berkongsi kos.

"Kalau tol naik sikit, orang takkan marah sebab perjalanan lancar dan tiada kesesakan," katanya.

Perdana Menteri juga berkata pembangunan lebuh raya adalah sangat penting dalam menyumbang kepada pertumbuhan penempatan dan kawasan perindustrian baru yang dapat membantu menjana ekonomi negara.

"Saya percaya sistem lebuh raya kita dapat cetuskan kerancakan ekonomi di tahap tinggi kerana pergerakan manusia, barangan dan perkhidmatan bergantung kepada jaringan lebuh raya yang canggih dan berkualiti," katanya.

Sementara itu, Menteri Kerja Raya Datuk Shaziman Abu Mansor berkata kajian kadar baru tol itu terletak di bawah Unit Kerjasama Awam Swasta (UKAS), Unit Perancang Ekonomi Jabatan Perdana Menteri (JPM).

-- BERNAMA

Tanda2 barang nak naik lagi....:(:(

MOD tolong delete thread ni...Dah ada...
Kesilapan amat dikesali...
 
Last edited:
Sponsored Post

xtraez

Active Member
Joined
Jul 12, 2007
Messages
1,523
Reaction score
29
Points
35
Gula naik.... diorang talak cakap apa...

So... kita kasi toll naik... diorang tentu talak cakap apa2...:eek::eek:



**Menteri Kerja Untuk Poket sendiri dan Adik Beradik..**
***Rakyat kerja untuk kasi Menteri boleh bayar toll, bayar petrol kereta depa, bayar elaun hiburan...... :eek::eek:****

>>>Apa benda yang aku merepek nik...:eek::eek::))
 

silvermaddness

Legendary Member
Joined
Oct 6, 2007
Messages
11,535
Reaction score
66
Points
130
wahn wah...ini boleh menaikkan kemarahan ni...statement macam shhhiittt
 

pokcak

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Jan 22, 2006
Messages
9,664
Reaction score
95
Points
80
ayat merah tu, ayat stendet diorng. sejak dulu dan sampai bila2 pun ayat tetap sama. tapi, adakah pendirian kita tetap sama?
 

jebatz

Active+ Member
Joined
Jun 15, 2009
Messages
4,002
Reaction score
10
Points
25
penangan 1 malaysia..rakyat mendahulukan prestasi dikemudiankan.wakakak:)):))
 

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
"Kalau tol naik sikit, orang takkan marah sebab perjalanan lancar dan tiada kesesakan," katanya.
alasan paling boddoh..
 

-RIZUAN-

CG Top Poster Club
Joined
Mar 5, 2008
Messages
20,958
Reaction score
639
Points
161
ye betul..pasal wife aku antara staf yg dh tau awal pasal hal ni di salah satu syarikat yg menguruskan highway belah pahang...kalau ikutkan kenaikkan dah lama dibuat tetapi salah satu punca Sultan tk bagi..ada bagusnya gak Sultan ni....tp ni belah Pahang ler..belah lain aku tk tau..apa2 pun kita tgu kerana ura2 dh patut naik 1.1.10 ari tu tp masih senyap lg....
kita tk boleh salahkan pengurusan highway untuk menaikkan tol kerana kos penjagaan yg semakin naik...aku setuju sekiranya kenaikkan berlaku disebabkan masalah kos tapi apa gunanyer kerajaan..tkan tk boleh kot bantu balik support rakyat untuk mengurangkan kenaikkan..cukai memanjang kena...
jadi marilah beramai mengikut saya menyebut "1.........MALAYSIA".
 

mokhaini

Active+ Member
Joined
Sep 24, 2009
Messages
3,094
Reaction score
13
Points
25
tol belum naik lagi ... tak payah lah bising ..... tak ada faedahnya ...... kalau dah confirm naik ... nak mogok ke apa ke .... lantak le ... apa lah korang ni ......

p/s: johor pun highway bertingkat juga ... tapi Alhamdulillah ....tak ada TOLLLLLLLL
 
Sponsored Post
Top
Log in Register