BTC USD 23,660.7 Gold USD 1,789.36
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tokti Boikot Starbucks Mekdi

NEMO

CG Super Hardcore Club
gemgemgem
Messages
109,190
Paid Membership
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,043
Points
1,101
Penyanyi nombor satu negara, Datuk Siti Nurhaliza Taruddin, 30, menyokong tindakan memboikot barangan buatan Amerika Syarikat (AS) dan Israel sebagai bantahan pencerobohan tentera Zionis di Gaza.

Malah, Siti juga mengakui dia tidak lagi membeli kopi Starbucks dan makanan segera McDonald's selepas membaca laporan akhbar tentang usaha pemboikotan tersebut.

''Sebagai manusia, saya cukup geram dengan apa yang telah berlaku di bumi Palestin dan menyaksikan apa yang tersiar dalam media massa tentang kekejaman tentera Israel sememangnya menyentuh hati saya.

''Saya juga menyeru kepada semua masyarakat agar bersatu untuk terus memboikot produk dan barangan keluaran negara terbabit agar mereka tahu bahawa perlakuan itu sememangnya cukup kejam,'' katanya pada majlis pelancaran albumnya yang ke-13, Lentera Timur di ibu negara di sini hari ini.

Katanya, setiap kali melihat kanak-kanak Palestin terbunuh akibat serangan oleh pihak tentera Israel, nalurinya akan tersentuh.

Untuk itu, penyanyi itu menerusi syarikatnya, Siti Nurhaliza Productions Sdn. Bhd. turut menyumbang sebanyak RM2,000 bagi mengisi Dana Kemanusiaan Palestin (Dakap) yang ditubuhkan Kumpulan Utusan bersama Islamic Relief Malaysia (IRM).

Sumbangan telah disampaikan sendiri oleh Siti kepada wakil Utusan, Pengarang Hiburan Utusan Malaysia, Saharudin Musthafa.

''Sumbangan ikhlas saya ini sedikit sebanyak diharap dapat membantu meringankan beban dan penderitaan rakyat Palestin. Saya juga akan terlibat dalam sebuah konsert amal untuk Palestin pada 31 Januari ini.

''Inilah sahaja yang mampu saya lakukan untuk membantu saudara sesama agama dan saya juga menyeru kepada rakan-rakan artis untuk sama-sama membantu mereka yang sedang menderita ini,'' ujarnya.
 
Sponsored Post

z3t_ex

Active+ Member
Messages
3,601
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
mek d ngan starrabak jer dia tau..
abih jam baru beli tu tak boikot plak..
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
gemgemgem
Messages
109,190
Paid Membership
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,043
Points
1,101

GT

CG Top Poster Club
gem
Messages
38,557
Paid Membership
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
246
Points
123
Adalah sumbangan sikit
 

Burdok

Fun Poster
Messages
322
Joined
Jan 12, 2008
Messages
322
Reaction score
46
Points
20
Ya Tuhanku bglah aku kekuatan untuk boikot diorang ni..*&!# punya Israel
 

ayie85

Fun Poster
Messages
359
Joined
Sep 22, 2008
Messages
359
Reaction score
0
Points
10
abis jam dia tu pon sama gak, dah tu cuma bg 2riban je bg la lelebih sikit hehehe....
 

alonso

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
62,522
Paid Membership
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,522
Reaction score
426
Points
531
cayalah siti cindai,
aku cinta padamu!!!!
 

akecema

CG Top Poster Club
gem
Messages
25,358
Paid Membership
Joined
Jan 26, 2007
Messages
25,358
Reaction score
3,554
Points
266
Awards
1
2k je sumbang
dah la guna duit syarikat
ades...
 
Sponsored Post

Top
Log in Register