BTC USD 65,036.4 Gold USD 1,784.35
Time now: Jun 1, 12:00 AM

tiru bisnes..

honda_primo

Banned
Joined
Nov 10, 2007
Messages
5,761
Reaction score
25
Points
75
nk cerita apa yg berlaku kt tmpat aku,apsal la org kg nih suka sgt tiru bisnes org,mcm xdak idea lain dh...asal ada org jual nasi leamk ke memalam nanti selang 2 atau 3 minggu muncul plak org lain niaga nasi lemak jgk....geramtul aku tgk..dulu bapak sedara aku jual burger pastu muncul la 2 3 biji stall burger dekat plak tu...apa la sikap bangsaku ini..tgk ramai skit customer beli mula la nk copy cat... ~X(
 
Sponsored Post

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
Takpe kot...rezeki kan masing2....kat jalan tar berpuluh2 kedai sebelah2 jual tudung..kain sume...rilek je....hehehehe
 

mim_enterprise08

Active Member
Joined
Jun 6, 2008
Messages
1,185
Reaction score
2
Points
25
xde al tu.bukan tiru..tp same2 cari rezki..tu la cabaran untuk org berniaga..ko kene pastikan ko lain dari lain..dan pastikan sedap.tu penting...
 

pinot17

Active Member
Joined
May 11, 2010
Messages
1,514
Reaction score
20
Points
25
kalau tanak org tiru jual dalam hutan...nama pun manusia bro...tiru bisnes ni kesannya kualiti sesuatu jualan akan di pertingkatkan untuk menarik pelanggan..pelanggan jugak dapat faedahnya...bersangka baik sudah...yang penting,masing2 dapat cari rezeki halal..
 

zamreda

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
tu sbb kita kena kedepan...jgn kerana nasi lemak yng mmg org dah tau kita nak gak...
 

taufic

Legendary Member
Paid Membership
Joined
Feb 6, 2008
Messages
14,651
Reaction score
694
Points
161
welcome to reality spartans!!
 

adar

Super Active Member
Paid Membership
Joined
Dec 20, 2005
Messages
9,027
Reaction score
215
Points
73
nk cerita apa yg berlaku kt tmpat aku,apsal la org kg nih suka sgt tiru bisnes org,mcm xdak idea lain dh...asal ada org jual nasi leamk ke memalam nanti selang 2 atau 3 minggu muncul plak org lain niaga nasi lemak jgk....geramtul aku tgk..dulu bapak sedara aku jual burger pastu muncul la 2 3 biji stall burger dekat plak tu...apa la sikap bangsaku ini..tgk ramai skit customer beli mula la nk copy cat... ~X(

rezeki masing2 la bro. aku bisnes ni dr start aku hisap susu mak aku lg, mmg adat la mcm tu :))

aku tak penah keje mkn gaji, sejak kecik bisnes jd bg aku benda tu biasa la. hak masing2 la nak bisnes.

kalo kita g satu tempat cina, sederat kedai jual benda sama. takde hal pun. mcm kat kwsn rumah aku, sederat 3 kedai motor cina tokei lain2. tp ok je. siap leh dtg lg pinjam screw :))

anggap je la tu sbg cabaran. bila ada persaingan dan kita mampu hadapi persaingan tu baru la rasa jantan. baru rasa best. kalo takat binses tapi takde cabaran, tak feeling langsung. baik mkn gaji je :D
 

tokmat™

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Dec 23, 2005
Messages
33,932
Reaction score
277
Points
136
ambil positif..... :)
tingkatkan mutu perkhidmatan & keenakan nasi lemak kita...
try buat masi lemak daun kari pula.... :)
mana tahu ia membuka lebih selera.... :D
 

Toshinoda

Super Active Member
Joined
Apr 11, 2010
Messages
5,966
Reaction score
37
Points
70
wat nasi lemak berlauk ke.. maksud aku pembeli tu pilih nak lauk apa..
yg bungkus siap2 pn kena ada gak tp lauk2 yg asas..

pas2 tmbh lg produk.. selain nasi lemak ada produk2 lain..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register