BTC USD 51,045.7 Gold USD 1,783.32
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tindakan terhadap ahli parlimen BN ponteng

kuhik

CG Top Poster Club
Messages
39,519
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Tindakan terhadap ahli parlimen BN ponteng

Dis 18, 09 10:47am

Datuk Seri Najib Razak berkata kegagalan ramai ahli parlimen BN hadir pada sidang Dewan Rakyat bagi meluluskan Bajet 2010 awal minggu ini sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku dan tindakan sewajarnya akan diambil.

Sambil memandang serius perkara itu, perdana menteri dilaporkan berkata arahan sudah diberikan supaya semua timbalan menteri dan ahli parlimen hadir pada persidangan itu.

"Saya sudah dapat senarai mereka yang tak hadir dan kita akan menyusulinya dengan tindakan sewajarnya.

"Sekurang-kurangnya kita kena buat satu perjumpaan untuk mengingatkan tanggungjawab mereka untuk hadir pada persidangan Parlimen," Najib dipetik berkata pada sidang media bersama wartawan Malaysia di Copenhagen malam tadi.

Beliau mengulas majoriti tiga undi saja bagi meluluskan Bajet 2010 menerusi undi belah bahagian, iaitu 66 menyokong dan 63 menolak.

Najib dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, terpaksa bergegas dari majlis di ibu negara untuk memastikan Bajet 2010 diluluskan dalam undian pada 11.15 malam Isnin lalu.

Seramai 74 ahli parlimen BN tidak hadir di Dewan Rakyat ketika bacaan kali ketiga Bajet 2010 untuk kelulusan.

Kehadiran ahli parlimen BN cuma 48 peratus, iaitu 66 daripada 137 anggota, berbanding 77 peratus anggota pembangkang, iaitu 63 daripada 82 anggota.




p/s : yang kes Kota Seputeh hari tu pun ADUN BN kuat ponteng gak. haiya, apa mau jadi la UMNO ni..bak kata Nazri, ahli UMNO boddoh dan banggang...lagi mau sokong UMNO ka??
 
Sponsored Post

kalau

CG Top Poster Club
Messages
48,563
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
kasi buang jer, cik kuhik...........

memonteng jer tau........

carik yg betul2 nak keje tue......
 

usmarika

Fun Poster
Messages
527
Joined
Jul 12, 2009
Messages
527
Reaction score
1
Points
15
DiaOlang pigi jadi saksi abg.Bung Kahwin kot.
 

Diip

Active Member
Messages
1,367
Joined
Mar 19, 2009
Messages
1,367
Reaction score
21
Points
35
Tindakan terhadap ahli parlimen BN ponteng

Dis 18, 09 10:47am

Datuk Seri Najib Razak berkata kegagalan ramai ahli parlimen BN hadir pada sidang Dewan Rakyat bagi meluluskan Bajet 2010 awal minggu ini sesuatu yang tidak sepatutnya berlaku dan tindakan sewajarnya akan diambil.

Sambil memandang serius perkara itu, perdana menteri dilaporkan berkata arahan sudah diberikan supaya semua timbalan menteri dan ahli parlimen hadir pada persidangan itu.

"Saya sudah dapat senarai mereka yang tak hadir dan kita akan menyusulinya dengan tindakan sewajarnya.

"Sekurang-kurangnya kita kena buat satu perjumpaan untuk mengingatkan tanggungjawab mereka untuk hadir pada persidangan Parlimen," Najib dipetik berkata pada sidang media bersama wartawan Malaysia di Copenhagen malam tadi.

Beliau mengulas majoriti tiga undi saja bagi meluluskan Bajet 2010 menerusi undi belah bahagian, iaitu 66 menyokong dan 63 menolak.

Najib dan Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin, terpaksa bergegas dari majlis di ibu negara untuk memastikan Bajet 2010 diluluskan dalam undian pada 11.15 malam Isnin lalu.

Seramai 74 ahli parlimen BN tidak hadir di Dewan Rakyat ketika bacaan kali ketiga Bajet 2010 untuk kelulusan.

Kehadiran ahli parlimen BN cuma 48 peratus, iaitu 66 daripada 137 anggota, berbanding 77 peratus anggota pembangkang, iaitu 63 daripada 82 anggota.




p/s : yang kes Kota Seputeh hari tu pun ADUN BN kuat ponteng gak. haiya, apa mau jadi la UMNO ni..bak kata Nazri, ahli UMNO boddoh dan banggang...lagi mau sokong UMNO ka??

Hari tu sibuk mengata budak sekolah ponteng sekolah...rupanye diaorang pun ponteng jugak..

p/s Budak sekolah ponteng salahkan cikgu.. So diaorang ponteng nak salahkan sapa pulak..?:))
 

Zul34

Super Active Member
Messages
6,959
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,959
Reaction score
15
Points
65
ponteng pastu prgi kawhwin dgn artis ke, kah kah kah
 

estacoco

Super Active Member
Messages
7,570
Joined
May 5, 2008
Messages
7,570
Reaction score
28
Points
70
waaa dah modal baru aku lepas ni kalo nak ponteng. menteri and adun pun ponteng kabinet
 

andangsmile

Fun Poster
Messages
911
Joined
Sep 28, 2008
Messages
911
Reaction score
14
Points
15
tak nampak lagi senarai yg ponteng tu? pro BN boleh list kan tak? bagi PR yg ponteng tu tak yah kisah lah biasa lah diaorang memang tak guna :)
 

qba437

CG Top Poster Club
Messages
32,537
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
Hari tu sibuk mengata budak sekolah ponteng sekolah...rupanye diaorang pun ponteng jugak..

p/s Budak sekolah ponteng salahkan cikgu.. So diaorang ponteng nak salahkan sapa pulak..?:))

kalu dorang ponteng kene salahkan PM..sebab PM tak pandai mengajar pengikut2nya :)):eek:

ps: aku amik sekerat-sekerat ke ayat ko nih?sbb ada orang kata aku suka amik sekerat-sekerat sampai mengandaikan aku suka buat kerja sekerat jalan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register