Tindakan pulau Coca-Cola tidak sesuai – Kadri

CG Sponsors




eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
KUALA LUMPUR 8 Jan. - The Coca- Cola Company dan syarikat pembotolan yang menjadi rakan niaganya menyifatkan tindakan memboikot semua produk keluaran mereka tidak sesuai dilancarkan sebagai tindak balas terhadap kekejaman tentera Israel yang menyerang Palestin.

Pengarah Hal Ehwal Awam dan Komunikasi Coca-Cola Malaysia, Kadri Taib berkata, pihaknya percaya langkah memboikot produk mereka akan menjejaskan ekonomi, perniagaan dan kehidupan rakyat di negara ini.

''Di Malaysia, produk minuman Coca-Cola telah dihasil dan diedarkan oleh syarikat pembotolan F&N Coca-Cola selama 72 tahun dan kami mempunyai 1,700 pekerja di negara ini dengan 60 peratus daripadanya adalah beragama Islam," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau berkata, pihaknya telah membantu masyarakat di seluruh dunia termasuk di Malaysia menerusi pelaburan langsung, pengambilan pekerja dan sokongan yang diberi kepada organisasi tempatan.

Peluang

''Kajian bebas menunjukkan perniagaan The Coca-Cola Company secara tidak langsung telah membuka peluang pekerjaan kepada rakyat tempatan menerusi aktiviti pembekalan dan peruncitan produk syarikat kami," katanya.

Menurutnya, The Coca-cola Company ialah salah satu organisasi besar dengan menghasilkan jenama minuman yang terkemuka di dunia, iaitu Coca-Cola malah syarikat turut menawarkan perkhidmatan kepada rakyat di lebih 200 negara.

''Kami mempunyai satu juta pekerja di seluruh dunia termasuk pekerja-pekerja beragama Islam manakala pekerja kami di Asia Barat adalah berjumlah lebih 20,000 orang," katanya.

Kadri berkata, The Coca-Cola Company juga mempunyai lebih 250 pekerja di Lebanon dan 200 pekerja rakyat Palestin di Tebing Barat dan Gaza.

''Kami tidak menyebelahi atau membelakangi mana-mana negara, kerajaan, parti politik atau pertubuhan agama.

''Sama seperti rakyat lain di dunia ini, kami sangat terharu dan berasa kasihan dengan situasi yang berlaku di negara Asia Barat," jelasnya.

Kepentingan Agama mengatasi kepentingan perniagan
 
Sponsored Post

GT

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Nov 14, 2008
Messages
38,557
Reaction score
245
Points
123
Aku minum Nescafe jer... boikot jugak ke tak?
 

rauzan

Active Member
Joined
Sep 24, 2008
Messages
1,258
Reaction score
10
Points
25

ada jgk kebenarannya...
aq suka gak minum cola...
mkn aiskrim cmpur cola...
erm...boikot bnda lain bleh x?
:D
 

Overclock

Legendary Member
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
Ade gak dua tiga org member aku keje kat F&N tuh.. Mesti gelabah..kene renti keje sakit skrg..
 

NEMO

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jan 13, 2007
Messages
109,190
Reaction score
1,041
Points
1,101
patutnya pekerja coca cola ambik tindakan benti keje..baru la senang coca cola nak dihapuskan....
 

diablo

Active+ Member
Joined
May 18, 2007
Messages
3,639
Reaction score
10
Points
25
patutnya pekerja coca cola ambik tindakan benti keje..baru la senang coca cola nak dihapuskan....
Keh keh . time cmni nk berenti keje NEMO ? adoi . tak pasal ..
 

qaz123

Super Active Member
Joined
Jul 12, 2008
Messages
5,645
Reaction score
169
Points
78
Ade gak dua tiga org member aku keje kat F&N tuh.. Mesti gelabah..kene renti keje sakit skrg..
xpe...bnyk kejew lain....xmatinye xkeje situ...:)paid:)paid:)paid:)paid
 

qaz123

Super Active Member
Joined
Jul 12, 2008
Messages
5,645
Reaction score
169
Points
78

ada jgk kebenarannya...
aq suka gak minum cola...
mkn aiskrim cmpur cola...
erm...boikot bnda lain bleh x?
:D
~X(boikot je bro...kita dahla xleh tlg ape2...tlg boikot pon jd la....selemah2 iman tu
 
Sponsored Post
Top
Log in Register