BTC USD 17,249.3 Gold USD 1,800.56
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Timbalan menteri sahkan Rosmah tidak beli berlian merah jambu

wataktau

Banned
Messages
1,510
Joined
Feb 21, 2017
Messages
1,510
Reaction score
424
Points
41
UtamaTerkiniParlimenPilihan EditorSukanSeni & HiburanGlobalKolumSuratLaporan KhasUlasanWawancaraLensakiniTV

Timbalan menteri sahkan isteri VVIP tidak beli berlian merah jambu

Kow Gah Chie
8 Apr 2019, 5:30 petang*(Dikemaskini*8 Apr 2019, 6:41 petang)

A*A

PARLIMEN l*Ejen jualan yang membawa masuk berlian merah jambu dan barangan kemas lain ke Malaysia untuk isteri seorang VVIP telah mengisytiharkan barangan berharga berkenaan dengan Jabatan Kastam Diraja Malaysia.

Dia juga mengisytiharkan barangan berkenaan dengan jabatan yang sama ketika meninggalkan negara ini, demikian menurut Timbalan Menteri Kewangan Amiruddin Hamzah.

“Bagi kes berprofil tinggi ini, saya ingat telah dijawab oleh menteri (Lim Guan Eng) pada tahun lepas bahawa dia dibawa masuk oleh ejen. Ya, ejen dah ikrar bawa masuk, kemudian ada pengikraran benda yang sama bawa keluar.

“Jadi tidak berlaku pembelian (oleh isteri VVIP itu), sudah dibawa balik oleh ejen ini,” kata Amiruddin di Dewan Rakyat semasa ucapan perbahasannya ketika menggulung peringkat dasar Rang Undang-Undang Kastam (Pindaan) 2019.

“Tapi saya ingat sempat kita semua tengok pink diamond (berlian merah jambu) semua itu, tapi kemudiannya dia sudah dibawa balik daripada Malaysia,” katanya tanpa mengulas lanjut.

Amiruddin menjawap soalan Wong Hon Wai (PH-Bukit Bendera) yang menyoal sama ada jika sebarang borang Jabatan Kastam telah diisi dan cukai atau duti kastam dibayar berhubung dengan lebih 40 unit barangan kemas yang melibatkan isteri seorang VVIP yang juga seorang ahli parlimen.

[Baca berita penuh]

https://www.malaysiakini.com/news/471381
 
Sponsored Post

wataktau

Banned
Messages
1,510
Joined
Feb 21, 2017
Messages
1,510
Reaction score
424
Points
41
Pada mahacai2 yg pernah memfitnah rosmah beli berlian tu dulu eloklah mintak maaf secara personal dengan kak rosmah. Elok cari didunia. Lebih mudah jumpa banding cari di akhirat. Besar wor dosa memfitnah. Jangan dibuat main2. Muflis pahala kat akhirat nanti.


.
 
Last edited:

lau_kau

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,873
Top Poster #4
Joined
Aug 2, 2007
Messages
27,873
Reaction score
5,833
Points
481
Awards
1
Satu2 akan kluar memang legend la pH memang ng fitnah Kali nie hahaha
 

Panji hitam putih

Active+ Member
gem
Messages
4,967
Joined
Nov 6, 2016
Messages
4,967
Reaction score
1,411
Points
111
Dulu lafizi kata rosmah menabung dari kecik nak beli cincin tu.. Kuat fitnah ter..
 

kiddd2

CG Top Poster Club
gem
Messages
23,591
Joined
Jun 7, 2011
Messages
23,591
Reaction score
2,978
Points
201
ooo, fitnah jugak..

penyokong tegar dalam cg ni pun mengakui orang2 ph suka memfitnah..
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
388,751
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
388,751
Reaction score
25,694
Points
2,836
Awards
1
kira nya ni hanya agenda dari pembangkang sblm ni untuk jatuh kan DS Najib la
 

Sniper

Super Moderator
gem
Messages
6,238
Staff member
Joined
Feb 26, 2006
Messages
6,238
Reaction score
916
Points
116
aper2 pun klu nk posting xyahla gelar mcm2

cube post elok2 tanpa gelar mana2 pihak
 

akecema

CG Top Poster Club
gem
Messages
28,274
Paid Membership
Top Poster #3
Joined
Jan 26, 2007
Messages
28,274
Reaction score
4,802
Points
266
Awards
1
Ramai yg merangkak nnt ni
 

Cytokinesis

Permanently Banned, Multiple Account azriff
Messages
2,510
Joined
May 4, 2017
Messages
2,510
Reaction score
440
Points
41
Kan dah kata PH dengan fitnah ni umpama isi dengan kuku.. memang x dapat dipisahkan.. tu si Zunar tu pun sama2 la dapat pahala fitnah.. geng2 PH Kat CG ni toksah cakap la, masing2 jadi lidah penyebar fitnah..
 

Don Malaya

CG Top Poster Club
gem
Messages
27,601
Joined
May 3, 2011
Messages
27,601
Reaction score
1,134
Points
171
Rafizi, mahathir, mat sabu dan tony pua.. Antara pendokong dan penyebar fitnah serta propaganda cincin nie.. Cukup busuk hati..

Ramai yg tertipu dgn. Fitnah jahat niee...

Isu ni dimulakan oleh cikgu bad dan disebarkan oleh jentera rba belaan dap

Benarlah... Fitnah ini jika diulan ulang bwrtahun tahun akan nampak benarrr

Hebat DAP.. Cukup konsisten menyebarkan dakyah
 
Last edited:
Sponsored Post

Top
Log in Register