BTC USD 66,664.6 Gold USD 2,333.01
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tiada lagi geran ditawarkan bantu usahawan bumiputera

Bg aku benda ni positif, cuma tak kena masa..

Sebab apa aku kata positif?
Pengalaman aku ddk dlm satu agensi dlu, bukak mata ttg org kita neh. Dari zmn madey lagi berapa byk dana yg kerajaan tawarkan kepada golongan bumiputera Melayu, antaranya melalui MARA plg byk dan ada lg agensi2 lain semua nya atas kertas jer. Sbb org kita sgt lemah bab pengurusan kewangan. Ada satu program (jalan dalam 2 tahun) bwh agensi aku ddk ni senang2 je apply sampai 50k, last2 habuk pon takde. Fail bertimbun2 last senyap camtu jer.

Ini antara faktor menyebabkan org kita tak kompeten dlm mana2 biz, abis kuat 5-10 tahun tapi tak boleh berkembang (tak mampu wujudkan generasi pelapis baru sbb takut nak bersaing , kedekut ilmu dsbnya), faktor plg besar adalah kesatuan.

p/s: ada pro dan kontra dlm setiap isu, ini adalah peluang utk kita org2 Melayu faham apa itu kesatuan dan kejujuran, sbb tu Allah tarik nikmat kepimpinan dr tanah air ni buat sementara waktu

zaman dulu dpt geran terus ada yg sampai tukar kereta baru... last3 biznes entah kemana... duk senyap tak bayar... bertahun3 diam tibe2 dpt la surat dari tekun/mara suruh bayar balik... paling busuk nama kene blacklist 😂😂😂
 
Sponsored Post

Sponsored Post

Back
Top
Log in Register