BTC USD 37,786.3 Gold USD 1,819.20
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tiada kematian akibat Chikungunya: Pengarah

notrexdame

CG Hardcore Club
gemgem
Messages
76,139
Paid Membership
Joined
Apr 26, 2008
Messages
76,139
Reaction score
63
Points
525
ALOR STAR: Jabatan Kesihatan Negeri Kedah hari ini menafikan laporan sebuah akhbar tempatan kononnya seorang lelaki meninggal dunia di negeri itu semalam akibat demam Chikungunya.

Pengarahnya Datuk Dr Hasnah Ismail berkata siasatan jabatan itu mendapati lelaki itu, yang dimasukkan ke Hospital Sik kerana demam dan dehidrasi, meninggal dunia akibat penyakit kronik.

“Selepas tiga hari menerima rawatan di wad, pesakit dibenarkan pulang dalam keadaan stabil tetapi kemudiannya meninggal dunia di rumah, berkemungkinan disebabkan oleh penyakit kronik yang lain dan bukan kerana demam Chikungunya,” katanya dalam satu kenyataan.

Sebuah akhbar tempatan hari ini melaporkan lelaki berusia 46 tahun dari Kampung Perak, Bukit Selambau, Sungai Petani, dipercayai menjadi korban pertama demam Chikungunya yang merebak di beberapa kawasan di Kedah sejak seminggu lalu.
 
Sponsored Post

otaida00taj

Legendary Member
gem
Messages
10,665
Joined
Apr 4, 2007
Messages
10,665
Reaction score
104
Points
123
kena ambil langkah pencegahan, sekarang nie waktu penyebaran...
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
gem
Messages
22,692
Paid Membership
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,692
Reaction score
363
Points
131
mertua den sume kena penyakit ni :((



sblm ni kat N9 je... skrg dah merebak kat seluruh semenanjung :-?:-?
 

anbusan

Super Active Member
Messages
8,465
Joined
Jan 22, 2006
Messages
8,465
Reaction score
333
Points
91
kitten aku 4 ekor kene gak mggu lepas muehehe semua x leh jln huhu tp nasib le ade air demam ustaz tu kasik 2 ari je da sehat
 

manumomar

Fun Poster
Messages
199
Joined
Feb 27, 2008
Messages
199
Reaction score
0
Points
10
biasalah...dulupun kes virus nipah yg serang dr beby ke penternaknya ditutup habis sehingga beberapa ekor penternaknya mampus..barulah bertindak dan akui ianya dah merebak dan merbahaya...jadi hati2 lah..jangan selulu mudah percaya
 

Overclock

Legendary Member
gem
Messages
14,056
Joined
Dec 1, 2006
Messages
14,056
Reaction score
42
Points
120
rasa macam mana....

Demam panas tiba2.. Lutut rase sakit cam lenguh pun ade.. Seminggu gak aku demam.. Tapi dier hilang sendiri cam demam biasa.. Cuma kene ambik ubat cucuk kat bontot kasi kuat sendi jer..:))
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register