BTC USD 47,527.1 Gold USD 1,757.01
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tiada hasrat wujud jawatan Mufti Negara <<--- Pejuangkan agama kunun

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
KUALA LUMPUR 5 Nov. – Kerajaan belum berhasrat untuk mewujudkan jawatan Mufti Negara atau mufti bertaraf nasional ataupun kebangsaan buat masa ini, demikian persidangan Dewan Rakyat dimaklumkan hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi berkata jawatan itu, bagaimanapun, akan diwujudkan jika terdapat keperluan kepada negara satu hari nanti.

“Saranan untuk mewujudkan Mufti Negara di peringkat kebangsaan memang pernah disarankan di dalam dewan serta dinyatakan di dalam beberapa media. Jika timbul keperluan satu hari nanti atau ada kerjasama daripada semua pihak dan diluluskan oleh Raja-Raja Melayu saya tidak nampak mengapa jawatan itu tidak boleh diwujudkan kalau ada kemunasabahannya,” katanya menjawab soalan Nasharudin Mat Isa (PAS-Bachok) di sini. – BERNAMA.


Cit,porah.Kata nak pejuang agama bangsa dan negara.Ckp mufti tak mau dengar,ckp ulamak ditentang.Sampai takde hasrat pun nak wujud jawatan mufti negara.Mmg kalu dah tak suka agama ditegakkan,mengaku je la.Makin benci aku ngan umno ni..:(scam:(scam:(scam:(scam~X(~X(~X(
 
Last edited:
Sponsored Post

yinbyungheon

CG Top Poster Club
Joined
Jul 12, 2006
Messages
36,821
Reaction score
856
Points
161
Kalo wujudnye jawatan mufti negara ni...mmg org kafir x boleh pegang mesia sampai kiamat melainkan melalui pertumpahan darah.

boddoh punye umno. ciptala sesuatu yg akan mengukuhkan agama Islam. dah la undang2 Islam xmo ikut.
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
Kalo wujudnye jawatan mufti negara ni...mmg org kafir x boleh pegang mesia sampai kiamat melainkan melalui pertumpahan darah.

boddoh punye umno. ciptala sesuatu yg akan mengukuhkan agama Islam. dah la undang2 Islam xmo ikut.

Diorg lebih pentingkan melayu dpd agama.Skang ni bangsa entah ke mana,agama lagi la rapuh ~X( ~X( ~X(
 

niedzal

Active+ Member
Joined
Mar 6, 2007
Messages
2,686
Reaction score
15
Points
25
klu wujud pun, bukannya diorang nak dengar pun. Cakap mufti pun depa pelekeh.. ni pula nak dgr cakap mufti negara. hampehhh
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
alif tendang mim tendang nun tendang wau=sarkis...
citer pendekar bujang lapok...
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
setiap negeri pon dah ada mufti...
so nk apa lagi...
majlis fatwa negara pon dah ada...

hidup datuk Zahid..!!!
 

anasz

Active+ Member
Joined
Nov 8, 2007
Messages
3,582
Reaction score
43
Points
30
setiap negeri pon dah ada mufti...
so nk apa lagi...
majlis fatwa negara pon dah ada...

hidup datuk Zahid..!!!

Apa salahnya angkat mufti,nak memartabatkan status mufti ni.Salah ka??Kat malaysia ada gelaran penyanyi no satu negara..takkan mufti takleh nak jadi camtu??
 

mido

Active+ Member
Joined
Feb 23, 2007
Messages
4,861
Reaction score
12
Points
25
Apa salahnya angkat mufti,nak memartabatkan status mufti ni.Salah ka??Kat malaysia ada gelaran penyanyi no satu negara..takkan mufti takleh nak jadi camtu??

so nak samakan taraf mufti dgn penyanyi???
 

fordLASER

Legendary Member
Joined
Mar 22, 2007
Messages
10,806
Reaction score
54
Points
120
so nak samakan taraf mufti dgn penyanyi???

nampaknya memertabatkan suara ulamak melebihi unsur2 sekular menjadi pertikaian sedangkan Islam menjanjikan penyelesaian kpd semua masaalah...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register