The 13th Tribe - Khazaria

CG Sponsors




qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
Siapakah the 13th tribe (puak/suku ke-13)? sebab semasa sembang dengan kawan lama dari US dia ada sebut tentang benda nih..kemudian aku pun survey la dalam net dan jumpa kenyataan nih
This is a dangerous book, that totally refutes the false claim of the majority of the Jews being Semitic. This book is so dangerous because of the truth contained in it that it is now banned in North America. Even the US Congress Library, which is the largest library in the world, had one copy, which is now curiously enough, labeled as "missing" and cannot be found on the shelves. Make sure you have lots of coffee and lots of time before you read this one.
..terfikir sekejap..adakah mereka ini sebenarnya 'the lost tribe' yang diwar-warkan itu atau mereka adalah golongan yakjuj dan makjuj...:-?
 
Sponsored Post

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
aku pn mcm penah dgr..tp dah tak ingat
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
yang aku pernah dengar khazaria..tapi tak tahu pula diaorang nih adalah the 13th tribe..
so d sini tuan cuba kata yg khazaria itu adalah 13th tribe ker?

tp mcm biasa ku dgr 13th tribe ni..1-12 tu tribe ape?
 

alonso

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Mar 1, 2008
Messages
62,520
Reaction score
426
Points
531
bole cite detail lg tak?cam best je..penah dgr sblm nie
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
so d sini tuan cuba kata yg khazaria itu adalah 13th tribe ker?

tp mcm biasa ku dgr 13th tribe ni..1-12 tu tribe ape?
aku tak kata macam tuh..tapi kajian dari luar kata macam tuh..1-12 tribe tuh pun aku tak tahu..macam aku kata tadi la..khazaria tuh aku pernah dengar..tapi the 13 tribe nih agak asing lagi..1-12 tribe pun aku tak rajin dengar..:)..kot la ada yang 'ahli' boleh kasi info
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
aku tak kata macam tuh..tapi kajian dari luar kata macam tuh..1-12 tribe tuh pun aku tak tahu..macam aku kata tadi la..khazaria tuh aku pernah dengar..tapi the 13 tribe nih agak asing lagi..1-12 tribe pun aku tak rajin dengar..:)..kot la ada yang 'ahli' boleh kasi info
ah...ahli lagi :))

setahu aku..1-12 tu human tribe kot..tp tah la..kene refer lain :)
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
bole cite detail lg tak?cam best je..penah dgr sblm nie
dari pembacaan ringkas aku tadi..khazar merupakan satu puak yang pernah menetap di bahagian timur eropah..dan mereka merupakan nenek moyang kepada penduduk di rusia dan kawasan sekitarnya skang nih..dari segi sejarah..puak khazar nih mempunyai tentera tak terkalah..dan mereka2 inilah yang menghalang perluasan Islam di benua eropah..cuma atas beberapa faktor..akhirnya mereka tewas di bawah tentera Hun dan kerajaan mereka lenyap secara misteri
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
ah...ahli lagi :))

setahu aku..1-12 tu human tribe kot..tp tah la..kene refer lain :)
kene yang ahli la cerita..aku nak cerita ikut apa yang aku baca boleh la..tapi sumber luar la..dalam bahasa inggeris :D
 

roBUST

Banned
Joined
Oct 13, 2008
Messages
12,406
Reaction score
136
Points
123
dari pembacaan ringkas aku tadi..khazar merupakan satu puak yang pernah menetap di bahagian timur eropah..dan mereka merupakan nenek moyang kepada penduduk di rusia dan kawasan sekitarnya skang nih..dari segi sejarah..puak khazar nih mempunyai tentera tak terkalah..dan mereka2 inilah yang menghalang perluasan Islam di benua eropah..cuma atas beberapa faktor..akhirnya mereka tewas di bawah tentera Hun dan kerajaan mereka lenyap secara misteri
mcm penah dgr...mcm gog n magog jer nih kalo x silap
 
Sponsored Post
Top
Log in Register