BTC USD 32,626.6 Gold USD 1,784.65
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Teruskan bina jambatan bengkok

TXT

CG Super Hardcore Club
Platinum Member
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
299,794
Reaction score
12,911
Points
2,376
KUALA LUMPUR - Bekas Perdana Menteri, Tun Dr. Mahathir Mohamad berkata, tiada sebab mengapa projek pembinaan jambatan menggantikan Tambak Johor yang menghubungkan negeri itu dengan Singapura tidak boleh diteruskan.

Beliau berkata, ini kerana semasa perancangan dan perundingan dengan kerajaan Singapura, projek itu tidak menghadapi masalah perundangan dan tentangan daripada negara jiran itu.

"Saya dulu terlibat secara langsung dengan perancangan jambatan-jambatan ini, semasa saya kaji cadangan ini, saya telah kaji segala peruntukan undang-undang terutamanya yang melibatkan Singapura, saya telah cuba meminta Singapura bersetuju supaya kita bangunkan jambatan ini bersama tetapi setelah dua tahun berlalu tiada respons menunjukkan mereka tak berminat.

"Dengan itu saya rancang sama-sama dengan arkitek-arkitek tertentu untuk mengadakan jambatan ini di sebelah Malaysia sahaja tak melibatkan Singapura dan mereka tidak bantah, kita sebenarnya dah luluskan projek ini dalam Kabinet dan kerja-kerja telah dibuat bersama-sama kontrak CIQ," katanya.

Kosmo
 
Sponsored Post

haudli

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jul 15, 2009
Messages
47,314
Reaction score
442
Points
136
bagus la kalau dapat diteruskan....xla jem sgt kat tambak johor tu...
 

silverchair959

Legendary Member
Joined
Dec 21, 2005
Messages
18,169
Reaction score
92
Points
135
singapore mmg takkan join venture dengan jambatan ni pasal diaorang tanak bagi kapal boleh lalu lepas selat tu huhuhuh
 

liverpool

Super Active Member
Platinum Member
Joined
Mar 5, 2009
Messages
9,698
Reaction score
261
Points
91
rugi2 dulu g batal projek jambatan bengkok,sampai malaysia kena bayar kat compeny yg buat jambatan tu,la nie nak buat balik alahai tambah la rugi
 

lizzqute

Super Active Member
Joined
Feb 8, 2010
Messages
9,786
Reaction score
58
Points
70
BAguS! teroskan... Aku suka jambatan lama di tambak johor di runtuhkan... Bot2 dan kapal2 boleh berhubung teros melalui perairan tu..... Boleh melambat2kan pembinaan semula Laluan air ke Singapura.. Biar diorg Kedarah Air mAsin....
 

dr_zool

Legendary Member
Joined
May 26, 2009
Messages
13,409
Reaction score
59
Points
120
pecahkn la weh tambak tuh
alam sekitar beb
 

anakmalaya

Active+ Member
Joined
Oct 1, 2009
Messages
3,632
Reaction score
47
Points
30
sokong2.. pastu kita pakat dengan thailand bina terusan kat blah utara profit 50-50 biar menganga singapork..

tttkw.jpg
 
Last edited:

CyberMachine

CG Top Poster Club
Joined
Oct 1, 2009
Messages
22,688
Reaction score
536
Points
171
xder lagi la kupang kat selat johor kalau tambak johor digantikan
 

zamreda

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Sep 1, 2008
Messages
31,388
Reaction score
51
Points
120
ayuh kita pecahkan....busuk oo air selat tu...
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register