BTC USD 37,950.2 Gold USD 1,774.15
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tersedak susu

BasicCX

Super Active Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
6,223
Reaction score
172
Points
73
Tersedak susu

KUALA LUMPUR: Seorang bayi lelaki berusia tujuh bulan mati dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaan pengasuhnya di Taman Melati, Wangsa Maju, di sini, semalam.

Dalam kejadian kira-kira jam 1 tengah hari itu, bayi berkenaan, Yusuf Razzin, dihantar pengasuhnya ke Hospital Kuala Lumpur (HKL) dalam keadaan tidak sedarkan diri.


Sumber berkata, pihak hospital cuba membuat bantuan pernafasan selama 35 minit dengan menggunakan injap pernafasan ke atas mangsa, tetapi tidak berjaya.

“Bayi itu disahkan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital. Bagaimanapun, punca kematiannya masih tidak diketahui kerana bapa mangsa yang bekerja sebagai setiausaha menolak untuk melakukan bedah siasat ke atas mayat anaknya itu,” katanya.


Katanya, bapa bayi lelaki berusia 29 tahun itu juga tidak akan mengambil tindakan perundangan kepada pengasuhnya selepas menyedari tubuh badan anaknya itu bebas daripada kesan lebam atau tanda seperti didera. Difahamkan, bayi itu yang tidur selepas diberi susu dan beberapa minit kemudian, pengasuh berkenaan mendapati bayi itu tidak sedarkan diri sebelum menghantarnya ke HKL untuk rawatan. Sementara itu, Ketua Polis Sentul, Asisten Komisioner Zakaria Pagan mengesahkan menerima laporan kes terbabit.


“Pemeriksaan doktor mendapati tiada kesan kecederaan pada bayi berkenaan dan bayi itu mati dipercayai akibat lemas. Kami mengklasifikasikan kematian bayi itu sebagai kematian mengejut,” katanya. Sebelum ini, sepasang suami isteri kematian anak berusia sembilan bulan pada 20 September lalu, dipercayai tersedak susu ketika dalam jagaan di pusat asuhan di Presint 18, Putrajaya.


- H.Metro
 
Sponsored Post

copy left

CG Top Poster Club
Joined
Jun 25, 2008
Messages
26,921
Reaction score
541
Points
161
dah xde rezki nak buat cmne,bukan salah pengasuh tu pun huhuhu
 

anuarul

CG Top Poster Club
Joined
Jan 9, 2009
Messages
26,151
Reaction score
104
Points
133
ade lagi kes mcm ni..aduuhhh
 

giebrail

Fun Poster
Joined
Jan 2, 2009
Messages
420
Reaction score
2
Points
15
cemana la ako nak anta anak ke pengasuh ... nk suh bini jaga kang bini pun keje ... adoyaiii
 

CH4

Legendary Member
Joined
Nov 9, 2010
Messages
18,531
Reaction score
461
Points
136
mintak dijauhkan.............
 

Atie Yolanda

Active Member
Joined
Aug 6, 2010
Messages
1,760
Reaction score
18
Points
30
syukurlah mak tolong jaga baby atie.. mak tak bagi org lain jaga cucunya..
 

serai

Super Active Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
6,019
Reaction score
12
Points
65
mintk jauh la,,,takziah buat keluarga mgsa
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register