BTC USD 57,474.2 Gold USD 1,788.19
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Ternakan Ikan Dalam Tangki Kanvas

Sponsored Post

tokputih

CG Top Poster Club
Messages
27,260
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,260
Reaction score
862
Points
176
agak2..kalau buat time skrg nie..masih releven ke?

masih releven.. cuma sblm nak buat kena tau marketting... jangan percaya dengan program kata mereka akan beli balik... mereka kaya sbb jual sistem bukan jual ikan:">
 
Last edited:

iswaraburuk

Legendary Member
Messages
10,539
Joined
Sep 11, 2009
Messages
10,539
Reaction score
73
Points
120
masih releven.. cuma sblm nak buat kena tau marketting... jangan percaya dengan program kata mereka akan balik... mereka kaya sbb jual sistem bukan jual ikan:">

yer betul tu tu...

cuma nak tanya mereka balik atau beli tok?
 

tokputih

CG Top Poster Club
Messages
27,260
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,260
Reaction score
862
Points
176
yer betul tu tu...

cuma nak tanya mereka balik atau beli tok?

typo error daa:)) mereka beli balik... ada program ni.. suruh ambik pakej harga mengarut.. lepas ikan tu dah besar nak jual belik kat syarikat macam2 alasan mereka beri.. klu pandai bela haruan ketutu... mahal harga.. cuma kena pandai cari pembeli..
 

iswaraburuk

Legendary Member
Messages
10,539
Joined
Sep 11, 2009
Messages
10,539
Reaction score
73
Points
120
typo error daa:)) mereka beli balik... ada program ni.. suruh ambik pakej harga mengarut.. lepas ikan tu dah besar nak jual belik kat syarikat macam2 alasan mereka beri.. klu pandai bela haruan ketutu... mahal harga.. cuma kena pandai cari pembeli..

dulu biasa dengar kes kes mcm ni tok...tapi skg jarang da dgr.mgkn ada lagi kot. dulu mcm mcm program ada. Lintah pun ada.
 

Oalev

Fun Poster
Messages
332
Joined
Jan 20, 2018
Messages
332
Reaction score
25
Points
20
apa maksud ternak ikan dlm kanvas? mcm ternak arowana tu ke?
 

nokia3210

Active+ Member
Messages
3,079
Joined
Sep 6, 2012
Messages
3,079
Reaction score
575
Points
86
apa maksud ternak ikan dlm kanvas? mcm ternak arowana tu ke?

arowana dlm akuarium bang..manja spesies ni..

ni ternak keli,tilapia bubuh dlm kolam diperbuat dari kain kanvas ..

pernah buat gak dulu utk ikan keli ..balik modal je ..

benih mmg la berapa sen je, tpi bukan semua boleh besar dan dpt jual..harga jual masa tu rm4 sekilo
 

mrvx

Legendary Member
Messages
11,631
Joined
Feb 20, 2009
Messages
11,631
Reaction score
830
Points
171
aku baru mula kelmarin... 30 ekor anak ikan tilapia 2.5in dlm besen besar, cuma tak sedalam tangki air, 1 kaki setengah jer dalam, besen 45in
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register