BTC USD 35,823.8 Gold USD 1,876.86
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Termakan ayat manis - Lagi mangsa tertipu dengan laman sembang

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA TERENGGANU - Kisah ‘cinta’ palsu di laman sembang siber yang berakhir dengan penipuan kini timbul lagi dengan mangsa terbaru seorang pengurus wanita berusia 43 tahun.

Mengikut cerita mangsa yang berasal dari Kemaman, dia berkenalan dengan seorang lelaki yang didakwa warga asing pada 2 November lalu.

Suspek yang dikatakan pandai menggunakan kata-kata manis, berjaya memikat hati mangsa untuk membayar RM2,500 semata-mata bagi mendapatkan barangan mewah seperti barang kemas, beg kulit berjenama, komputer riba dan wang tunai AS 5,000.

Namun mangsa itu tidak mengambil iktibar daripada laporan Kosmo! pada 9 Oktober lalu mengenai tiga wanita, juga dari negeri ini, mendakwa kerugian melebihi RM25,000 menerusi taktik penipuan dengan modus operandi yang sama.

Pemangku Ketua Jabatan Siasatan Jenayah Komersial negeri, Deputi Supritendan Ab. Rahim Abd. Razak berkata, dalam kes terbaru ini, selepas menerima tawaran tersebut, mangsa menerima satu panggilan telefon dari apa yang didakwa sebuah syarikat kurier di KLIA untuk menuntut barang.

Bercakap pada sidang akhbar semalam, beliau berkata, ketika itu mangsa dikehendaki menjelaskan duti Kastam berjumlah RM2,500 bagi memperoleh barang tersebut.

Selepas memasukkan jumlah itu ke dalam akaun yang diminta pada pukul 4 petang hari yang sama, mangsa kemudiannya menelefon suspek.

“Mangsa diberitahu bahawa jumlah itu tidak mencukupi dan diminta memasukkan RM4,600 ke dalam akaun yang sama,” ujarnya

macam-macam peringatan dah diwar-warkan tapi masih ada yang terkena

#:-S
 
Sponsored Post

norza0204

Active Member
Joined
Dec 16, 2006
Messages
1,173
Reaction score
17
Points
25
Jawatan Pengurus tapi buat decision x pk dalam2..
nak kata ******* tp jawatan tuh x membayangkan kebangangannya..
~X(~X(~X(~X(~X(
 

brozul

Super Active Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
8,469
Reaction score
28
Points
70
apa la... ada otk pk la...
 

badrush

Super Active Member
Joined
Sep 4, 2008
Messages
5,519
Reaction score
18
Points
65
macam2 ar orang skang ni...cam tu pn bleh caya...
 

hisham27

Active+ Member
Joined
Sep 8, 2008
Messages
3,035
Reaction score
11
Points
25
FAST EXPRESS SERVICES



22nd September 2008 Ref.No/TrackingNo:k6551

Mr.Hisham Yahya 10-1 Jalan 1/76DDesa Pandan 55100 Kuala Lumpur Malaysia
Dear Mr.Yahya
With reference to the delivery of your package, I wish to bring to your attention that your package has been placed on hold by the Malaysian Customs for some reasons which happened to have violated the shipping policies.

As the goods were brought on transit at Malaysian check point before further destination, the Malaysian Customs has detected that currency were included in your parcel. Therefore, certain commissions must be paid as Customs duty via us which is for the immediate clearance of your package. For the mean time all tracking information has been withheld, this is in accordance to the mode of operations in the Courier sector for financial delivery. We have already taken order number for this package from the Customs.

You are required to follow all instructions given to you to facilitate the release of your package. Please, be informed that you are to pay the required charges listed below for the immediate release of your package. As soon as we receive confirmation and evidence of payment of the charges below, then we would despatch your package immediately. The expected date and time of departure and delivery will be notified to you the soonest.

Please do not hesitate to call or email, should you need any further information. We look forward to hearing from you.




Lot 83, Lrg Mega, Off Jln. Kilang,
Sedco Ind, 88450 Kota Kinabalu,
Sabah, Malaysia
[email protected]
Tel No: +60132113338

CHARGES INCURRED:

Administrative.............. RM499.99
Clearance................... RM2,950.99
Total Amount.............. RM3,450.98

NOTE: Please confirm the above Name and Address for the effective delivery of your package.

For further inquiry, please contact us at Tel: +60132113338

We are glad to be of service to you.



Yours Sincerely

Richard Peterson.
Head,Customer Propositions
Aku dulu pun dia nak temberang gak, sekali aku suruh dia tolg bayar kan than duit tu kasi 50/50, taknak lak dia buat
Sembang bisness world wide tapi pakai HP, no opis X ada
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,111
Reaction score
690
Points
166
apasal kebanyakan wanita??? adakah nafsu dah naik ke kepala untuk mempunyai barang2 kemas dan mahal dgn harga murah???


adoiiii, tak paham betul le, dah bertebaran berita pun masih terkena lagi, bukan salah scammer tu tapi salah diri sendiri. aiyakkkk
 

AlchemisT

Permanently Banned - , Newbie hacker password stea
Joined
Feb 19, 2008
Messages
11,718
Reaction score
328
Points
131
nak kat bxxx tak jugk pengurus tu..apa laaa..
 

rafina_80

Active+ Member
Joined
Jan 30, 2008
Messages
4,102
Reaction score
44
Points
30
ermmmmmmm...senangnya org kite nak kena tipu..

pelik gak diorang ni nape la senang sgt nak percaya ngan org yg tak dikenali..
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register