Terjemahan Injil Ke Bahasa Melayu Ada Muslihat

CG Sponsors




Sponsored Post

hafiz89

Fun Poster
Joined
Jan 30, 2009
Messages
410
Reaction score
3
Points
15
benda dah lama bro..
pernah ak terjumpa bible sebesar buku 3/5 dekat bahagian agama islam di kedai buku..tauke dia cina, ak tertanya2 kenapa diorg letak katsini lepas tu guna nama allah, ak sendiri tak perasan last2 terbaca dia ada nama jesus..apa ni?ni salah satu cara nak memurtadkan org islam..ak ambik buku tu ak buang..***** betul!!!
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
injil ke bahasa melayu dah lama ada..dulu gereja import dari indonesia..lembaga alkitab indonesia..skang cetak dalam malaysia jer..pasal apek tuh letak bible kat section agama islam..mungkin dia pun konfius juga..sebab yang biasa guna Allah nih orang Islam..tukang jual buku mana ada semak isi kandungan..dia tengok tajuk terus letak rak mana..

ps:kesimpulannya..semua orang akan konfius kalu perkataan Allah turut diguna oleh kristian..terutama penjul2 buku
 

moneymaker3000

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Mar 24, 2007
Messages
25,255
Reaction score
516
Points
176
diorang tu pandai...slowly tarik masuk kristian secara halus. Sapa tak kuat iman cepat je masuk perangkap diorang ni
 

qba437

CG Top Poster Club
Joined
Oct 20, 2008
Messages
32,537
Reaction score
92
Points
120
diorang tu pandai...slowly tarik masuk kristian secara halus. Sapa tak kuat iman cepat je masuk perangkap diorang ni
contoh paling senang
1.Isa disamakan dengan Jesus
2.Daud disamakan dengan David
3.Sulaiman disamakan dengan Solomon
malahan ada sahabat2 kita benar2 percaya bahawa Isa=Jesus..~X(..walaupun sahabat2 kita nih menolak beberapa perkara berkenaan Jesus..menerima Isa=Jesus atas alasan common sense merupakan jerat halus yang berjaya memerangkap sahabat2 kita yang beragama Islam..tapi yang menjadi masalah bila kita menegur..dianggap cetek fikiran..kemudian bandingkan dengan gelas kosong sebagai analogi fikiran kita tuh..~X(~X(
 

WangEmas

Active+ Member
Joined
Aug 28, 2009
Messages
3,519
Reaction score
55
Points
30
contoh paling senang
1.Isa disamakan dengan Jesus
2.Daud disamakan dengan David
3.Sulaiman disamakan dengan Solomon
malahan ada sahabat2 kita benar2 percaya bahawa Isa=Jesus..~X(..walaupun sahabat2 kita nih menolak beberapa perkara berkenaan Jesus..menerima Isa=Jesus atas alasan common sense merupakan jerat halus yang berjaya memerangkap sahabat2 kita yang beragama Islam..tapi yang menjadi masalah bila kita menegur..dianggap cetek fikiran..kemudian bandingkan dengan gelas kosong sebagai analogi fikiran kita tuh..~X(~X(

ada yg betul2 percaya plak tu dengan sepenuh keyakinan bahawa,

Isa a.s = Jesus
Daud a.s = David
Sulaiman a.s = Solomon
Musa a.s = Moses

Salah satu cara mereka menyebarkan dakyah ni adalah melalui cerita2 yg dihasilkan oleh hollywood.
Ada beberapa persoalan kpd mereka2 ni;

1. Jika kita rujuk di dalam Al-Quran adakah Allah pernah menyebut nama2 spt Jesus, david, Solomon, Moses atau sebagainya?
2. Apakah Allah SWT meletakkan nama para Nabi dan Rasul yg berbeza2 di setiap kitab2?
 
Last edited:

kuhik

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
heh, ini semua pasal undang-undang yang UMNO buat, tapi nak salahkan Anwar Ibrahim plak...

tollol betul..
 

shane

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,004
Reaction score
208
Points
133
Terjemahan injil ke bahasa Melayu Jawi dah lama guna perkataan "Allah" sejak awal kurun ke18 lagi, juga di kaitkan sebagai antara salah satu hasil terjemahan dari Abdullah Munshi!!!! Sabah, Sarawak dah beratus tahun guna & bila Malaysia di tubuhkan, tiada larangan, sebab tiada undang2 melarang penggunaan di Sabah & Sarawak, bahkan di WP sekalipun...
 

Wea Izre

Legendary Member
Joined
Apr 13, 2007
Messages
14,003
Reaction score
33
Points
120
Terjemahan injil ke bahasa Melayu Jawi dah lama guna perkataan "Allah" sejak awal kurun ke18 lagi, juga di kaitkan sebagai antara salah satu hasil terjemahan dari Abdullah Munshi!!!! Sabah, Sarawak dah beratus tahun guna & bila Malaysia di tubuhkan, tiada larangan, sebab tiada undang2 melarang penggunaan di Sabah & Sarawak, bahkan di WP sekalipun...
sebenarnya ramai yg x tau mende nih,sebab diagungkan sgt abdullah munshi nih,

http://www.mail-archive.com/[email protected]/msg01154.html

http://rajamenangis.blogspot.com/2009/11/siapa-munsyi-abdullah.html

http://infopedia.nl.sg/articles/SIP_503_2004-12-27.html
 
Sponsored Post
Top
Log in Register