BTC USD 34,557.3 Gold USD 1,802.30
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Others Tentera Laut Indonesia selamatkan remaja di tengah lautan

hiduprakyat

Active+ Member
Joined
Dec 6, 2010
Messages
4,453
Reaction score
323
Points
51


Individu mana yang tidak terkejut apabila melihat sesuatu objek yang terapung di tengah laut dan sudah pasti perasaan ingin tahu muncul untuk mengenal pasti objek tersebut.

Menerusi laporan Detik News, Kapal Perang Tentera Nasional Indonesia (TNI) Angkatan Laut, KRI Sembilang-850 berjaya menyelamatkan seorang remaja yang ditemukan di tengah laut Pulau Laki, Kepulauan Seribu, Jakarta sewaktu melakukan rondaan harian, Jumaat lalu.

Difahamkan, remaja berusia 14 tahun itu merupakan mangsa yang terjatuh daripada sebuah kapal menuju ke Pulau Harapan. Kapal perang tersebut mengesan satu objek lebih kurang 100 meter daripada kapal dan apabila pihak tentera datang menggunakan bot penyelamat lebih kurang 50 meter kelihatan seorang remaja lelaki sedang berenang.

664xauto-tni-al-selamatkan-seorang-anak-yang-terapung-di-tengah-laut-210620t.jpg


Remaja tersebut dibawa ke KRI Sembilang-850 untuk diberi pertolongan lanjut dan dipercayai remaja tersebut sudah 3 jam berenang di tengah lautan tanpa menggunakan jaket keselamatan sehingga ditemukan oleh pasukan tentera laut.

Dalam pada itu, remaja berkenaan dihantar ke pelabuhan untuk dipertemukan kepada ahli keluarga.


== ohmedia.my
 
Sponsored Post

stonz

Active+ Member
Platinum Member
Joined
Sep 18, 2008
Messages
4,834
Reaction score
212
Points
43
padu weh budak ni..tengah2 laut kot...macam mana dia tentukan arah tu..dengan ape benda tak ada kat tangan
 

pudins70

Super Active Member
Joined
Mar 28, 2011
Messages
8,462
Reaction score
774
Points
121
TNI patut ambik dia berkhidmat.
Kalau suruh anggota navy tu berenang dalam laut 1 jam belum tentu boleh tahan.
 

Xploit Machine

CG Top Poster Club
Top Poster #4
Joined
Nov 23, 2012
Messages
29,854
Reaction score
4,082
Points
236
apa ko buat tengah2 laut tu .. hahahaha
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,709
Reaction score
4,313
Points
196
Kalau nak tau, ni lah budak dalam cerita biarkan si luncai terjun dengan labu labunya
 

no trade

Super Active Member
Joined
May 16, 2008
Messages
9,027
Reaction score
354
Points
96
3 jam berenang tu.. Mantap stamina dia
 

akiyamasan

Active+ Member
Joined
Mar 10, 2011
Messages
3,781
Reaction score
916
Points
81
Dalam video tu budak tu cakap kawan lempar
 

hitman25

Fun Poster
Joined
Oct 8, 2010
Messages
720
Reaction score
53
Points
30
Hebat ang dik..abang dok dlm kolam dah panic..ni kat tengah2 laut..power power
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register