BTC USD 65,318.3 Gold USD 1,782.88
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Others Tentera ambil alih kawasan banjir??

bawUNK

Active Member
Joined
May 23, 2010
Messages
1,237
Reaction score
37
Points
30
banjir kt malaysia ni tiap2 tahun pasti akan berlaku..tapi
langkah2 awal selalu xdiberi perhatian yg serius..aku nak
tya..xboleh ka kerajaan mengarahkan pasukan tentera malaysia
berkhidmat sebelum,semasa,dan selepas banjir..contoh banjir yg
berlaku kat utara skrg,,kerajaan dh jangka benda ni
berlaku..tapi kerajaan xamik tindakkan awal..sepatutnya kerahkan
pasukan tentera untuk membantu memindahkan barangan penduduk
dan membantu pihak polis dan bomba..slalunya pasukan tentera
diarahkan selepas 1 hari bencana..sepatutnya bila berlaku
banjir seluruh kawasan 2 biar tentera yg uruskan..tidak la
berlaku mcm skrg..cuba p tgk pusat pemindahan sementara..byk
masalah yg timbul..bantuan xsampai..bantuan disorok pihak
xbertanggungjawap..pelbagai pihak amik ksempatan..parti politik
mai tjuk muka pas2 dok tabur fitnah sana sini..masa org susah
pun nk amik ksempatan lg tabur fitnah..kalau tentera amik alih
aku rasa benda ni akan jadi lebih mudah kerana tentera ada
segala peralatan yg lengkap..pelbagai kor ada dlm tentera ni yg
aku rasa bole tadbir 1negara..kat pusat pemindahan ada rungutan
makanan..klo tentera yg berkhidmat aku rasa xda rungutan ni sbb
dlm tentera pun ada yg duty masak memasak ni...Kalau negara
lain ditimpa bencana tentera kita dihantar..xkan negara sendiri
xbole main peranan yg lebih besar.
 
Last edited:
Sponsored Post

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
itu la ... mana pi tentera kita
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
tentera ada segala peralatan yg cukup..xkan nk tgu darurat baru keluar kawal sepenuhnya..byk sgt yg amik ksempatan skrg,..

btl2 aku setuju ... nak tunggu perang atau darurat je baru nampak kot
 

koboygurun

Active+ Member
Joined
Dec 21, 2009
Messages
2,680
Reaction score
6
Points
35
setuju ngan tt....sepatutnya,tindakan awal
perlu diambil oleh pihak tentera...
kerana mereka lebih terlatih...
 

bawUNK

Active Member
Joined
May 23, 2010
Messages
1,237
Reaction score
37
Points
30
adik aku balik dr pusat pemindahan crita mcm2..milo kna kebas la,roti kna sapu la..mcm2 rungutan...bila og awam yg buat kerja 2 suma mst ada yg akan ambil kesempatan..tapi klo tenyera kna tgkap mau tau la apa hukuman nyer..
 

LilinSticks

Active+ Member
Joined
Mar 20, 2008
Messages
3,487
Reaction score
3
Points
25
Tentera tunggu nak kiamat br nak kuar...hehe hmm ade apa apa protokol kot pesal tentera tak boleh bantu nih?....takut senapang masuk air kerr..
 

eday84

CG Top Poster Club
Joined
Jan 10, 2009
Messages
27,695
Reaction score
146
Points
128
erm sebab tempat tu tak diisytihar darurat.

cuba isytihar darurat mesti nak masuk keluar 25km radius pun susah kan
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register