Teknik bunuh iblis, syaitan, jin, bunian dan sekutu-sekutunya.(ilmu haq)

Recommended Brokers


ariez2009

Fun Poster
Joined
May 4, 2009
Messages
825
Reaction score
19
Points
20
Assalammualaikum

ya betul ,,,etika dan personaliti juga penting....perawat hanya ikhtiar tak perlu wujud kan keadaan yg tidak elok dalam keluarga org...jgn macam terdesak nak merawat.. kaedah tetap kaedah bukan penyembuh....
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan vxzlee,

Telah kami jelaskan dari dulu. Kami bukan lah perawat.. kami penunjuk jalan sahaja. Yang merawat adalah diri sendiri. Kami bantu dan bimbing mana yang patut. Diri sendiri lah yang berusaha untuk menyembuhkannya. Tidak perlu bantuan orang ketiga.

Diri kita sendiri memiliki kekuatan yang luar biasa yang cuba diselindungkan oleh makhluk durjana ini. Kita adalah khalifah. Kita hanya perlu takut dan tunduk hanya pada Allah S.W.T semata mata. Kepada makhluk durjana ni, tidak sama sekali..

Pesakit sendiri yang datang kerumah Ustaz Mail. Siapakah yang lebih mendesak?
Ustaz Mail cuma membantu kepada mereka yang datang dan memohon bantuan.

Wallahhuaklam.
 
Sponsored Post

ariez2009

Fun Poster
Joined
May 4, 2009
Messages
825
Reaction score
19
Points
20
Assalammualaikum

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Dear forumers,

Disini disertakan hadith yang membuktikan bahawasanya melihat makhluk durjana ini bukanlah ilusi atau mainan perasaan.

Hadith Rasulullah S.A.W seperti diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim dari Atha' Bin Abu Ribah. Ia berkata, " Ibnu Abbas berkata kepadaku :

"Apakah engkau mahu aku perlihatkan wanita ahli syurga?

"Aku menjawab, "Tentu".

Lalu ia berkata :

"Ada seorang wanita hitam datang menemui Rasulullah S.A.W seraya berkata :

"Sesungguhnya aku menderita dirasuk dan aku ingin sembuh."

Dia lalu meminta Rasulullah S.A.W mendoakannya. Rasulullah S.A.W lalu berkata :

"Kalau kamu mampu bersabar,maka kamu akan mendapat syurga. Atau kalau kamu ingin sembuh, maka aku akan berdoa kepada Allah S.W.T agar menyembuhkan mu."

Wanita itu berkata :

"Aku memilih untuk bersabar."

Katanya lagi :

"Aku masih melihatnya, tolong doakan agar aku tidak melihatnya."

Maka Rasulullah S.A.W berdoa sebagai mana keinginannya itu.. "

Kesimpulannya, melihat makhluk durjana ni bukanlah rekaan atau khayalan semata mata. Ada yang melihat dengan jalan yang diredhai Allah S.W.T. Namun begitu, ada juga yang melihat dengan menggunakan jalan yang dimurkai Allah S.W.T.

Wallahhuaklam
 

bell&ross

Active+ Member
Joined
Apr 3, 2009
Messages
3,905
Reaction score
146
Points
33
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang..

Tuan bell&ross

Kahkahkahkah...

Saya bagi 5 ha...

Thank you..
Bang, tujuan letak lidi/ranting utk bg tau
kpd jin/setan yg berada dialam ghaib supaya jgn masuk kedalam...bukan pasal jin/setan takut kat lidi/ranting tersebut..:D..jin/setan bersekolah juga bang...malahan mereka hidup ribuan tahun..ilmu mereka penuh didada..:)cgrock

Kalau abang tak percaya...abang boleh tanya orang lain yg tahu pasal ilmu ghaib...:)cgrock..

Kalau abang percaya yg lidi tu ada super power takut nanti jatuh ke dlm lembah kesyirikkan...
 

ariez2009

Fun Poster
Joined
May 4, 2009
Messages
825
Reaction score
19
Points
20
Assalammualaikum

Bang, tujuan letak lidi/ranting utk bg tau
kpd jin/setan yg berada dialam ghaib supaya jgn masuk kedalam...bukan pasal jin/setan takut kat lidi/ranting tersebut..:D..jin/setan bersekolah juga bang...malahan mereka hidup ribuan tahun..ilmu mereka penuh didada..:)cgrock

Kalau abang tak percaya...abang boleh tanya orang lain yg tahu pasal ilmu ghaib...:)cgrock..

Kalau abang percaya yg lidi tu ada super power takut nanti jatuh ke dlm lembah kesyirikkan...

Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan bell&ross

Terima kasih diatas feedback tuan. Jika tuan beranggapan meletakkan lidi hanyalah simbolik semata mata. Itu berdasarkan ilmu dan pengetahuan Tuan. Tiada salah pun. Tapi cuba letak chopstick ke, benang ke, pembaris ke... tengok masuk ke tak?

Nak tau masuk ke tak cuba tanya orang yang ahlinya selain daripada kami. Dipersilakan.

Ilmu jin Allah S.W.T beri, ilmu Malaikat Allah S.W.T kurniakan dan ilmu manusia juga dari Allah S.W.T. Kesemuanya mempunyai kehebatan ilmu masing masing. Jika Tuan menyangka ilmu jin lebih hebat berbanding ilmu tuan. Tidak mengapa. Ianya berdasarkan ilmu dan kefahaman Tuan sendiri. Bagi kami, ilmu manusia ini terlampau hebat jika nak dibandingkan ilmu jin.. Cuma kehebatan ilmu manusia cuba disembunyikan oleh jin. Hingga ramai manusia yang menyanjung ketinggian ilmu jin maka semakin sombonglah jin jin ini.

Basic principle jangan lari Tuan.. lidi x leh mendatangkan manfaat atau mudharat. Yang mampu memberi manfaat dan mudharat hanyalah Allah S.W.T. Ni benda basic... Kita kena pegang sehingga akhir hayat kita. Apa yang dibincangkan ialah asbab atau medium utk mencederakan makhluk durjana ataupun kelemahan makhluk durjana.

Jika basic pun kita masih tercari cari dan keliru, agak sukar untuk membicarakan asbab dan medium nya..

Impact kecederaan yang maksimum bukanlah pada lidi tersebut. Ianya lebih menjurus kepada pemegang lidi tersebut. Semakin kita mentauhidkan Allah S.W.T, semakin besar kesan kecederaan yang bakal dirasai oleh makhluk durjana ini


Wallahhuaklam.
 

marzuki0202

Active Member
Joined
Aug 21, 2009
Messages
1,002
Reaction score
54
Points
30
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan bell&ross

Terima kasih diatas feedback tuan. Jika tuan beranggapan meletakkan lidi hanyalah simbolik semata mata. Itu berdasarkan ilmu dan pengetahuan Tuan. Tiada salah pun. Tapi cuba letak chopstick ke, benang ke, pembaris ke... tengok masuk ke tak?

Nak tau masuk ke tak cuba tanya orang yang ahlinya selain daripada kami. Dipersilakan.

Ilmu jin Allah S.W.T beri, ilmu Malaikat Allah S.W.T kurniakan dan ilmu manusia juga dari Allah S.W.T. Kesemuanya mempunyai kehebatan ilmu masing masing. Jika Tuan menyangka ilmu jin lebih hebat berbanding ilmu tuan. Tidak mengapa. Ianya berdasarkan ilmu dan kefahaman Tuan sendiri. Bagi kami, ilmu manusia ini terlampau hebat jika nak dibandingkan ilmu jin.. Cuma kehebatan ilmu manusia cuba disembunyikan oleh jin. Hingga ramai manusia yang menyanjung ketinggian ilmu jin maka semakin sombonglah jin jin ini.

Basic principle jangan lari Tuan.. lidi x leh mendatangkan manfaat atau mudharat. Yang mampu memberi manfaat dan mudharat hanyalah Allah S.W.T. Ni benda basic... Kita kena pegang sehingga akhir hayat kita. Apa yang dibincangkan ialah asbab atau medium utk mencederakan makhluk durjana ataupun kelemahan makhluk durjana.

Jika basic pun kita masih tercari cari dan keliru, agak sukar untuk membicarakan asbab dan medium nya..

Impact kecederaan yang maksimum bukanlah pada lidi tersebut. Ianya lebih menjurus kepada pemegang lidi tersebut. Semakin kita mentauhidkan Allah S.W.T, semakin besar kesan kecederaan yang bakal dirasai oleh makhluk durjana ini


Wallahhuaklam.

Jadi, kenapa LIDI. Kalau orang guna medium selain LIDI dihentam pula.
 

ariez2009

Fun Poster
Joined
May 4, 2009
Messages
825
Reaction score
19
Points
20
Assalammualaikum

Jadi, kenapa LIDI. Kalau orang guna medium selain LIDI dihentam pula.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan marzuki0202,

Terima kasih diatas respon tuan. Cuma kenyataan tuan tidak berapa difahami oleh saya. Bolehkah kiranya tuan menghuraikan serba sedikit.. Maaf sekali lagi tuan..

Dipersilakan..
 

ariez2009

Fun Poster
Joined
May 4, 2009
Messages
825
Reaction score
19
Points
20
Assalammualaikum

Jadi, kenapa LIDI. Kalau orang guna medium selain LIDI dihentam pula.
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang.

Tuan Marzuki0202,

Memandangkan tiada respon dari Tuan, saya jawablah mengikut kefahaman saya tentang persoalan yang Tuan ajukan.

Berkenaan penggunaan lidi atau apa sahaja medium yang digunakan terpulang pada hak masing masing. Tuan perlu betulkan kembali kefahaman Tuan tentang medium yang kami hentam. Bukan semua medium kami hentam. Hanya medium yang terdapat kehadiran jin sahaja yang kami hentam. Selagi ianya bersih dari campur tangan jin...dipersilakan lah untuk gunakannya. Adakah kami perlu menyembunyikan yang haq sedangkan kami mengetahuinya? Walaupun kami dicemuh semata mata untuk menyatakan yang haq, biarlah kami sendiri menanggung akibatnya.

Telah dijelaskan sebelum ini, untuk memastikan sama ada medium tersebut ada terdapat campur tangan jin, tanyalah pada yang "ahli nya". Kami juga tidak mendakwa hanya kami sahaja yang dikurniakan ilmu untuk mengetahui kehadiran makhluk durjana ni.. Ramai lagi diluar sana yang dikurniakan ilmu untuk mengesan kehadiran makhluk ni. Bahkan lagi hebat dari perjalanan kami.

Buat pengetahuan Tuan, kehadiran makhluk durjana ni dalam medium medium sedia ada biasanya boleh di detect dengan ketara dan jelas, ada juga yang terlalu halus untuk di detect. Yang terlalu halus ni yang ramai terlepas pandang. Nampak macam clear, tetapi hakikatnya ada.. Semakin kita mentauhidkan Allah S.W.T, semakin mudah kita nak detect yang halus halus ini.

Mohonlah petunjuk dari Allah S.W.T. Kami tak boleh memberi hidayah, kami juga tak boleh menyesatkan anda semua. Semuanya diatas kehendak Nya.

Kesimpulannya, gunakanlah apa sahaja medium untuk mencederakan makhluk durjana ini asalkan tiada campur tangan makhluk durjana ni. Bertanyalah pada yang "ahlinya" diluar sana. Jika sukar untuk bertanyakan pada yang ahlinya, tanya sahaja lah disini. Inshaallah kami sedia membantu.. Wallahhuaklam.

Thank you
 

AmanBersama

Freshie
Joined
Sep 7, 2019
Messages
2
Reaction score
0
Points
3
MINTA BANTUAN RAKYAT MALAYSIA

Ada sekumpulan melayu tinggal sebuah rumah 2 tingkat Jalan lemal 17000 Pasir Mas Kelantan ( Lokasi: Belakang bekas tapak Klinik Azhar ) bermain-main dengan ilmu hitam, yang mana mereka akan menyarungkan ilmu ke dalam badan penduduk sekitar, untuk mencuri maklumat peribadi, cuba merosakkan rancangan harian dan melakukan serangan halus, mereka tidak tidur langsung sehingga berbulan-bulan lamanya, kerana nak mengelakkan ilmu yang mereka sarungkan ke badan mangsa dari terbatal.. kejahilan penduduk kg lemal mengenai ilmu hitam dan ilmu kebatinan ini, menyebabkan kes ini tidak tersebar ke pengetahuan orang luar..
kumpulan ini juga ada memasang berpuluh puluh kaki upahan di facebook dan di sekitar Pasir Mas supaya menyekat berita jenayah ini dari tersebar.
Kepada tuan puan tolong kongsikan maklumat kepada orang ramai, supaya pengamal ilmu hitam ni keluar dari tempat perlindungan mereka dan dapat membebaskan orang yang diseksanya.. Semoga Allah swt membalas kebaikkan saudara di dunia dan di Akhirat..
 

AmanBersama

Freshie
Joined
Sep 7, 2019
Messages
2
Reaction score
0
Points
3
MINTA BANTUAN RAKYAT MALAYSIA

Ada sekumpulan melayu tinggal sebuah rumah 2 tingkat Jalan lemal 17000 Pasir Mas Kelantan ( Lokasi: Belakang bekas tapak Klinik Azhar ) bermain-main dengan ilmu hitam, yang mana mereka akan menyarungkan ilmu ke dalam badan penduduk sekitar, untuk mencuri maklumat peribadi, cuba merosakkan rancangan harian dan melakukan serangan halus, mereka tidak tidur langsung sehingga berbulan-bulan lamanya, kerana nak mengelakkan ilmu yang mereka sarungkan ke badan mangsa dari terbatal.. kejahilan penduduk kg lemal mengenai ilmu hitam dan ilmu kebatinan ini, menyebabkan kes ini tidak tersebar ke pengetahuan orang luar..
kumpulan ini juga ada memasang berpuluh puluh kaki upahan di facebook dan di sekitar Pasir Mas supaya menyekat berita jenayah ini dari tersebar.
Kepada tuan puan tolong kongsikan maklumat kepada orang ramai, supaya pengamal ilmu hitam ni keluar dari tempat perlindungan mereka dan dapat membebaskan orang yang diseksanya.. Semoga Allah swt membalas kebaikkan saudara di dunia dan di Akhirat..
 

daniel_azfar12

Freshie
Joined
Aug 18, 2018
Messages
3
Reaction score
0
Points
3
Assalammualaikum



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan vxzlee,

Allahhuakbar, ingatkan dah habis. Takpe la. Kita berbincang dengan cara yang diredhai Allah S.W.T.

Dipersilakan Tuan.

Saya sertakan sekali lagi hadis untuk kita bincangkan dengan penuh ilmiah tanpa rasa marah.

1) Dari Jaabir Bin Abdullah R.A, beliau berkata" Kami pernah bersama Rasulullah S.A.W lalu beliau meminta minuman. Maka berkata seorang lelaki,

"Wahai Rasulullah, mahukan engkau minum perahan buah?"

Rasulullah S.A.W jawab "Ya".

Maka lelaki tersebut pun keluar dengan segera, lalu kembali dengan membawa segelas perahan buah.

Rasulullah S.A.W berkata, "Tidakkah engkau menutup bekas tersebut walaupun hanya dengan sekadar melintangkan sebatang LIDI diatasnya?"

Kemudian Baginda pun minum.


(SHAHIH MUSLIM, no. 2011)

2) Dalam riwayat lain dari hadis Jaabir, Rasulullah S.A.W bersabda:
"Matikanlah lampu lampu apabila kamu tidur, Dan tutuplah pintu pintu, ikatlah bekas bekas minuman dan tutuplah makanan makanan dan minuman minuman walaupun hanya sekadar dengan meletakkan sebatang LIDI diatasnya."

(SHAHIH AL BUKHARI, no 5624)

3) "Tutuplah bekas, ikatlah tempat tempat air, tutuplah pintu dan padamkanlah lampu lampu kerana SYAITAN tidak singgah di tempat air (yg tertutup), tidak membuka pintu (yg tertutup) dan tidak membuka bekas (yg tertutup); walaupun salah seorang antara kamu hanya ada LIDI bagi diletakkan diatas bekasnya dan menyebut nama Allah , maka hendak lah ia melakukannya."

(BUKHARI DAN MUSLIM)

Itulah dalil kehebatan sebatang LIDI dalam menangani kehadiran makhluk durjana ini.

Adakah teknik kami bertentangan dengan Hadith Rasulullah S.A.W?

Jika kita imbas kembali petua petua atau saranan orang orang tua dahulu, mereka meletakkan penyapu lidi disebalik pintu. Untuk apa? Wallahhuaklam.

Hadith sahih tersebut Ustaz Mail sendiri tidak tau tentang kewujudannya. Teknik kami bukan disesuaikan semata mata utk menyamai hadith sahih tersebut. Kami baru sahaja jumpa hadith sahih tersebut.

Masih boleh disanggah dan ditolak ketepi kenyataan saya diatas tersebut. Marilah kita sama sama bincangkan.. Insyaallah..

Dipersilakan Tuan.
yang teknik libas dengan syaitan dengan penyapu lidi ni memang menjadi bila dicuba...sebab saya dah try.

Tapi yang status hadis tu,kena rujuk dekat ulama yg pakar hadis supaya status dia kita dapat pastikan
BENAR-BENAR [email protected] SAHIH.

Apa yang hadis tu tekankan adalah kepentingan & kemestian menutup bekas air/makanan dengan apa2 penghadang
Assalammualaikum



Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Penyayang

Tuan vxzlee,

Allahhuakbar, ingatkan dah habis. Takpe la. Kita berbincang dengan cara yang diredhai Allah S.W.T.

Dipersilakan Tuan.

Saya sertakan sekali lagi hadis untuk kita bincangkan dengan penuh ilmiah tanpa rasa marah.

1) Dari Jaabir Bin Abdullah R.A, beliau berkata" Kami pernah bersama Rasulullah S.A.W lalu beliau meminta minuman. Maka berkata seorang lelaki,

"Wahai Rasulullah, mahukan engkau minum perahan buah?"

Rasulullah S.A.W jawab "Ya".

Maka lelaki tersebut pun keluar dengan segera, lalu kembali dengan membawa segelas perahan buah.

Rasulullah S.A.W berkata, "Tidakkah engkau menutup bekas tersebut walaupun hanya dengan sekadar melintangkan sebatang LIDI diatasnya?"

Kemudian Baginda pun minum.


(SHAHIH MUSLIM, no. 2011)

2) Dalam riwayat lain dari hadis Jaabir, Rasulullah S.A.W bersabda:
"Matikanlah lampu lampu apabila kamu tidur, Dan tutuplah pintu pintu, ikatlah bekas bekas minuman dan tutuplah makanan makanan dan minuman minuman walaupun hanya sekadar dengan meletakkan sebatang LIDI diatasnya."

(SHAHIH AL BUKHARI, no 5624)

3) "Tutuplah bekas, ikatlah tempat tempat air, tutuplah pintu dan padamkanlah lampu lampu kerana SYAITAN tidak singgah di tempat air (yg tertutup), tidak membuka pintu (yg tertutup) dan tidak membuka bekas (yg tertutup); walaupun salah seorang antara kamu hanya ada LIDI bagi diletakkan diatas bekasnya dan menyebut nama Allah , maka hendak lah ia melakukannya."

(BUKHARI DAN MUSLIM)

Itulah dalil kehebatan sebatang LIDI dalam menangani kehadiran makhluk durjana ini.

Adakah teknik kami bertentangan dengan Hadith Rasulullah S.A.W?

Jika kita imbas kembali petua petua atau saranan orang orang tua dahulu, mereka meletakkan penyapu lidi disebalik pintu. Untuk apa? Wallahhuaklam.

Hadith sahih tersebut Ustaz Mail sendiri tidak tau tentang kewujudannya. Teknik kami bukan disesuaikan semata mata utk menyamai hadith sahih tersebut. Kami baru sahaja jumpa hadith sahih tersebut.

Masih boleh disanggah dan ditolak ketepi kenyataan saya diatas tersebut. Marilah kita sama sama bincangkan.. Insyaallah..

Dipersilakan Tuan.
yang teknik libas dengan syaitan dengan penyapu lidi ni memang menjadi bila dicuba...sebab saya dah try.

Tapi yang status hadis tu,kena rujuk dekat ulama yg pakar hadis supaya status dia kita dapat pastikan
BENAR-BENAR [email protected] SAHIH.

Apa yang hadis tu tekankan adalah kepentingan & kemestian menutup bekas air/makanan dengan apa2 penghadang
 
Sponsored Post
Top
Log in Register