tekanan angin untuk tayar 195/50/1

CG Sponsors




hanamichie

Active Member
Joined
Mar 14, 2008
Messages
2,297
Reaction score
1
Points
25
nak tanya kat otai2 kat sini.. tahu x tekanan angin yg sesuai untuk tayar saiz 195/50/15...
 
Sponsored Post

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
65
nih stendet tayar keter waja...

tak silap aku 200psi
 

hanamichie

Active Member
Joined
Mar 14, 2008
Messages
2,297
Reaction score
1
Points
25
nih stendet tayar keter waja...

tak silap aku 200psi
ye ker... kalau tayar kete aku yg lama tu 180/60/14 depan aku isi 210psi belakang 200psi.. tp munkin bile saiz dah berubah tekanan pun berubah jgk..
 

pijoe

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,274
Reaction score
1,211
Points
221
tekanan angin sebenarnya bergantung kepada tayar...cuba ko baca apa yang tulis kat tayar tu.... kebanyakkan tayar kereta maksimum boleh muat ialah 300psi.... tapi selalunya orang muat dalam lingkungan 210 hingga 230 psi....

tapi aku taruk 240-245psi.......
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
65
ye ker... kalau tayar kete aku yg lama tu 180/60/14 depan aku isi 210psi belakang 200psi.. tp munkin bile saiz dah berubah tekanan pun berubah jgk..
biasanyer klu tayar stendet ikut keter kat tepi pintu pemandu tuh ada dinyatakan tekanan tayar yang sepatutnyer...
 

hanamichie

Active Member
Joined
Mar 14, 2008
Messages
2,297
Reaction score
1
Points
25
biasanyer klu tayar stendet ikut keter kat tepi pintu pemandu tuh ada dinyatakan tekanan tayar yang sepatutnyer...
yg aku buat sebelum ni ikut maklumat kt pintu sebelah driver tu...
 

ezis2u

Super Active Member
Joined
Aug 1, 2008
Messages
9,747
Reaction score
22
Points
65
yg aku buat sebelum ni ikut maklumat kt pintu sebelah driver tu...
dah ok lah tu...

klu ikut saiz tayar yang ko nak nih kena check ngan sesaper yang bawa proton waja...
:)cgrock:)cgrock:)cgrock
 

hazri99

Active Member
Joined
Nov 30, 2007
Messages
1,576
Reaction score
2
Points
25
200-210 dah cukup.. jgn lelebih.. kang makan sebelah..
 
Sponsored Post
Top
Log in Register