BTC USD 21,395.3 Gold USD 1,827.53
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Movie Tayangan Perdana Sangkar 29 Ogos 2019

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
362,623
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
362,623
Reaction score
21,601
Points
2,836
Awards
1



SANGKAR merupakan sebuah filem aksi drama tentang kommuniti sukan MMA di Malaysia yang lalui pelbagai jenis cabaran dalam usaha mereka untuk memperbaiki keadaan hidup mereka yang lebih bagus menerusi sukan MMA ini. SANGKAR merupakan filem MMA pertama dalam Malaysia yang diarahkan oleh Kabir Bhatia. Filem yang dilakonkan oleh Zul Ariffin, Remy Ishak, Mira Filzah dan ramai lagi ini akan mula ditayangkan di pawagam seluruh Malaysia mulai 29 Ogos 2019
 
Sponsored Post

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
362,623
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
362,623
Reaction score
21,601
Points
2,836
Awards
1
Mengisahkan tentang Adam, seorang pejuang MMA yang angkuh, telah memenangi sebuah pertarungan dengan taktik kotornya. Apabila dicabar diluar sangkar, Adam secara tidak sengaja mencederakan pihak lawannya, Johan. Adam dibelenggu rasa bersalah dan risau kerana Johan tahu bahawa dialah punca menyebabkan kecederaan itu. Tetapi, lama kelamaan, Adam secara tidak sengaja telah menjadi sebahagian daripada hidup Johan. Dia kemudian dapat tahu kecederaan yang telah menimpa Johan telah menyebabkan Lea dan Reza, ahli keluarga Johan hilang punca rezeki dan harapan., Mampukah Adam menebus kesalahannya demi masa depan Johan dan adik-adiknya?
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
362,623
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
362,623
Reaction score
21,601
Points
2,836
Awards
1
Tengok trailer macam best jugak filem ni
Banyak aksi
 

jaws_am

CG Top Poster Club
gem
Messages
20,410
Joined
May 29, 2008
Messages
20,410
Reaction score
8,907
Points
481
Awards
1
nmpk bosan..
gimik short promo 20 minit tu pun x sampai..

k next..
 

Penbiru

CG Top Poster Club
gem
Messages
26,541
Joined
Jan 12, 2008
Messages
26,541
Reaction score
4,740
Points
261
Awards
1
dah booking sabtu ni..nasib la best ke tidak..mujur setiket RM9 je
 

TXT

CG Super Hardcore Club
gemgemgemgemgemgem
Messages
362,623
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
362,623
Reaction score
21,601
Points
2,836
Awards
1
FILEM_SANGKAR_Mira_Remy_Zul_1567558802.jpg


TONGGAK utama filem Sangkar, Zul Ariffin (kiri), Mira Filzah dan Remy Ishak. - NSTP/Rohanis Shukri
Sangkar raih hampir RM5 juta lima hari tayangan


KUALA LUMPUR: Filem aksi, Sangkar, arahan Kabir Bhatia mencatat kutipan hampir RM5 juta selepas lima hari tayangan.

Jumlah berkenaan adalah hasil tayangannya di tiga negara, Malaysia, Singapura dan Brunei, mulai 29 Ogos lalu.

Karya hasil kerjasama Primeworks Studios, Astro Shaw, Infinitus Gold dan MM2 Entertainment itu turut menyaksikan tiket bagi 107 slot tayangan di pawagam tempatan habis ditempah pada 1 September lalu.

Dibintangi oleh Remy Ishak, Zul Ariffin, Mira Filzah, Ray, Nik Adam Mika, Aman Graseka, Carliff Carleel dan Andy Teh, ia juga menampilkan atlet tinju profesional seni pertahanan diri campuran (MMA), James ‘Sledgehammar’ Mcsweeney.

Mengulas mengenai wataknya, Remy berkata, menjayakan karakter lelaki lumpuh dan hanya bergerak menggunakan kerusi roda bukan cabaran yang mudah.

Justeru, dia memilih untuk membataskan pergaulan ketika di set penggambaran bagi memastikan watak Johan lakonannya meninggalkan kesan mendalam.

“Membawakan watak lelaki cacat akibat kemalangan bukan senang, apatah lagi apabila ekspresi wajah memainkan peranan penting dalam lakonan dek pergerakan tubuh yang terbatas. Jadi, saya melakukan kajian sebelum menjayakan watak berkenaan.

“Bagi mendalami emosi dan meneruskan momentum penggambaran, saya memilih untuk terus berada di lokasi ketika kru serta barisan pelakon ke bazar Ramadan untuk membeli juadah berbuka.

“Saya juga berlatih minum sambil baring dan duduk di kerusi roda, supaya tidak kelihatan kekok apabila melakukannya. Di samping itu, saya banyak merujuk kepada pengarah dan penerbit kerana mereka lebih tahu mengenai watak yang dihasilkan,” katanya yang menambah berat badan antara 85 hingga 90 kilogram untuk menghidupkan karakter itu.

Sementara itu, Mira menjelaskan dia tidak kekok melakonkan watak adik Remy walaupun pernah digandingkan sebagai pasangan kekasih. Lebih-lebih lagi Sangkar adalah permulaan kerjasama mereka di layar.

“Saya tidak kekok berlakon dengannya. Seseorang pelakon adalah profesional dan boleh menjayakan apa sahaja watak diamanahkan ke bahunya. Lagipun, filem ini adalah gandingan sulung kami dan hanya selepas itu barulah saya dan Remy digandingkan dalam drama.

“Dalam Sangkar, Remy berlakon sebagai abang saya dan sudah tentu pendekatannya berbeza. Dalam drama Lelaki Kiriman Tuhan pula, kami berpasangan sebagai hero dan heroin. Hampir seminggu juga saya ambil masa untuk mendapatkan keserasian,” kata Mira.


 

fenkers

Super Active Member
Messages
5,099
Joined
Dec 26, 2005
Messages
5,099
Reaction score
10
Points
65
best ke movie... ada org komen mcm drama pukul 7....
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register