Tayangan My Name is Khan diancam

CG Sponsors




mangkaq

Super Active Member
Joined
Mar 13, 2008
Messages
8,834
Reaction score
71
Points
75

Kumpulan radikal Hindu bantah komen aktor mengenai pemain kriket Pakistan

MUMBAI: Panggung wayang di Mumbai dikawal ketat semalam sempena mulanya tayangan filem My Name is Khan lakonan Shah Rukh Khan berikutan ancaman oleh kumpulan Hindu radikal, Shiv Sena.

Kebanyakan panggung wayang mula menayangkan filem berkenaan tengah hari semalam selepas enggan berbuat demikian sebelum ini kerana bimbang ancaman Shiv Sena yang marah kepada Shah Rukh berikutan komen pelakon itu agar pemain kriket Pakistan dibenarkan menyertai Liga Perdana India.

"Tayangan filem ini adalah tamparan hebat kepada Shiv Sena," kata seorang wanita selepas menonton filem itu di sebuah panggung di Mumbai semalam.

Beribu polis dengan memakai pakaian antirusuhan dikerahkan ke panggung wayang untuk memastikan keadaan terkawal.

Polis menahan kira-kira 2,000 anggota Shiv Sena sebagai langkah berjaga-jaga dan mengusir penunjuk perasaan di luar panggung.

Tunjuk perasaan turut disaksikan di bandar lain di India.

Sementara itu di BERLIN, tiket untuk menonton tayangan perdana filem My Name is Khan habis dijual dalam tempoh lima saat di Festival Filem Antarabangsa Berlin di sini.

Peminat tidak tidur semalaman untuk memastikan mereka paling awal berada dalam barisan untuk membeli tiket walaupun suhu di bawah sifar di sini.

Mereka yang tiba seawal jam 6 pagi pun menangis kerana gagal membeli tiket.

Bagi jualan online, tiket habis dijual dalam lima saat.

Malah lelongan tiket berkenaan laman web lelong, e-Bay mencapai harga 1,000 euro (RM4,660.31) setiap satu.

Jenny Watkinson, yang ditugaskan di 'jabatan Shah Rukh Khan' di pejabat Perhubungan Antarabangsa Dieter Kosslick, pengarah festival filem berkenaan, memberitahu IANS: "Saya tidak pernah melihat perkara seperti ini berlaku. Tahun ini dijangka lebih hebat berbanding 2008 (ketika Om Shanti Om ditayang)."

Tayangan perdana filem itu diadakan di sini semalam dengan hamparan permaidani merah diadakan di teater berprestij Berlinale Palast di Potsdamer Platz.

Ramai menunggu kemunculan Shah Rukh dan barisan pelakon lain di tayangan perdana itu yang turut dikawal polis
 
Sponsored Post

hairl

Active+ Member
Joined
Aug 22, 2007
Messages
3,053
Reaction score
24
Points
25
emm macam2 hal la...apa pun skrg aku tak layan dah hindustan
 

puteri23

CG Top Poster Club
Joined
Mar 30, 2008
Messages
21,839
Reaction score
6
Points
115
Malah lelongan tiket berkenaan laman web lelong, e-Bay mencapai harga 1,000 euro (RM4,660.31) setiap satu.
klau cam nie la harge tiket dia kat sini
tak mmpu la nk gi tgk :p:p:p:p
 

PopIsDead

Active+ Member
Joined
Apr 11, 2007
Messages
4,857
Reaction score
478
Points
41
wah hangat jugak yer kontravesi..

mantap DATO SRK!
 

CikSukan

Blogger Moderator
Joined
Aug 19, 2006
Messages
9,946
Reaction score
580
Points
111
Shahrukh Khan + Kajol = =D>

Dilwale lejange
Kuch2 Hota hai :D
 

ayie206

Legendary Member
Joined
Apr 7, 2008
Messages
16,425
Reaction score
106
Points
123
mak oiii.. :eek::eek::eek: 5 saat je tiket dah sold out.. betul ke ni atau silap taip.. :-?
 

janggut_X

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Oct 23, 2008
Messages
57,870
Reaction score
73
Points
520
5 saat tu mcm tipu plak la.tak masuk akal plak den pikir
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,208
Reaction score
1,114
Points
201
Aik... Mat Salleh pun layan Hindi ker? huhuhuh....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register