BTC USD 40,546.1 Gold USD 1,866.50
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tarif elektrik turun jika harga arang batu turun

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,895
Points
591
KUALA LUMPUR: Kerajaan akan mempertimbang mengurangkan kadar tarif elektrik sekiranya harga arang batu di pasaran turun di bawah paras AS$75 satu tan selama tiga bulan berturut-turut, kata Menteri Tenaga, Air dan Komunikasi, Datuk Shaziman Abu Mansor.

“Tak kiralah bila, kalau harga komoditi (arang batu) itu jatuh di bawah paras AS$75 satu tan untuk tempoh tiga bulan berturut-turut, saya akan meminta Suruhanjaya Tenaga mengkaji semula sama ada kita boleh turunkan tarif elektrik atau tidak,” katanya.

“Tetapi sehingga sekarang, dah lima bulan (sejak Julai) harga arang batu terus meningkat,” katanya kepada media ketika ditanya sama ada kerajaan akan menurunkan kadar tarif elektrik berikutan penurunan harga minyak dunia, selepas merasmikan Kempen Kesedaran Kecekapan Tenaga Kebangsaan, di sini.

Kona ke arang batu pula...dulu masa nak naik tarif kata kena naik sebab harga petrol naik

:(scam:(scam:(scam
 
Sponsored Post

Darkjahatz.inc

Fun Poster
Joined
Jul 22, 2008
Messages
475
Reaction score
0
Points
10
hehehe biasa le... pasnih alasan sampah sarap tidak dikitar semula le penyebab kenaikan harga minyak dan tarif elektrik...
bertindak le sebelum terlambat.. cari le apa2 peluang sebelum macam2 kenaikan x munahsabah
 

saigonz

Active+ Member
Joined
Nov 12, 2007
Messages
2,562
Reaction score
46
Points
30
terang2 kita kena kelentong dgn KERAjaan ni.. :mad::mad:
 

ndzul01

Active Member
Joined
Feb 3, 2008
Messages
1,466
Reaction score
0
Points
20
Kat batu arang tak de arang batu ker? :))
 

emasstech

Active+ Member
Joined
Sep 19, 2007
Messages
3,795
Reaction score
71
Points
30
Apa kena mengena dgn arang batu ??????

Scammm betull!!!!!
 

tok_jogho

Active+ Member
Joined
Sep 29, 2008
Messages
2,844
Reaction score
9
Points
25
hehehehe...aku dgr lawak lak rasanya...cam tgk raja lawak.....dulu minyak naik maka tariff kena naik...ari tu xde pulak kata arang batu naik...hehehe
 

ratusanRM

CG Top Poster Club
Platinum Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
22,690
Reaction score
361
Points
131
alasan.... alasan.....



baik cakap tarif eleftrik akan turun sekiranya harga minyak tanah turun :(scam :mad:
 

ADI78

Super Active Member
Joined
Aug 26, 2008
Messages
6,298
Reaction score
17
Points
65
aku rase la pemimpin dari kalangan umno ni dah tak waras la..
mase naik ckp lain...
nak turun ckp lain....
elok g tanjung rambutan jer laaa
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register