BTC USD 38,311.0 Gold USD 1,811.26
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tangkap Guna Garam

Laici

Super Active Member
Joined
Aug 19, 2014
Messages
5,496
Reaction score
741
Points
121
kalau fresh sedap la kot siput pepahat ni..aku pernah makan yg simpan dlm ais lama kot...keras & rasa cam getah
 
Sponsored Post

rakcacer

Active+ Member
Joined
Jul 20, 2009
Messages
4,058
Reaction score
92
Points
40
Ni dtg gegirl yg jiwa kaco... Abis binatang ni
 

Niyang

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2009
Messages
41,981
Reaction score
1,348
Points
201
besar tul pepahat dier....
 

strikeclow

Fun Poster
Joined
May 14, 2010
Messages
209
Reaction score
1
Points
15
kat tempat aku menatang ni dipanggil ambal.sama spesis dengan lokan jugak.mahal rega dia.tapi yang kat omputih ni besar-besar.yang kat sarawak ni semua cinonet je.aku rasa yang putih tu bukan garam tapi kapur sebab kitorang tangkap ambal ni memang guna kapur.
 

rasyidi_1101

Fun Poster
Joined
Aug 9, 2009
Messages
364
Reaction score
214
Points
23

Lepas masak....ni hasilnya
IMG_0600.JPG


:)
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,657
Reaction score
2,596
Points
201
Asal usul menggunakan garam dalam rawatan orang Melayu
wan-2.jpg

Garam-dalam-plastik.jpg

garam-dari-prof-Ibrahim.jpg



Asal usul menggunakan garam dalam rawatan orang Melayu



Assalamualaikum wbh





Dengan nama Allah yang maha pemurah lagi maha Penyayang





Sebaik-baik contoh adalah kehidupan pada zaman Nabi Muhamad SAW. Seburuk-buruk contoh pula adalah amalan orang jahil. Saya merasa amat sedih sekali apabila dalam beberapa kes, contoh kehidupan terbaik zaman Nabi SAW dipersendakan sedangkan contoh amalan yang buruk diagungkan. Lihatlah saja di TV, seolah-olah menutup aurat adalah amalan buruk sedangkan mendedah aurat seakan-akan satu perbuatan mulia. Satu ketika dahulu di sekolah-sekolah guru-guru wanita dibenarkan memakai jubah yang lebih sopan tetapi kini tidak lagi dibenarkan. Dikeluarkan peraturan agar semua guru wanita tidak lagi dibenarkan memakai jubah namun yang peliknya guru wanita Islam yang tidak memakai tudung tidak pula ditegur.



Apabila Amerika mula menjajah Afghanistan, antara perkara pertama yang diajarkan kepada wanita Islam Afghanistan ialah untuk ber “make up”. Malaysia tanpa penjajahan Amerika pun wanita Islamnya diajar dan dididik untuk ber makeup. TV mengajarkannya, radio mengajarkannya, suratkhabar mengajarkannya, pelbagai iklan mengajarkannya dan tidak ketinggalan pelbagai artis turut mengajarkannya. Di dalam satu sesi induksi bagi guru-guru baru, seorang fasilitator lelaki yang sudah berumur menasihatkan guru-guru baru ini agar menghias diri dengan memakai lipstick agar dipandang mulia oleh pelajar dan masyarakat. Kepada orang-orang seperti ini, memakai lipstick adalah kemestian. Orang lelaki tua nak mati ini langsung tidak takut kepada azab Allah SWT dan seolah-olah lebih bijak pula dari Allah SWT. Berapa banyak dosa yang bakal dipikul oleh lelaki tua ini dengan mengajarkan ilmu songsang!



Begitulah kita, sunnah serta perintah Allah dihina dan disuruh orang jangan melakukannya sedangkan yang diamalkan orang kafir dan ditegah pula dalam Islam dipandang mulia dan digalakkan orang ramai untuk melakukannya. Betul sekali kata-kata Nabi SAW mafhumnya lebih kurang


Rasulullah shallallahu ‘alaihi wasallam bersabda: “Sungguh, kalian benar-benar akan mengikuti kebiasaan orang-orang sebelum kalian sejengkal demi sejengkal dan sehasta demi sehasta, sehingga sekiranya mereka masuk ke dalam lubang biawak sekalipun kalian pasti akan mengikuti mereka.” Kami bertanya; “Wahai Rasulullah, apakah mereka itu kaum Yahudi dan Nasrani?” Beliau menjawab: “Siapa lagi kalau bukan mereka?” (HR Muslim – Sahih)


Orang kafir memang tidak pernah redha dengan agama Islam dan seboleh-bolehnya umat Islam akan dibawa bersama mereka untuk masuk ke neraka. Allah juga telah menyebutkannya dalam Al Baqarah:[120] maknanya;

Orang-orang Yahudi dan Nasrani tidak sekali-kali akan bersetuju atau suka kepadamu (wahai Muhammad) sehingga engkau menurut agama mereka (yang telah terpesong itu). Katakanlah (kepada mereka): "Sesungguhnya petunjuk Allah (ugama Islam itulah petunjuk yang benar". Dan demi sesungguhnya jika engkau menurut kehendak hawa nafsu mereka sesudah datangnya (wahyu yang memberi) pengetahuan kepadamu (tentang kebenaran), maka tiadalah engkau akan peroleh dari Allah (sesuatupun) yang dapat mengawal dan memberi pertolongan kepada mu.



Dalam bab mengikut cara hidup yahudi dan nasrani (serta orang kafir lainnya) ini, mari kita lihat beberapa contoh berikut:

  1. Mereka tabur bunga atas kuburan, orang Islam kini mengikutinya.
  2. Orang kafir membuat bangunan di atas kuburan, kini ramai umat Islam membuat bangunan di atas kuburan.
  3. Orang Cina kafir mengadakan majlis memperingati orang yang telah meninggal dunia, orang Islam juga melakukannya seperti menyambut hari hol.
  4. Orang Cina kafir meletak pelbagai objek termasuk cermin di atas pintu semoga menghalang hantu syaitan dari masuk ke rumah, orang Islam mengikutinya dengan meletakkan ayat kursi serta ayat Al Quran lainnya di atas pintu dengan tujuan yang sama. Kini timbul budaya memagar rumah baru dan budaya ini pula dikembang biakkan oleh perawat-perawat yang menggunakan title Rawatan Secara Islam. Elakkanlah semua perbuatan syirik ini. Islam menyuruh memohon perlindungan HANYA KEPADA ALLAH SWT sebagaimana Surah Al Isra' ayat 2, Janganlah kamu mengambil penolong/pelindung selain Aku
  5. Orang Cina kafir meletakkan pelbagai patung di dalam kenderaan mereka, orang Islam mengikut dengan meletakkan pelbagai patung anjing dsbnya di dalam kereta.
  6. Orang kafir mengamalkan sekularisme, Turki dan banyak negara Islam lainya turut sama mengamalkan sekularisme.
  7. Orang Kristian gemar menyanyi sama ada di dalam gereja pada hari Ahad atau di luar gereja, orang Islam kini sudah turut sama didalam masjid pun sudah mula ada nyanyian nasyid dan qasidah.
  8. Orang kafir gemar menurut suruhan syaitan dengan mendedah aurat, kini mendedah aurat seolah-olah suruhan Allah dan rasulNya. Ramai orang menjadi peneraju untuk mendedah aurat termasuk orang besar dan pemimpin. Mereka tidak lagi merasa malu dan bersalah. TV turut menjadi peneraju untuk mengajar dan menggalakkan kaedah terbaik untuk mendedah aurat.
  9. Orang Yahudi mengadakan majlis ucapan sewaktu selepas menguburkan jenazah orang mereka, kini kita membuat majlis yang sama selepas selesai menanam jenazah dan dinamakan majlis talqin sedangkan islam mengajarkan talqin hanya kepada orang Islam yang sedang nazak. (Sila rujuk hadis-hadis)
  10. Orang kristian membuat majlis hari jadi, Islam kini juga mengikutinya sehingga hari jadi Nabi Muhamad juga diraikan.
  11. Orang kafir menggunakan garam laut untuk mengelakkan gangguan hantu syaitan, kini kumpulan-kumpulan tertentu “pengamal perubatan Islam” tanpa segan silu malahan berbangga pula menggunakan kaedah yang sama untuk mengelakkan gangguan hantu dan syaitan.
Menggunakan garam dan lada hitam untuk mengelakkan gangguan dari hantu dan syaitan tidak pernah diajarkan oleh Nabi Muhammad. Ia malahan adalah suatu pekerjaan syirik kerana telah berharap kepada selain Allah dan pekerjaan ini adalah sama hukumnya sebagaimana seseorang berharap kepada tangkal dari kemenyan dan limau nipis.





Persoalannya ialah, dari manakah orang-orang ini sama ada ustaz, doktor (PhD) atau profesor mendapat ilmu untuk menggunakan garam dan lada hitam untuk menghalau hantu dan syaitan? Jawapannya ialah mereka mendapat ilmu ini dari pengamal bomoh sesat yang terdahulu. Dengan latar belakang pendidikan agama mereka tambahan pula setengahnya pula adalah alhafiz, mereka telah mengeluarkan pula fatwa sesat bahawa perubatan Islam boleh menggunakan garam dan lada hitam serta beberapa objek lain untuk mengelakkan gangguan hantu syaitan.





Sebenarnya penggunaan garam dalam perubatan sesat bomoh-bomoh Melayu untuk menghalau hantu syaitan sudah lama bertapak di Nusantara. Ilmu ini diajarkan oleh syaitan dari golongan jin dan ilmu ini juga sudah sangat lama bertapak di kalangan orang kafir Kristian. Mari kita semua melihat bukti-bukti berikut untuk menunjukkan bahawa penggunaan garam laut ini sudah sedia bertapak di kalangan orang kafir Kristian:


1. dari url http://www.ghostvillage.com/ghostcommunity/index.php?showtopic=14834

i usally carry these items:

* camera's film and digital
* recorders digital and tape, two mic's
* sea salt / sweet grass (protection, clearing), medicine rock.
* lantern/candles
* bottle of water.
* and a pendulum (if needed)



2. http://www.yourghoststories.com/real-ghost-story.php?story=1070. You may try forms of blessings and smudging as suggested here on this site. You may want to take some long baths in sea salt or throw some sea salt about or put them in glass bowls about your bed, bedroom and apartment. I say try all things, and keep trying each one until you find a remedy that works.

Bomoh-bomoh di Malaysia masih menggunakan garam secara menabur keliling rumah tetapi mungkin tidak lama lagi kaedah mandi dengan air garam yang sudah berjampi bakal diamalkan sama seperti saranan orang putih ini.





3. http://www.paganlibrary.com/editorials/ghost_first_aid.php
Salt
Any kind of salt will do, but I have a liking for sea salt. This is for the tougher areas, the parts of the house where the energies were the most frightening or the most resistant, or you just felt that the attachment of the ghost or spirit was stronger.



Take some kind of small dish or even a paper bowl. Put some salt in it, and then place it in that area. Do not cover it. You want the salt to be exposed to the air. You can put little bowls of salt under furniture, in closets, in the cupboard under the sink, under the bed...anywhere that you feel residual haunting energy. You can sprinkle it on the floor if you have a very scary basement, but don't do this for an ordinary house floor, unless you are going to clean it up right away. Salt cleanses, but prolonged contact will corrode wood, tile, etc. Cement shouldn't be harmed by it at all.



Now let me tell you why you should use salt for the tougher areas: negative energy can't exist in the same place as salt. For thousands of years, salt has been used to ceremonially cleanse things, especially food (Orthodox Jews use it to help make meat kosher). Epsom salt is used for cleansing the body and healing aches and pains. Salt water is also used to cleanse objects for consecration in Wiccan rituals, and can also be used to set up a protective circle and establish sacred space. It is a very powerful substance!



4. http://www.keen.com/CommunityServer/blogs/8628569/commentrss.aspx?PostID=132814
Just added her with sea salt and a cross. She is one of several very gifted spirit healers in Team H.O.P.E.


christian-cross-png-5a3a6d363c3233.70373153151377848624662032.jpg
Orang Kristian menggunakan salih dan garam untuk menghalau hantu syaitan



5. http://www.strictlyparanormal.co.uk/ghostshauntings.htm


Clear the energy of the spirit by cleansing the rooms in the haunted dwelling. sea saltor kosher salt should be placed in the four outside corners of the inside of the house. Just a pinch of the salt in the corners is necessary. If there is a room in the house that has more activity than the other room, then put a pinch of salt in all the corners of that particular room. If there is any negative energy, the sea salt will help to neutralize and disperse the energy. ....



6. http://www.cbs.com/primetime/ghost_whisperer/ask_maryann.php?w=3
A salt of the earth, Midwestern housewife, Mary Ann Winkowski would seem an unlikely communicator with the dead. But she is. Mary Ann is a real-life ghost buster. She helps earthbound spirits with unresolved issues cross over into the light. She’s had this gift from a very young age and as she’s matured so has her gift. Mary Ann serves as a consultant on the show GHOST WHISPERER…….


He seems to like to follow your daughter. Put several spoons of sea salt in a spray bottle and mix with water, and mist her lightly. Earthbound ghosts will usuallystay away from sea salt. This will work about 60 percent of the time.

She may feel like she has more control over him if you let her spray him with the sea salt mixture when she sees him.



Kaedah menyembur air garam ini juga mungkin akan diamalkan oleh Pusat Rawatan Islam D**** **** . Mereka sudah lama menggunakan garam laut untuk mengelakkan gangguan syaitan dan hantu.



7. http://www.nzghosts.co.nz/ghost_guide.htm
h) Greyghosts favourite is sea salt for protection (a dash above window sills and in doorways) using saltwater soaks or bundling items in sage for "cleansing" vibrations from objects. A native American tradition is to smudge places and things with sage for purification.

8. http://www.wikihow.com/Get-a-Ghost-out-of-Your-House
How to Get a Ghost out of Your House

Read scriptures aloud in the affected room(s). This has often been reported to eliminate lingering spirits. Muslims will sometimes leave a tape of Qu'ranic readings running on a continuous loop for several days or until the spirit departs. Christians may read from the Christian Bible. Jews can utilize readings from the Psalms or special sections of the Kabbalah and Zohar to dispel hauntings. Followers of Indian traditions read Bhagavad gita, Bhagavata Purana, chant Nrsimha Kavaca and names of God in general. They arrange for a puja (worship) on behalf of spirits. Much related information is given in Garuda Purana. Other religions have specific sacred readings they may choose to use.



(Itulah sebabnya membaca ayat dari AlQuran dengan keyakinan ayat ini memberikan perlindungan atau menghalau hantu adalah satu pekerjaan syirik dan sila rujuk artikel saya INGAT ALLAH DAPAT RAHMAT, INGAT AYAT KURSI AZAB BERTAMBAH )

Line the sill of each window and door with a thin line of sea salt (available in most supermarkets now.)



9. http://www.rochestercitynewspaper.com/archives/2004/1/Ghost+stories
She teaches her students the four ways to cleanse a house: with water, fire, earth, or salt. She teaches them the surprisingly sedate cleansing rituals: declaring divine order, insisting on only positive energy, sprinkling sea salt, sweeping it up, sprinkling it again. They learn to carry a symbolic candle and say the Lord's Prayer in every room of the house.



10. http://www.hauntedhamilton.com/investigations.html
Before each investigation, we also like to do a cleansing and protection ritual with sage and sea salt, using the white light to protect us.





11. http://blog.myspace.com/index.cfm?f...&MyToken=e911ae84-8a55-4d80-a994-8535fba351a0
Benefits of sea salt
Category: Dreams and the Supernatural
I recently found out the spiritual therapeutic benefits from sea salt. I started taking daily sea salt baths and it has definitely help renewed my energy and rid me of lower energy that I might have absorbed during the day . From what I have been told i have a tendency to taking other peoples emotions and it makes me feel fatigue and very sleepy.



12. http://www.unexplained-mysteries.com/forum/lofiversion/index.php/t80673.html If you really are afraid....try putting a ring of sea salt around your bed before you go to sleep. Also try burning sage and wisping it around the room (called smudging) to 'cleanse' the room of negativity and while doing that tell the spirits that your room is off limits.


13. http://www.castleofspirits.com/stories04/houseterror.html
You're good with this ghost stuff, isn't there a cleansing you could do?" Well of course there was, I never go anywhere without a spell book and the basic herbs, including sea salt, sage and rosemary, all excellent for banishing and cleansing.



14. http://www.nzghosts.co.nz/Tauranga.htm
Have you tried the small bowls of sea salt in one corner of each active room.
Burning lavender oil in an oil burner can also help to calm things. And repeating, just the prayer from the cleansing every day will help.



But since the ghost knew the sea as his prison wall, he can't cross lines of salt (unless he's posessing a body) -- or sea water. One of the sailors found that out, he locked himself in a room, protected himself with salt and, without hope but with enough vodka, drank himself to death.



16. http://www.vorpral.net/ritual_&_protection.htm

Witches Bottle for Protection (Kaedah membuat air pendinding)


Gather rosemary, needles, pins and red wine. Fill a small jar with the first three, saying while you work:

Pins, needles, rosemary, wine;
In this witches bottle of mine.
Guard against harm and enmity;
This is my will, so mote it be!

Visualize these doing just that. When the jar is full, pour in the red wine. Then cap or cork the jar and drip wax from a red or black candle to seal. Bury it at the farthest corner of your property or put it in an inconspicuous spot in your house. Draw the banishing pentagram in the dirt above it. The witches bottle destroys negativity and evil ; the pins and needles impale evil, the wine drowns it, and the rosemary sends it away from your property.

Optional ingredients

Glass jar with metal lid
sea salt
3 bent rusty nails
pins
needles
razor blades
cactus spines
rose thorns
broken glass
1 egg
Frankincense
Sage
Basil
Mint
Mistletoe
Yarrow
Rowanwood berries
Rue
Sandalwood
Myrrh
Garlic
Rosemary
Sealing Wax
3 drops of your blood
Urine instead of wine



Marilah umat Islam sekelian sedar bahawa menggunakan garam dalam rawatan yang kononnya “secara Islam” sebenarnya adalah sesat dan syirik. Kaedah sesat menggunakan garam ini telah lama digunakan oleh orang kafir tetapi sedihnya kini ia banyak di amalkan di Malaysia dan “difatwakan” pula sebagai halal! Kini begitu ramai ustaz tanpa rasa segan dan bersalah memberikan garam berjampi kepada mereka yang sedang mencari-cari untuk mengelakkan gangguan syaitan dan hantu tanpa mengetahui bahawa perbuatan ini hanya akan menyesatkan mereka dan menambah azab Allah di dunia ini.

Untuk memahami lebih lanjut mengapa jatuh hukum syirik apabila menggunakan garam sebagai perlindungan atau untuk menghalau hantu syaitan, bacalah artikel Tangkal dari Pusat Rawatan Islam Darul Syi***


Selain penggunaan garam ini, saya juga alhamdulillah telah menerbitkan artikel penggunaan selawat syifak dan selawat tafrijiah dan sila rujuk artikel saya tersebut iaitu Penjelasan Penjelasan berkenaan Selawat Syifak dan Selawat Tafrijiah. Dan artikel #2 Penjelasan berkenaan Selawat Syifak dan Selawat Tafrijiah BAHG. 2.


Sekian untuk kali ini.



Wassalam wallahua'lam



Emjay
 

akudotcom

Legendary Member
Joined
Jun 17, 2007
Messages
16,657
Reaction score
2,596
Points
201
Ini bukan khutafat
Tp ubat kuat imunisasi rawatan islam

—————
Tok Singa Fans - Salam/waalaikumsalam wrth dan salam sejahtera... | Facebook
Salam/waalaikumsalam wrth dan salam sejahtera

Minyak kasturi kijang syifa:
Ramuan:minyak kasturi kijang,bidara,raja kayu,gemungal hitam,batu tabasyer,garam bukit dan lain2

Kebaikan:
*membantu menstabilkan graviti badan,
*naikkan seri wajah
*membantu dipermudahkan jodoh dengan izin Allah
*meningkatkan aura tubuh badan,
*menghindar dari sihir,
*santau dan ganguan jin ditubuh badan.,
*meningkatkan gelombang tubuh pada pemakainya,
*penyakit penat lelah,gatal2,cerahkan mata dan lain2
* boleh juga digunakan pada orang yang sedang merasuk jin..
*boleh juga digunakan untuk memagar rumah..(tanya pada tok caranya)
Semuanya izin Allah swt...

Cara guna letak tapak tangan dan sedut tarik nafas melalui hidung dan lepas melalui mulut,,lepas tu barulah sapu dibaju

Pantangnya:tidak boleh dilangkah sahaja


Jika mahu tekan link dibawah👇👇👇

Mesej Rawatan Islam Tok Singa di WhatsApp.
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register