Tandas Dalam Bilik...Apa kata korang

CG Sponsors




zkry

Super Active Member
Platinum Member
Joined
May 12, 2007
Messages
6,718
Reaction score
109
Points
78
Tandas

Salam hormat untuk semua...

Seorang anak saudara saya yang berusia 10 tahun mengemukakan soalan ini dan saya gagal menjawabnya. Dia bertanya kenapa tandas rumah-rumah moden sekarang ini ditempatkan dalam bilik. Biasanya tandas ada dalam bilik utama selain di bahagian belakang (dapur).

Katanya, ustaznya memberitahu setiap kali azan, syaitan akan terkentut-kentutdan cirit birit, melarikan diri ke dalam tandas. Pendeknya syaitan suka duduk di tempat-tempat kotor seperti tandas.

Tetapi kenapa rumah-rumah sekarang ini, tandasnya ada dalam bilik? Takkah itu bermakna kita membela syaitan dalam bilik, katanya membuatkan saya bingung.

Betul juga cakap budak ini. Orang sekarang makin teruk dan degil, mungkin salah satu sebabnya membela syaitan dalam bilik. Anak-anak degil, berkali-kali cakap atau panggil buat tidak tahu sahaja. Suami juga degil, cakap perkara sama berulangkali, buat sakit hati isteri.Isteri juga sama. Semua degil-degil. Sebab dalam biliknya ada tandas.

Punyanya malas orang kita, kalau nak ke bilik air, tak perlu jauh-jauh, di sebelah katilnya sudah ada bilik air.Nampaknya orang Islam nak ikut stail orang Barat. Mereka nak jadikan rumah mereka macam hotel. Dalam bilik hotel ada tandas, jadi orang Islam yang membina mahligai mereka pun mahu buat macam itu - ada jamban dalam bilik. Orang dulu, kalau bina tandas, mereka cari tempat jauh-jauh dari rumah.

'Bank kecil' ini memang berasingan daripada rumah mereka. Tetapi kini, orang bukan saja membina tandas dalam bilik, malah ada melengkapkan tandas mereka sebegitu hebat seolah-olah macam tempat tidur! -

Morale of the story....
SENTIASA LAH TUTUP PINTU BILIK AIR ANDA... (dalam erti kata lain agar syaitan2 tu tak berkeliarran dalam bilik tidur anda)....... Itu adalah yang terbaik...

p/s: Aku dapat ni drp email... korang pikirlah sendiri... :D :D
 
Last edited:
Sponsored Post

irsaffy

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2007
Messages
42,957
Reaction score
268
Points
131
betul tu...kalo tgk rumah kt kg tandas dok kt luar umah..
 

EiRa

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Oct 27, 2007
Messages
15,057
Reaction score
0
Points
110
manusia semakin malas..
tu sebab nak ade tandas dalam blik..
 

DDos

Legendary Member
Joined
Nov 7, 2007
Messages
14,110
Reaction score
690
Points
166
mmmm, byk faktor sebabnya, terutama sekali perumahan skrang , flat,apartment,teres, tanah terhad, mahal dan sebagainya........
 

kancil biru

Legendary Member
Joined
Apr 4, 2008
Messages
11,641
Reaction score
1,099
Points
191
org dulu dulu kalau buat sesuatu mesti ada sebab yang munasabah.. ermmmm thanks info yang menarik
 

mohdfitri

Fun Poster
Joined
Sep 16, 2008
Messages
757
Reaction score
0
Points
10
btul gak apa anak tu cakap..

tp kalu nk kata ikut barat dak jgk.tgk keadaan semasa mcm mana,zaman what so called moden skarang nih..xkan perumahan nk letak bank kat luar.satu taman dengar kang.he3

slalu berdoa jauhkan yg buruk,tutup pntu bilik air je.
 

erDrAg00n

Moderator
Joined
Dec 22, 2007
Messages
13,729
Reaction score
5
Points
120
hehehe...saya tandas satu je kat umah...
 

cinderella

Active+ Member
Joined
Aug 21, 2008
Messages
4,553
Reaction score
13
Points
25
betul gak tu...tp klo cam aku ni duk kt kondo cne nk wt toilet kat lua umah:-? :-? :-? :-?
 
Sponsored Post
Top
Log in Register