BTC USD 56,807.4 Gold USD 1,773.75
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Viral Tanam Pokok Anggur Keliling Rumah

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,496
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,496
Reaction score
16,555
Points
2,376
FB_IMG_1631021186332.jpg
FB_IMG_1631021189061.jpg

FB_IMG_1631021191161.jpg

FB_IMG_1631021193244.jpg

FB_IMG_1631021195312.jpg


Buah anggur banyak khasiatnya. Lagi seronok bila dapat petik depan rumah saja....

Inilah sebahagian pokok anggur yang ditanam oleh Wan Yusoff Abdul Rahmat, 37, di sekeliling rumahnya di Kampung Belukar, Wakaf Bharu di Tumpat.

Sebanyak 60 pokok anggur pelbagai spesis daripada Ukraine, Uzbekistan dan Korea yang mengeluarkan buah berwarna merah, hijau dan hitam sehingga boleh mencapai berat antara 500 hingga 700 gram setiap tangkai.

Beliau merancang membuka satu ladang anggur yang berkonsepkan agro-tourism di kawasan seluas 0.4 hektar dengan tanaman 500 pokok.

Ada tak peminat buah anggur sini?

πŸ“Έ: Zulkarnain Kamaruddin / BERNAMA
 
Sponsored Post

maxpda

Super Active Member
Messages
8,378
Joined
Jan 15, 2007
Messages
8,378
Reaction score
420
Points
91
Anggur hanya boleh tanam dinegara sejuk hanya mitos semata2... Ade ladang kalu murah sikit harga anggur
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,496
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,496
Reaction score
16,555
Points
2,376
Anggur hanya boleh tanam dinegara sejuk hanya mitos semata2... Ade ladang kalu murah sikit harga anggur

Sebelum ni ingat betul gitu
Rupanya elok je boleh tanam di iklim Tropika
 

jaih

Legendary Member
Messages
10,162
Joined
Jan 14, 2006
Messages
10,162
Reaction score
532
Points
171
dekat umoh kawe nih... tp x sempat nok g menuntut ilmu... jual keratan pun dah untung.. RM15 utk sepotong keratan anggur baka jupiter...
ada sepokok beli kat nursery.. nak cuba tanam dulu...tgk menjadi ker dop
 

cavalier

Fun Poster
Messages
657
Joined
Aug 10, 2012
Messages
657
Reaction score
70
Points
30
Manis kah? Dah cube tanam dan memang berbuah. Dah pump baja AB - campuran sendiri utk bagi manis, tapi still masam.
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,496
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,496
Reaction score
16,555
Points
2,376
dekat umoh kawe nih... tp x sempat nok g menuntut ilmu... jual keratan pun dah untung.. RM15 utk sepotong keratan anggur baka jupiter...
ada sepokok beli kat nursery.. nak cuba tanam dulu...tgk menjadi ker dop

Alek kg deme ke nim sobak
Molek la tra retek
 

TXT

CG Super Hardcore Club
Messages
324,496
Paid Membership
Top Poster #1
Joined
Mar 15, 2010
Messages
324,496
Reaction score
16,555
Points
2,376
Manis kah? Dah cube tanam dan memang berbuah. Dah pump baja AB - campuran sendiri utk bagi manis, tapi still masam.

Kena tanya yang dah try makan anggur tu la
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register