tali pinggang belakang : siapa dah kena saman?

CG Sponsors




kokorez

Active+ Member
Joined
Jan 15, 2006
Messages
3,105
Reaction score
35
Points
30
huhuhu...

sape dah kene saman tak pakai tali pinggang belakang?


aku sendiri...

hampir kene malam semalam (4 jan) , dua org belakang x pakai ... mau melayang rm600 (sorang rm300,polis tolong kira huhu).

nasib alasan baik punye.. kete pinjam,memang pinjam pun kete adik .. ( tali pinggang belakang x cukup sifat)

polis siap cakap.. kalo dah xde tali pinggang belakang nie.. baik lupuskan je kete nie.. kakaka.. hampeh
 
Last edited:
Sponsored Post

hgt422007

Active Member
Joined
Feb 28, 2008
Messages
1,364
Reaction score
155
Points
33
jadi macam ni semua kereta yang tiada bonet belakang jenis stail rally tak boleh beli sebab bahaya lihat kereta perodua kancil jarak tempat duduk belakang dengan bonet pintu belakang tak sampai 1 kaki apakah...kalau di haiwei orang yang memandu laju sampai panik melanggar belakang macamana pula sebab tali hanya ikat depan belakang pula macamana
 

z3t_ex

Active+ Member
Joined
Feb 27, 2008
Messages
3,601
Reaction score
32
Points
30
dorg nk saman,
aku backhand jerk..
dh tentu xde seatbelt blkg..
hahaha..
 

amirrash

Active+ Member
Joined
May 27, 2008
Messages
2,842
Reaction score
10
Points
25
aku nak komen skit.

pasal tali pinggang belakang ni. ni dari suatu sumber yang sangat2 boleh dipercayai. aku percaya sumber ni 10000%. pasal dia yang buatbenda ni.

dia kata, jangan percaya semua kata2 kementerian pengangkutan, termasuklah dato suret singh pengarah JKJR. itu dusta.

dia kata menurut pindaan baru kaedah-kaedah (talipinggang) (pindaan) 2008 tak ada istilah pengecualian saman. semua kereta perlu ada tali pinggang belakang. yang tak perlu ada cuma kereta yang didaftarkan sebelum 1 januari 1995. yang lain perlu ada tali pinggang belakang.

kementerian kata pengecualian itu lah, tak perlu pakai la semua la, padahal dalam undang2 tak kata apa2 pun, ini bermakna apa yang kementerian cakap itu hanyalah budibicara mereka sendiri. kalau nak saman, mereka blh saman. kita? nganga je lah.

kita semua dah kena tipu.
 

CrusheD_LameR

Moderator
Joined
Dec 25, 2007
Messages
1,308
Reaction score
72
Points
30
betul2, tiap kali nak naik keter kene ingat kan orang belakang...

sku sendiri pon tak selesa bila duk belakang kene pakai...

ape pon
safely...
 

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Buatlah apa yang patut untuk kebaikan semua..kalau benda tu bagus apa salahnya cuma bila berurusan dengan rakyat kaedah saman atau gertak saman nie memang berkesan...
 

tokputih

CG Top Poster Club
Joined
Apr 24, 2008
Messages
27,208
Reaction score
828
Points
176
keta tok yang pertam daftar tahun 82... yang kedua tahun 89.. dalam tempoh 3 tahun kena pasang... kuang hajau tol laa.. :mad:
 

pijoe

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Jun 11, 2008
Messages
13,358
Reaction score
1,281
Points
231
deleted
 
Last edited:

WnB

Super Active Member
Joined
Dec 30, 2007
Messages
8,308
Reaction score
126
Points
83
yg aku risaukan bukan anak kecik aku umur 3 1/2 thn tak pakai talipinggang, tapi maknya.... wakakakakakakakaakakakkakakakakakaa...
 

underscore

Legendary Member
Joined
Sep 20, 2008
Messages
11,494
Reaction score
4,245
Points
196
cakap jer kat polis tue, kalau pakai tali pinggang boleh ke bagi jaminan tak akan mati kalau eksiden
 
Sponsored Post
Top
Log in Register