Taktik peraih besi buruk tipu timbang supaya jadi ringan

CG Sponsors




epozer

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Aug 2, 2010
Messages
14,540
Reaction score
393
Points
141
perkhh..copper 30-40kg loss..bykkk tu..mau dekat RM700-8oo loss
harga asal 18

nego dapat 21

pastu depa cakap india sama2 dengan jaga kuanter...

anggaran sebenar dalam 80kg

dapat 42kg je... aku pun kompius angkat 2 org xlarat dapat 21kg je...

member aku naik atas penimbang berat dia betol pulak...

2nd day timbang dulu pastu repete balik ..letak 18 kg dapat 9kg je...aku maki india jaga penimbang tu baru dia tekan buton betolkan....

so pengajaran timbang dulu baru jual... ko nk lawan depa mmg x la sbb gangster je semua jaga situ...

jual hrtu dekat 200kg rasanya.... tp tu la kn kencing 40 kg sedih skrg xhilang lagi...
 
  • Like
Reactions: TT
Sponsored Post

cek mek molek

CG Hardcore Club
Platinum Member
Joined
Jun 3, 2013
Messages
53,898
Reaction score
6,890
Points
1,746
cepat sungguh Kpdnkk teganung buat kerja. Dulu yg kes kedai makan kemaman yg mahal tu pun cepat kpdnkk bertindak
 

xgang

Active Member
Joined
Feb 1, 2012
Messages
1,805
Reaction score
334
Points
41
Ini contoh kaum Madyan iaitu kaum Nabi Syuaib a.s yang dibinasakan kerana suka menipu dalam perdagangan.

Kepada peniaga2 Muslim kat luar sana beringatlah, memang berniaga tu sunnah Nabi SAW. Tapi peniaga juga adalah golongan yang paling mudah ke neraka kecuali mereka yang bertakwa. Golongan yang menipu dalam hal sukatan dan timbangan ni adalah golongan yang dilaknat Allah SWT dalam al-Quran.
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
150,727
Reaction score
20,765
Points
1,661
Perak Press
8 hrs ·

Alkisahnya petang tadi.. lori besi buruk dtg minta beli besi dekat bengkel..aku pon keluarkan kan semua besi2 sisa dan aluminium yg ada.2 geng rohingnya dari sijangkang katanya.lepas besi dan aluminium dah timbang dan di campak masuk lori..aku pon naiklah atas timbang saja..hah tundia..35kilo jee.eh eh eh..mana lagi 40 kilo.Tuhan dah ampun ke 😇😇😇.naik pulak sorang lagi hmm sama 30kilo .ptt lah semua yg dia timbang 30kilo ke bawah je..pagar second berat2 tu..semua tak smpai 30kilo..muka soleh & solehah 2 orang ni pon dah lain macam..lepas kena ceramah depa bagi tambahan lagi 20kilo ..patut lah boleh ada lori .meniaga kencang puak ni.

Menyesal pulak aku naik atas timbang tu..sebenarnya tak kisah sgt berapa nak dapat..sbb besi buruk pon bukan boleh jadi besi baru simpan lama2.bersepah je.Tapi tulah tak mnipu tak kaya bro.

Perkongsian : Achik Iqbal

 

achok

Legendary Member
Joined
Jul 8, 2008
Messages
14,611
Reaction score
274
Points
141
dia punya tipoo tak agak2.....
 
Sponsored Post
Top
Log in Register