Takkan MELAYU Hilang Di DUNIA

CG Sponsors




azimlife

Super Active Member
Joined
May 31, 2007
Messages
9,619
Reaction score
151
Points
73
"Takkan Melayu Hilang Di Dunia"
-ini merupakan petikan dr kata2 Panglima Hang Tuah..

Mungkin benar apa yang diperkatakan oleh Laksamana Hang Tuah itu..
Tapi adakah anda perasan bahawa kewibawaan melayu uang semakin hilang di mata dunia..
Mungkin terdapat beberapa perkara yang boleh membanggakan bangsa yang semakin meLAYU ini..
Tapi tidak sebanyak mana penghargaan terhadap bangsa kita ini..
Sedangkan kalau kita perhatikan bangsa melayu ini sering didedahkan dgn gejala yg tidak sihat contohnya seperti Mat Rempit,Kejadian Rogol,Meragut..dll
Walhal bangsa kita ini mempunyai adab dan tatasusila yg baik berdasarkan adat ketimuran..
Tapi kalo kita perhatikan sekarang bangsa MELAYU sudah HILANG untuk bersaing diperingkat negara, apatah lagi diperingkat global..
Ekonomi di Malaysia sendiri telah di kuasai bangsa lain, sedangkan bangsa melayu merupakan kaum majoriti..
Anak2 bangsa ini juga sudah tidak dapat bersaing dgn anak bangsa lain dlm pelajaran..
Dalam bidang sukan buat masa skrg ni, hanya Pemain Lelaki Bowling Padang yang boleh di banggakan..tetapi pencapaiannya tidaklah sehebat Datuk Lee Chong Wei & Nicol David..
Bangsa melayu jugalah yang kerap terlibat dengan skim cepat kaya..kerana disebabkan ingin cepat mencapai kejayaan tanpa ingin berusaha..
Sedangkan bangsa Cina mempunyai banyak persatuan yg berada dibelakang mereka bagi membantu kaum mereka utk lebih berjaya..


Jadi..
Apa pandangan anda untuk menyelamatkan bangsa MELAYU..??
Renung2kan dan Selamat Beramal..!! Bantulah PALeSTIN :)cgrock

p/s: Tujuan thread ni dibuka bukan untuk mengganggu sensitiviti kaum atau bangsa MELAYU..cuma untuk menyelamatkan bangsa kita dr tertidas..TQ
 
Last edited:
Sponsored Post

eboss

CG Hardcore
Platinum Member
Joined
Nov 29, 2007
Messages
85,652
Reaction score
1,894
Points
591
Boleh lah...
 

g_kan

Active Member
Joined
Jan 22, 2008
Messages
2,279
Reaction score
180
Points
33
Melayu ada mat rempit....
bole jadi stuntman....
 

king_diamond

Legendary Member
Platinum Member
Joined
Sep 3, 2008
Messages
10,160
Reaction score
359
Points
131
aku lagi sedih kalau islam tu lemah di malaysia berbanding melayu, melayu islam yang betul2 islam semuanya bagus-bagus tau....tu pun kalau ikut ajaran Islam yang betullah....

aku lagi kesian kat muslim yang murtad, mualaf2 yang tak dapat pembelaan dari saudara2 islam yang lain.

usahlah ber'asobiyyah sangat, tak pegi ke mana pun.....
 

rakyat_jelata

Active+ Member
Joined
Dec 8, 2008
Messages
3,387
Reaction score
131
Points
38
penyatuan dan kesedaran merupakan elemen penting...
sbb itu kita kn kuatkan ukhwah sesama islam...
 

azimlife

Super Active Member
Joined
May 31, 2007
Messages
9,619
Reaction score
151
Points
73
Melayu tak akan ke mana jika agama diabaikan...
tuh lah masalah bangsa kiter skrg...
agama x ambil kira sgt..
sembahyang 5 waktu pun ada yg x pernah cukup..
yg x buat pun ada..
mcm mana..??
 
Sponsored Post
Top
Log in Register