BTC USD 65,171.2 Gold USD 1,787.28
Time now: Jun 1, 12:00 AM

Tahun 2011 : Murid darjah 1 akan diajar menggunakan kondom

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
76311_177109625636394_152030824810941_669083_2279593_n.jpg

Jangan terkejut sekiranya kita akan melihat perkara sebegini berlaku di Malaysia nanti.

Apa lagi yang mahu dikatakan?
Allah suruh guna al-Quran, UMNO/BN tak mahu guna al-Quran.
Pastu guna cara orang kafir plak.
Korang sanggup ke tengok anak-anak kecil korang belajar pakai kondom?
Sanggupkah tengok anak-anak kita belajar cara-cara untuk berzina?

Marilah kita bersama-sama bersatu menjatuhkan kerajaan celaka UMNO/BN ni.
Selamatkan anak-anak kita daripada perkara-perkara maksiat ini!




Pendidikan Seks Diajarkan di Malaysia Mulai Januari 2011

Pendidikan seks akan mulai diajarkan di sekolah-sekolah di seluruh Malaysia mulai tahun 2011 mendatang. Hal ini dilakukan sebagai salah satu cara untuk mengurangi aksi pembuangan bayi yang kini marak di Malaysia.

Wee Ka Siong, Wakil Menteri Pendidikan Malaysia, menyatakan pendidikan sex ini akan diajarkan dalam mata pelajaran yang diberi nama ‘pendidikan kesehatan reproduksi dan sosial’ dan mulai diajarkan pada pertengahan Januaro 2011 sebagai bagian dari kurikulum nasional.

“Langkah ini sebagai cara untuk memerangi masalah-masalah kehamilan yang tak diinginkan, pembuangan bayi di kalangan remaja serta pergaulan bebas,” jelas Wee, seperti yang dilansir dari kanotr berita AFP, Kamis (11/11) kemarin.

Wee menambahkan untuk memerangi masalah ini cuma itu yang bisa dilakukan dalam dunia pendidikan, yakni dengan memberikan informasi yang cukup kepada remaja sehingga bisa membuat keputusan dengan tepat.

“Pelajaran ini bukan untuk mengajarkan berhubungan seks atau mempromosikan pergaulan bebas, tapi akan memberikan informasi pada para siswa mengenai apa yang akan mereka alami dalam hal pubertas dan kedewasaan sehingga mereka tidak menjadi hamil atau bergaul bebas,” ungkap Wee.

Pada bulan lalu, Muhyiddin Yasin, Deputi Perdana Menteri yang merangkap Menteri Pendidikan menyatakan pendidikan seks ini memang tengah dipertimbangkan sebagai bahan dari rencana untuk menghentikan aksi pembuangan bayi. Memang belakangan ini aksi pembuangan bayi marak di negeri jiran ini dengan meninggalkan bayi di toilet dan tempat pembuangan sampah.

Pada tahun 2009 lalu tercatat 79 kasus pembuangan bayi. Namun hingga pertengahan September tahun ini telah dilaporkan sekitar 70 kasus pembungan bayi. Peningkatan tersebut jelas menimbulkan kekhawatiran otoritas dan masyarakat Malaysia.
 
Sponsored Post

rijal2009

Marked as Scammer, (until issue resolved)
Joined
Jul 8, 2009
Messages
9,169
Reaction score
286
Points
81
dunia akhir zaman cmnie laa...
 

RuthlessFairy

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
May 15, 2009
Messages
27,576
Reaction score
162
Points
128
mana punye berita ni?
bahasa tak betul. ejaan pun salah.

bagusla, nnt takde la masalah salah pakai kondom
 

adil2604

Super Active Member
Joined
Jun 13, 2008
Messages
7,146
Reaction score
153
Points
73
menteri pendidikan pun dah caa yaa nun alif tu yg payah tu..
 

zerovirus

CG Super Hardcore Club
Paid Membership
Joined
Jan 25, 2009
Messages
182,199
Reaction score
94
Points
1,020
tahniah ... cara paling sengal untuk cegah pembuangan bayi
 

SgtGaNaSz

Active Member
Joined
Apr 8, 2007
Messages
2,443
Reaction score
22
Points
25
aduhhh!!...anak aku tahun depan darjah 1 nih...org aumno dengar pun tepuk dahi camnih...puaka tul lah!!!
 

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
mana punye berita ni?
bahasa tak betul. ejaan pun salah.

bagusla, nnt takde la masalah salah pakai kondom

bagus?
tiada masalah?

keh keh keh...dasar taksub UMNO sampai mampus..
 

revolver

Active+ Member
Joined
Nov 23, 2009
Messages
3,143
Reaction score
110
Points
33
darjah satu pakai kondom, darjah dua nak blajaq apa pulak...:-?
 

kuhik

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Jun 12, 2007
Messages
39,519
Reaction score
1,312
Points
191
Cikgu-cikgu pun tak setuju dengan pendidikan Seks ni. UMNO je yang mahu..

Pertubuhan guru bantah kena ajar pendidikan seks
Oleh Syuhada Choo Abdullah
[email protected]

Pelaksanaan secara terburu-buru timbulkan banyak masalah

KUALA LUMPUR: Pertubuhan guru membantah cadangan memperkenalkan pendidikan kesihatan reproduktif sebagai satu subjek di sekolah kerana ia disifatkan bukan penyelesaian kepada masalah sosial di kalangan remaja, sebaliknya hanya menambah beban guru.
Presiden Kesatuan Guru-Guru Melayu Malaysia Barat (KGMMB), Mohamed Sabri Mohd Arsad, berkata kesatuan itu terkilan dengan kenyataan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat, Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil, menggesa pelaksanaannya dipercepatkan tanpa berbincang atau mendapatkan pandangan daripada kesatuan guru atau peringkat akar umbi.
Beliau berkata, pelaksanaan secara terburu-buru akan menimbulkan banyak masalah sehingga merugikan pelajar, tambahan pula guru ketika ini tidak mempunyai kemahiran khusus dalam bidang kesihatan reproduktif.

“Usaha membanteras gejala buang bayi yang semakin berleluasa ketika ini harus berpaksikan pengukuhan pendidikan agama dan moral secara lebih mendalam.

“Pegangan teguh kepada amalan agama dan nilai moral yang tinggi akan mencegah remaja daripada terpengaruh dengan gejala seks bebas yang menjadi punca utama peningkatan kes buang bayi,” katanya kepada Berita Harian.

Kelmarin, Shahrizat meluahkan hasratnya untuk menemui Timbalan Perdana Menteri yang juga Menteri Pelajaran, Tan Sri Muhyiddin Yassin untuk meminta supaya pendidikan kesihatan reproduktif sebagai subjek di sekolah diperkenalkan segera.
Yang Dipertua Persidangan Kebangsaan Pengetua-Pengetua Sekolah Menengah Malaysia (PKPSMM), Azam Md Atan, turut membantah cadangan itu dengan menegaskan usaha membanteras gejala seks bebas dan buang bayi harus bermula di rumah.

“Asas didikan fardu ain oleh ibu bapa di rumah amat penting untuk mengelakkan remaja daripada mudah terjebak dengan gejala itu.

“Justeru, PKPSMM tidak mempersetujui idea itu (memperkenalkan subjek pendidikan kesihatan reproduktif) kerana ia jelas bukan langkah penyelesaian sebenar. Tambahan pula, beban tugas guru sudah terlampau banyak di sekolah,” katanya.
 

kalau

CG Top Poster Club
Paid Membership
Joined
Mar 4, 2008
Messages
48,563
Reaction score
127
Points
123
dari artikel yg aku baca, tak ada pulak bebudak ni akan

di ajar camana nak pakai kondom?

part mana dia ada cakap? atau aku ada terlepas pandang?
 
Sponsored Post

CG Sponsors




Top
Log in Register