Tahukah anda nilai $1 keluaran tahun 1967 Siri Pertama...sila baca

CG Sponsors




Status
Not open for further replies.

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
Di bawah adalah imej wang kertas Siri Pertama tahun 1967 keluaran Bank Negara di tanda tangani oleh Gabenor Ismail Md Ali.


Memandangkan wang kertas lama menjadi idaman bagi pengumpul/peminat wang kertas, nilainya telah meningkat dari masa ke semasa.

Berikut adalah nilai $1 berasaskan kepada urusniaga/lelong di antara penjual/pembeli:

Tahun-Nilai (Berdasarkan GRED: UNC)
1967 $1.00
1976 $1.50
1978 $2.00
1981 $3.00
1983 $6.00
1985 $6.00
1987 $7.00
1989 $8.00
1991 $12.00
1994 $13.00
1996 $16.00
1998 $18.00
2000 $22.00

Berapa nilai $1 pada tahun seterusnya?

Tahun lepas 2009, $1 ini pernah mencecah harga RM55 di ebay.

Mungkin link ini memberikan panduan nilai $1 hari ini.
http://cgi.ebay.com.my/Rm-1-Ismail-...QQptZLH_DefaultDomain_207?hash=item33591028b1
 
Last edited:
Sponsored Post

aidiryatim

Legendary Member
Joined
Dec 25, 2006
Messages
14,011
Reaction score
22
Points
120
x letak tanda 'CONTOH' eh..;)
mmm. makin lama makin mahal... kenangan tuu
 

bujanglapok

Active+ Member
Joined
Aug 20, 2008
Messages
3,272
Reaction score
74
Points
30
aku ada satu, nomok cun jugak
dah masuk frame
 

eizzbizz

Super Active Member
Joined
Sep 2, 2009
Messages
8,340
Reaction score
455
Points
86
kalo koin RM1 tahun 70'an - 80'an berapa pulak yer .. ??
aku ada kat 30 keping .. dapat masa beraya rumah orang .
 

irsaffy

CG Top Poster Club
Joined
May 13, 2007
Messages
42,957
Reaction score
268
Points
131
Sapa yg ada duit lama tu elok simpan baik2 la xyah jual..nnt leh tunjuk kt generasi yg akan dtg..
 

kapak

Legendary Member
Joined
May 30, 2008
Messages
19,557
Reaction score
251
Points
131
mak aku ada simpan 1 camni
 

eLLYaNa

CG Top Poster Club
Joined
Apr 17, 2008
Messages
27,295
Reaction score
40
Points
125
seblom ni aku ade gak simpan singgit kertas lama. skang tinggal 4 keping je. yg rm10 tinggal sekeping. ym rm20 plak ilang :((
 

sconsult

CG Top Poster Club
Joined
Dec 10, 2007
Messages
22,646
Reaction score
655
Points
161
kalo koin RM1 tahun 70'an - 80'an berapa pulak yer .. ??
aku ada kat 30 keping .. dapat masa beraya rumah orang .
kena tengok gred nya juga sebelum dapat di nilai...
 

satriahitam

Active+ Member
Joined
Oct 15, 2008
Messages
4,503
Reaction score
59
Points
30
kena perati bebetul duit nie... kalau dia yg adr bintang sebagai background kat $1 belah bawah kiri mmg mahal utk UNC.... tapi kalau yg jenis satu lagi dia murah utk UNC...
 

mimie813

Super Active Member
Joined
Nov 26, 2009
Messages
6,534
Reaction score
290
Points
81
ak ada sekeping duit seringgit yg cam nie....

simpan...wat kenangan
 
Status
Not open for further replies.
Sponsored Post
Top
Log in Register