tahniah pandelela.. pingat gangsa acara terjun 10m platform olimpik 2012

CG Sponsors




lpsoldier007

CG Top Poster Club
Joined
Dec 22, 2010
Messages
25,057
Reaction score
487
Points
141
Pesara tentera dah bising. Mereka berkorban untuk negara terjun dari atas awan. Ada yang cacat ada yang mati tapi pencen di bawah paras kemiskinan atau tak dapat langsung. Atlet baru terjun 10m dah dapat pencen 3k sebulan seumur hidup. Aku pun rasa tak patut. Pemberian yang melampau. Singapore menang emas renang olimpik cipta rekod baru olimpik, hanya dapat ucapan tahniah dari PM dia je. Lihatlah keb0d0han tadbir urus negara. Nak bagi pun bagi imbuhan cukuplah. Bila sukan disogokkan dgn wang xkan ke mana contoh paling mudah bola sepak.
Dapat tahniah je ape jadah.

Kerajaan Singapore bg duit jgk. Duit yg kerajaan Singapore bg kalau dpt gold medal olimpik, paling banyak dalam dunia. Negara lain pn kalah.
 
Sponsored Post

soul333

Fun Poster
Joined
Jun 14, 2009
Messages
613
Reaction score
28
Points
30
Pesara tentera dah bising. Mereka berkorban untuk negara terjun dari atas awan. Ada yang cacat ada yang mati tapi pencen di bawah paras kemiskinan atau tak dapat langsung. Atlet baru terjun 10m dah dapat pencen 3k sebulan seumur hidup. Aku pun rasa tak patut. Pemberian yang melampau. Singapore menang emas renang olimpik cipta rekod baru olimpik, hanya dapat ucapan tahniah dari PM dia je. Lihatlah keb0d0han tadbir urus negara. Nak bagi pun bagi imbuhan cukuplah. Bila sukan disogokkan dgn wang xkan ke mana contoh paling mudah bola sepak.


abg cube bace brite ni

http://www.reuters.com/article/us-olympics-rio-swimming-m-100mbutterfly-idUSKCN10O03Q

bukan setakat beribu-ribu tania dari PM singapore dpt S$1 million. Jutawan segere bak kat berita tu
 

soul333

Fun Poster
Joined
Jun 14, 2009
Messages
613
Reaction score
28
Points
30
Dapat tahniah je ape jadah.

Kerajaan Singapore bg duit jgk. Duit yg kerajaan Singapore bg kalau dpt gold medal olimpik, paling banyak dalam dunia. Negara lain pn kalah.
kerajaan singapore bg S$1 juta untuk pemenang emas

+++ info tambahan
Singapore has spent millions trying to win more medals at the Olympics, including offering a Foreign Sports Talent program which grants promising foreign athletes citizenship, as well as a S$1 million ($743,494.42) prize for gold medals.

sumber
http://www.reuters.com/article/us-olympics-rio-swimming-m-100mbutterfly-idUSKCN10O03Q
 

ketupatFX

Active Member
Joined
Feb 14, 2013
Messages
2,214
Reaction score
40
Points
30
Pesara tentera dah bising. Mereka berkorban untuk negara terjun dari atas awan. Ada yang cacat ada yang mati tapi pencen di bawah paras kemiskinan atau tak dapat langsung. Atlet baru terjun 10m dah dapat pencen 3k sebulan seumur hidup. Aku pun rasa tak patut. Pemberian yang melampau. Singapore menang emas renang olimpik cipta rekod baru olimpik, hanya dapat ucapan tahniah dari PM dia je. Lihatlah keb0d0han tadbir urus negara. Nak bagi pun bagi imbuhan cukuplah. Bila sukan disogokkan dgn wang xkan ke mana contoh paling mudah bola sepak.
ni yg jenis percaya ckp kedai kopi ngan rasa singapore tu paling bagus telus dan adil :eek:

depa offer sejuta kowt dpt olimpik gold
 

lpsoldier007

CG Top Poster Club
Joined
Dec 22, 2010
Messages
25,057
Reaction score
487
Points
141
ni yg jenis percaya ckp kedai kopi ngan rasa singapore tu paling bagus telus dan adil :eek:

depa offer sejuta kowt dpt olimpik gold
Singapore tu dia punya paling bagus dan telus, sampai beli atlet rejek China dalam table tennis. Haha.
 

mdnor34

CG Top Poster Club
Joined
Nov 12, 2008
Messages
47,386
Reaction score
137
Points
133
Rasanya pandalela Gagal sbb terjunan ke 2 dia buat silap...
Mata terendah... Dia pilih difficulty pun rendah ...
Nmpak x fit...

Sebenarnya kalau di teliti masa menang Perak, jun yoong yg Byk Bg point Tinggi sbb terjunan yg perfect Semua ...Heran kenapa dia Masuk 3m tapi x Masuk 10m individu ..
 

C_Kenek

Super Active Member
Joined
Feb 23, 2008
Messages
5,123
Reaction score
58
Points
70
takde harapan kali ni hebat2 peserta lain pandalela duk last skali
 

JiJi_86

Fun Poster
Joined
Sep 28, 2008
Messages
410
Reaction score
44
Points
25
Pesara tentera dah bising. Mereka berkorban untuk negara terjun dari atas awan. Ada yang cacat ada yang mati tapi pencen di bawah paras kemiskinan atau tak dapat langsung. Atlet baru terjun 10m dah dapat pencen 3k sebulan seumur hidup. Aku pun rasa tak patut. Pemberian yang melampau. Singapore menang emas renang olimpik cipta rekod baru olimpik, hanya dapat ucapan tahniah dari PM dia je. Lihatlah keb0d0han tadbir urus negara. Nak bagi pun bagi imbuhan cukuplah. Bila sukan disogokkan dgn wang xkan ke mana contoh paling mudah bola sepak.
kena tukar ayat,jgn sebut pencen,sebut lah apa2,tu sebab orang2 pencen tu compare. sekarang ni nk cari orang yg betul2 berjuang untuk negara x de,semua sebab duit.pasni jgn suruh anak masuk tentera,pegi main sukan je,mcm bangsa diorang.barulah tau macamana kos dari kecik nk ajar anak terjun,dh ok je baru gomen ambik jadikan anak emas.tu kalau ok,kalu x ok lebur je pelaburan.ade berani,buatlah,oh bahasa jiwa BANGSA KU
 

TT

CG Super Hardcore Club
Joined
Jan 13, 2009
Messages
152,091
Reaction score
20,952
Points
1,661
aduh kecewa xmenang pape. dhabitah 9, pandelela 11
 
Sponsored Post
Top
Log in Register